Saturday, January 14, 2012

LEPAK DI....???



kebetulan nak gi pasar..
singgah pustaka...lama benor tak jenguk pustaka...
suka lepak sini..
tapi jap2 mak aku sakit dulu langsung takde masa nak gi..
sekarang aktiviti lepak aku akan bermula..hehehehe...
sampai2 je.... 
pekerja pustaka..mak guard...pak guard....
serbu aku...hahaha..
dah rasa macam artis lah plok..
bukan apa...diorang rindu aku.....
soklan yang diorang tanyer..
'lama tak nampak'..
'kemana menghilang ni'
'waa...sekarang dah makin kurus'...(suka dengar kabar macam ni)....
'sakit ke?' (tak best dengar soklan macam ni)
'lama tak jenguk...kawen ke?' (lagi tak best dengar soklan ni)
rilek2....bawak bertenang...
yelah dulu aku kan peminat setia pustaka...
tiap2 minggu lepak beramah mesra...
hampir setahun setengah tak gi...ingat diorang lupa..ingat lagi kat aku..
suasana masih sama...
cuma dari segi pinjaman buku dah berubah...
malu jugak masa kuar kan kad lama..
rupanya diorang dah tak guna....huhuhuuh...malunyaaaaa.....
slow2 simpan dalam beg kad lama...daftar kad baru..

pagi2 macam ni orang memang tak ramai..
lagipun masih awal lagi..
baru pukul 9.30...
aku ni curi2 je ambik....

ni kad lama...
dulu sekeping kad leh pijam 
1 je buku..
disebabkan aku ni suka baca banyak...
jadi pijam yang anak sedara aku punyer 2...
dapat lah pijam 4 buah..
dalam masa 2 minggu...

ni yang baru....
macam i/c je kan...
1 kad ni leh pijam 4 buah buku...
dalam masa 1 bulan...
suka3...takyah buat kad banyak...

ni buku yang aku pijam...
novel2 cinta ni aku kurang sikit..
kalau sastera kronik..
paling aku suka...

ni dinner aku...
orang belanja..
donut apatah nama..
aku tak tahu lah..
biasa makan donut yang tabur gula halus je kat atas..
kalau pelik2 ni..
kena tilik dulu...
donut ni lebih kepada rasa susu n mentega...
rasa sikit je..
pahtu simpan dalam peti makan pagi esok plok..
huhuhuh..xleh nak telan malam2 mcm ni..

18 comments:

Afida Anuar said...

perpustakaan awam kat dungun ke? kat mana kak? nnti on d way balik kuala boleh singgah;)

budak kacamata said...

haha..dh gne kad baru ek..ak pon dh berkurun xg..

eita said...

afida...
kat dungun lah yang oiii....dah akak duk kat dungun...
sama je kad pustaka dungun n terengganu....
pustaka berhampiran pejabat pos..

eita said...

budak kacamata...
tulah aku pun baru tau ni....
malu wase gi baru ni...
kau dah cuti erk?

eMMe said...

Eita, de persamaan la kite, akak suke baca novel RAM, bukan yg cintan2 punye... Canggih dah T'ganu skrg... Kad keras kn kn...

eita said...

sama lah...
eita memang peminat giler2 kat RAM...
tu lah..malu rasa tunjuk kad lama...

Abang Jonni said...

haaa... skrg 1 kad bley pinjam 4..
kalu pinjam anak sedara ko punya kad... bley pinjam 16...

huhuhuhu...


donut? wuhuhuhu... dah mcm2 pesen donut zmn skrg ni...

Tihara said...

Wah rajin nye eita g library.dapnye donat tp akk ttap ske yg ori tu.gigihkan jga nk bw blog eita.nmpk sgt taip gna henpon.kiki :)

pisau belati said...

dah terlalu lama tak ke perpustakaan.seingat kali terakhir adalah 2tahun yang lepas...

a.samad jaafar said...

wokey..saya pun nak sebut jugak.. errr.. makin kurus adik ieta skrg.. apa rahsia anda? hihihihi.. rasa best tak dik?

saya suka org yg rajin membaca..biasanya mereka bijak..

Papa Mifz said...

lamo gilo tak jejak kan kaki ke perpustakaan...

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Mmglah dah lama tak berkunjung kat perpustakaan krn sebelum ni sibuk kenduri-kendara, lawatan sana-sini, merempit sekali dua kala dan demonstrasi kuih dan lauk2! Ini dek sebabkan musim hujan, adalah kurang sikit aktiviti2 tersebut dah adalah dpt berkunjung! Kekosongan yang diisi adalah mengikut keadaan semasa.
p/s wakil/jurubicara buat eita.

eita said...

abang jonni...
kalau dah pijam banyak sangat aku takleh buat keje lain lah..berpinar mata aku...

donut sekarang yang macam2 jenis agak manis....warga mas macam aku xleh makan manis...nanti bertambah manis...huawawawawaw

eita said...

tihara....
terlanjur nak ke pasar...singgah jap...
donut ori lagi sedap kan kak..

eita said...

pisau belati...
saya pun...disebab kan lama tak lepak jadi gilah..

eita said...

a.samad...
hahahaha...suke...suke..suke...best sangat2...
(melompat nak cecah bumbung dah ni..)

eita said...

papa...
bila dah berkeluarga memang lama lah tak pergi kan...

eita said...

tajnur....
waalaikumussalam....
wah...dah macam PA eita je ni..kih3..
sekali sekala beraktiviti...
sejak2 mak takde leh lah buat aktiviti yang berbagai ni...
dulu sibuk jaga mak....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...