Monday, January 2, 2012

BUDAK2.....



hari kedua anak sedara aku kat taska...
dengar citer bertumbuk dengan cikgu...
alamak!!!!......apa hal lah budak ni.....
sebenarnya budak ni tak nak duk kat taska..
hari2 menangis tak nak pergi.....
cikgu dia kata...
kuat jugak budak ni....
walhal anak sedara aku baru je 4 tahun....
biasalah budak lelaki.....tenaga lebih sikit...
alah anak sedara aku yang selalu suh aku jahit baju anak patung tu...
tak sangka plok dalam jambu tu ada tenaga lagi nak bertumbuk....
nak layan budak2 ni..kena guna psikologi...
nama dah budak2 kan.....
psikologi kena lebih lah...
 baru lah leh berkawan dengan budak2....
aku psikologi dengan budak2...terbaekkk...
sebab tu bidang aku.....
hhahahah..walaupun hari2 aku duk usik budak2...duk menyakat dia...
usik mengusik ni kan bawa mesra....
sebab tu lah.....
dia lebih selesa duk dengan aku...
tapi nak buat macamana 
anak orang....bukan anak kita...xleh nak buat apa lah....
ikut aku..
aku memang suka budak tu duk kat umah aku..
hilang jugak rasa sunyi.....




budak yang ganas ni..
walaupun jambu...
tak sangka betol.....
bila kakak dia tanyer..
'best tak sekolah?'..
'u shut up'...
waaa...asal marah je mesti speaking london budak ni...

15 comments:

Afida Anuar said...

kalau ikutkan firasat fida la...besar2 nanti hensem ni! oh!

PS: klu anak sedara hensem, makcik dia mesti cantik:)

Tihara said...

hensem anak buah eita ni..sok leh la belakon filem tumbuk2 orang..macho abes ni..sian cikgu dia pun kena tumbuk....maybe eita harus ganti cikgu dia ngajar kat situ..tetiba je bagi pendapat bernas.. :)

eita said...
This comment has been removed by the author.
eita said...

tihara....
cikgu muda biasalah...
tak dapat nak sesuai diri lagi dengan budak2....
akak orang kedua yang bagi cadangan yang bernas ni....
yang pertama budak jambu ni hah...
suh eita mintak keje kat situ...
ada ke patut....

eita said...

afida....
waa...main firasat macam ahli nujum lah plok...

adalah iras2 sikit....
kih3 :)

MOH KEMBARA said...

Salam Yong,

Dia belum bersedia bersekolah tu, nak main lagi.

Sekamar Rindu said...

salam...

sebagai guru, budak2 yg aktif mcm ni..adalah budak2 yg pandai dan cerdik nanti...InsyaAllah..

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Mmglah budak tu kuat, tengoklah mak sedaranya! Budak seumur 4 tahun ni, sebenarnya belum layak pergi ke sekolah krn tetapi dari psikologi suka meniru tingkah laku lebih2 lagi budak lelaki idola adalah ibu atasu penjaganya. Apabila suasana tidak seiring seperti ibu, mak sedara yang jenis merempit maka terjadilah sedemikian rupa. Kena ibu dan mak sedaranya ada disitu barulah hatinya reda dan tenang sedikit...

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Mmglah budak tu kuat, tengoklah mak sedaranya yang jenis merempit! Budak seumur 4 tahun ni, sebenarnya belum layak pergi ke sekolah krn dari segi psikologi suka meniru tingkah laku lebih2 lagi budak lelaki, Idolanya adalah ibu atau penjaganya. Apabila suasana baru tidak seiring seperti suasana ibu atau mak sedara, maka terjadilah konflik sedemikian rupa. Kena ibu dan mak sedaranya ada disitu barulah hatinya reda dan tenang sedikit...

p/s maaf semasa typing, ada gangguan huruf2 lari!

Ujie said...

cikgu dia kena ajak dia main2 dulu..baru boleh ok!

eita said...

moh kembara....
yelah budak baru 4 tahun....
tengah seronok main lagi...

eita said...

sekamar rindu...
wslm..
budak ni hanya aktif bila xde orag..bila ramai sangat orang dia cepat memberontak...
insya allah..harap2..

eita said...

tajnur..
waalaikumussalam....
kecik lagi....sebab tu dia taknak gi sekolah....
dia dengan eita mana leh pisah....
selalu je bersama...bila jadi macam ni dia jadi takut dengan suasana yang dipenuhi dengan budak2....
tu yang memberontak....

maksu dia ni baik.....mana ada kasar..
(cheh perasan)...

huruf penat kot..tu yang main lari2 tu..

eita said...

uji...
lama2 nanti ok lah tu...
budak2 kan

HeNRieTTa JoSe said...

Uiks...marah siap speaking london.
?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...