Tuesday, November 29, 2011

HANGIN DALAM HUJAN....



dalam hujan yang memang giler2 amat....
ternampak abang pos...
errr..tapi bukan abang pos...abang satu....cek air rupanya...
sekali tengok......http://www.smileycodes.info
hah!!!!...terbeliak mata aku.....
sekali dengan terperanjat beruk lagi...
apa tak peranjatnya....
bil air aku.....
rm 93.19.....
tak logik langsung..
aku duk sorang2 bil mengalahkan aku buat projek perumahan....
aduhhh!!!..hangin satu badan..
dah banyak bulan macam ni..bil asik melambung je...biasa aku buat bodo je....
mana lah tahu kot2 ada paip yang bocor....bila cek takde.....
ni takleh jadi..
buat aduan kat satu....ayat yang buat aku lagi berangin......
'baiklah nanti kita akan cek ye'...
biasa2 bil aku negatif je....
tensen3...



bil yang buat aku..
mengalami sawan angin hari ni..
jangan sapa2 berani tegur aku...
kan saja je cari nahas,...


hujan dari tengah malam..
sampai sekarang...
dan inilah hasil nya...
depan tangga umah aku....


ni plok belakang umah aku..
anggar2 kalau air naik lagi setengah pokok...
tu terpaksalah bawak ducati monster..
aku kat atas jalan....

ermmm....
agaknya bil aku melambung2 ni....
sebab air melimpah banyak sangat kat umah aku ni kot......

14 comments:

Acik Erna said...

eita..memang tak salah lagi.ada dah dalam 3..4 bulan ni..bil dirumah acik sampai hampir seratus..bukan 20 orang serumah pun..

Asrul "iLham" Sany said...

pernah kena skali smpi berat2 sebulan, skali rupenye paip bocor...

eita said...

acik erna...
tu lah yang hangin tu....
eita duk sorang2 je kat umah..
banyak masa kat luar dari dalam umah...
tiba2 bil naik macam ni....
hangin sangat...

eita said...

asrul...
konfem takde paip bocor..

Tihara said...

mahalnya bil air..pesal eks..cuba buat aduan rakyat cket..eita, nk tanya benih malberi tu kena tanam batang nya ke or benih dari bunga..??

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Haghi tu jenuh dok pikiaq pasai apa ada yang tak basah 1%. Laa ni hang dok cakap merapu mengarut pulak pasai apa hang dok guna ayaq sampai bill ayaq meligan tinggi! Hang buat apa dgn ayaq tu? Hang dok basuh apa tak renti2 macam buka kilang dobi kain ja! Apa orang kelilin kampong kawin dok mandi rumah hang ko? kalau stakat mandi tu, cerum2 berapa cebok sangat la pun Laa ni kena la juga cek dok pikiaq sangka baik, setiap kali banjir setiap kali tulah banyak ayaq dok pakai noo! yang penting, apa2 pun hang kena jugak bayaq dulu, komplen cerita kemudian...

eita said...

tihara..
x tahu lah nape nya...
batang dia...cacak je dalam pasu.....pokok ni mana ada bunga...

eita said...

tajnur...
waalaikumussalam.....
nak bayar pun rasa tak ikhlas hati tau tak...
tensen3...

KizZ said...

Wah...tinggi gak air naik ek..hummm

eita said...

tulah pasal nyer..

Afida Anuar said...

entah-entah ada orang curi air dak?

kalau kat kg, air tak payah bayaq, pasai guna air mata air.. tapi kena pakai enjin la nak bawak naik air tu ke dalam tangki;)...

eita said...

x tahu lah....
kat umah akak pun ada jugak telaga tapi x leh nak guna dah pasal tenggelam banjir..air kotor dah masuk..segan nak guna...

Tihara said...

eita jum join GA ni :)

http://loveydovey-nns.blogspot.com/2011/11/blog-post.html

Bancik said...

sabar..sabar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...