Thursday, January 12, 2012

SAPA NAK JADI JUTAWAN???


Sapa nak jadi jutawan?...
ce kenyit mata sikit..
ahahhaha....takde2 jangan layan sangat aku ni...
mesti semua orang nak jadi jutawan kan...
sapa yang tak nak..
aku pun  nak..
leh beli macam2....
seronoknya...
tapi yang ni lagi seronok...
jadi jutawan di sisi Allah....
masa tunggu ustazah ....
gode.gode buku yang ada atas rak kat kelas...
jupe buku ni...
tengah syok baca ustazah dah datang...
mintak izin klik  gambo..nasib baik rasa nak bawak kamera.....



agak2 kat mana status kita kan..

yang pertama tu..
kalau dan tido susah nya lah mata nak bangun ...

nak tau banyak lagi..
korang beli je buku ni..
tak beli leh pijam....

23 comments:

Afida Anuar said...

Lepas ni azam nak buat time no i tu la.

nak jadi jutawan gak kak:)

eita said...
This comment has been removed by the author.
eita said...

tu lah kata...
kena usaha lebih ni...

aleen aiden said...

slalunya alin amalkan lepas maghrib.tapi semenjak 2menjak ni tak tau kenapa tiba2 terhenti.hu3

Ati Masrif said...

salam eita,

hebatlah buku tu
semangat nak cari nanti..TQ!

wantie said...

kalau time lepas subuh tu ok la. kalau suh tido pas tu bangun baca al quran, bukan saja mata tak leh nak buka. suara pun mcm tak mo kelaur jerk.

tapi kalau mata tak ngantuk sampai 2-3 pagi. resah tak leh tido. cuba ambil qur an & baca. kejap je dah rasa ngantuk. tak caya cuba le try.

eita said...

aleen....
akak biasa pah garib n pah subuh...

eita said...

ati...
cari jangan tak cari..

eita said...

wantie...
betol3....

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
AlHamdulillah. Selalunya takdir hidup kita diakhirat adalah berseiring dgn apa yang kita amalkan semasa didunia. Lagi byk amal kebaikan kita amalkan, lebih rapat kita menuju ketaqwaan cuma kita perlu memahami apa yang telah baca dgn mempelajarinya, jika kita kurang arif maka kita rujuklah mrk yang bijak pandai sebagaimana terdapat dlm tafsir Ibnu Katsir dlm suatu hadis dari tafsiran Surah AnNisa:82


" مَهْلًا يَا قَوْم بِهَذَا أُهْلِكَتْ الْأُمَم مِنْ قَبْلكُمْ بِاخْتِلَافِهِمْ عَلَى أَنْبِيَائِهِمْ وَضَرْبهمْ الْكُتُب بَعْضهَا بِبَعْضٍ إِنَّ الْقُرْآن لَمْ يَنْزِل لِيُكَذِّب بَعْضه بَعْضًا إِنَّمَا نَزَلَ يُصَدِّق بَعْضه بَعْضًا فَمَا عَرَفْتُمْ مِنْهُ فَاعْمَلُوا بِهِ وَمَا جَهِلْتُمْ مِنْهُ فَرُدُّوهُ إِلَى عَالِمه "

Wallahualam..

IntaNBerliaN said...

buku ni sgt bagus.. sy pun ada... sk baca.. kertas dia ok.. gambo pun menarik.. :-)

mudah paham..

dill said...

terima kasih atas perkongsian :)

dill.

eita said...

tajnur..
waalaikumussalam...
betol..setuju sangat...10 markah untuk yob..

eita said...

intan berlian..
ha'ah...
memang senang sangat nak faham..
satu2 dia tulis....
contoh yang dia bagi pun boleh cepat faham

eita said...

dill...
sama2..

fieda said...

kena cari buku ni...bagus sgt..

Waqheh said...

gua dah jutawan...la ni target nak bilionare plak..

eita said...

fieda...
dalam ni banyak benda boleh tau..

eita said...

waqheh..
share lah dengan aku...

ashrafi said...

Assalamualaikum.

Ini buku yang sangat bagus.

eita said...

waalaikumussalam...
ha'ah....

a.samad jaafar said...

jutawan harta benda..ramai yg sakit jiwa..jutawan pahala, dijanjikan tenang dan syurga..

eita said...

ramai yang jadi sasau bila terlalu fikir pasal harta dunia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...