Sunday, November 20, 2011

REZEKI HUJAN...


hujan dalam 2 3 hari ni....
kat umah aku penuh lah dengan air...
belakang..depan..kiri..kanan....
mujur tak banjir je...
ni pun dalam berwaspada jugak ni.....
rezeki musim hujan...
kat umah aku penuh ikan...
sapa rajin leh lah mancing..
aku..sibuk jadi terpaksa lupakan niat nak memancing tu....
sekadar memandang je anak2 ikan berkejar-kejaran nyanyi lagu hindustan...
tengok lah nanti bila aku dah habis keje nanti...
siap lah korang semua....
mati di hujung mata kail aku..kih3...
tu pun kalau dapat.......




ikan puyu...
sampai depan laman umah aku...
punyerlah banyak..
dalam hujan sempat lagi merayap kat lopak ....
aku geli nak tangkap..
tengok je lah...



sapa suka perfume klik SINI

17 comments:

Tihara said...

eita jual perfume ke?

best nye rezki ada ikan kt tepi rumah jek..unik tu :)

Abang Jonni said...

hahahaha. kalu aku mmg dah tangkap ika tu..... huhu

Afida Anuar said...

ya Allah..tak geram ke kak? kalau fida dah lama dah tangkap..kekek

eita said...

tihara....
bukan eita yang jual....
kawan suh promote....
tu yang letak tu....
banyak kak......
rajin dengan tak rajin je....

eita said...

abang jonni...
kalau rajin tangkap lah...

eita said...

afida...
geram tu memang lah geram..tapi akak takut lah...ikan hidup..kalau mati xpe..he3

hyazz said...

la..jangan ler geli geli..bess tau ikan puyu tu...lama dah tak makan..huhuhu

eita said...

meh..meh..ambik...banyak naik ke darat ni..sebab dah banyak hari hujan tak berenti.....umah pun dah banjir...semalam turun hujan tanpa henti..

Waqheh said...

ikan puyu masak asam pedas thai sedap ni...

eita said...

ye ke?
dengar pada resepi tu macam sedap je..

Asrul "iLham" Sany said...

arwah nenek sy dulu suka wat ikan puyu perkasam. sodap...

Papa Mifz said...

wah...rezeki yer..tak payah susah2 nak pergi beli kat pasar...

eita said...

asrul...
ikan puyu boleh wat pekasam ke?
yang selalu dengar ikan sepat....

eita said...

papa...
kalau nak mari tangkap sendiri..

Ujie said...

eii..bestnya tengok gambar awak ni!
walau geli, tapi syok tengok.

eita said...

kalau tengok real lagi best..geli tapi seronok..

kakyong said...

ikan puyu sedap buat pekasam..
kalo camnih dah tak yah nak pancing dah.. sauk jer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...