Thursday, January 19, 2012

DIA BERBUNGA LAGI....


Pagi indah di sambut dengan wangian harum orkid hutan....
bila masa berputik pun aku tak tau...
(napok sangat aku x care pasal pokok2 kat umah..)
banyak plok tu.....
bila dah banyak......pening plok satu kepala....


bunga ni tahan 1 hari je....

sementara kembang ni klik je..

wangi dia....
serangga pun penuh...
tak tahulah hisap madu ke apa?

18 comments:

Tihara said...

weee.wangi ni bau dia, bau macam hantu pun adaa..eh cam penah jumpa antu plak..takot..larikkkk

eita said...

memang wangi pun kak...
nasib kembang siang..kalau kembang malam...soh2 tak lena tido....

hai kak..tak sempat bercerita dah larik....apa lah....
tungggggguuuuu.........

Acik Erna said...

cantik nya eita..putih bersih..

eita said...

eita yang cantik ke? atau bunga yang cantik?....
kih3.....

ayat tergantung tu kak...

Tihara said...

antu datang balik..cantik taw eita snap gambo munge ni..akk dh takde bunga nak snap.. :)

eita said...

dah lah malam kamis...
antu plok datang lagi....
hahahahahah...
sekarang ni kat umah ita banyak orkid kuar bunga....
tapi yang unik sikit....
bab ori dari hutan...yang lain semua klon...

Afida Anuar said...

penuh apa serangga...nampak sekor je tu kak.. hehe;P

eita said...

haaaa...sapa tak nampak tu..alamaknya...jeng3....habislah...
akak tak tahu.....
hahaha

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Alangkan orkid hutan pun tahu erti kemandirian (survival) utk hidup, inikan pula kita manusia, eita! Dengan mengeluarkan bau2an, penyeesuaian (adaptation) terhadap alam sekitar dan pencaran, maka orkid ini berupaya utk hidup lebih lama. Canti pula bunga tu, itu semua sebagai ibrah (pengajaran) dalam hidup kita sebagai manusia. Wallahualam

Abang Jonni said...

biarkan je serangga itu hisap madu.... jgn hisap dadah sudah..
kehkehkehkeh...

beautiful_rose said...

cantiknya....
kat rumah aku banyak orkig gak tapi bukan orkid hutan.mak dengan adik kedua suka orkid.

aleen aiden said...

mak alin penggemar orkid! dan penanam orkid yg berjaya jugaklah.heee

eita said...

tajnur...
waalaikumussalam...
bau yang wangi cepat sangat jadi tarikan kan....
orkid semulajadi memang unik dan cantik...

eita said...

abang jonni...
ada plok hisap dadah.....
pada hisap dadah baik makan dadih..lagi sedap...

eita said...

rose...
yang ni arwah ayah aku yang ikat kat pokok...dia jupe belakang umah aku...

abang ipar n kakak aku yang suka orkid...
tapi tulah simpah kat umah aku...tak terjaga sudahnya.....

eita said...

aleen...
mesti umah leen penuh dikelilingi orkid kan..

a.samad jaafar said...

cantik bunga tu dik..tapi sayang cuma bertahan sehari kan.. yg cantik2 tu mmg jarang dapat kekal lama..tengoklah pelangi..gitu jgk..

QasehnyaRania said...

done click 4 u=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...