Wednesday, November 9, 2011

ALAM DAN MANUSIA....



dengar pada tajuk macam nak setat belajar matapelajaran sains kan...
kih3....kat sekolah dulu aku memang minat sains...tapi ntah macamana terminat sastera plok....
dah berapa lama kumpul gambar haiwan2..
yang bekeliaran ni..
cantik......
sains + sastera saling berkait rapat...
(apa benda yang aku merepek pun aku tak tahu lah)
sebab demam dah ok sikit otak pun kurang lah sikit blur tu....
layan2......


cameron highland...
lebah dia macam orang giler..
berterbangan mencari madu..
tapi sayang nya tak semua orang nak bermadu...
termasuk lah aku....kah3..


gambo ni belakang umah sepupu aku..
kat kampung...
senggora, pahang...
nama pun dah macam perkampungan
orang asli kan...
(siap letak nama tempat lagi..)




ni pun kat belakang jamban umah dia...
dasat aku kan..semua aku redah..
hatta kat 'umah kecik'..
pun...




ni kat tepi hutan umah aku je...
biasalah merayap petang2..



ni kat tepi longkang besar...
tepi jalan raya....
masa tu parking motor nak beli jubin..
dalam duk pilih jubin sempat lagi..
aku terjah...



rama2 ni masuk dalam kelambu aku...
kata orang kalau rama2 masuk umah..
ada orang nak datang meminang..
tapi sapa la ni...
haram jadah takde...ha3....



ni orkid hutan kat umah aku..
labah2 tu kecik sangat...
tak berapa nak nampak..




ni masa nak menjahit...
sempat lagi labah2 ni tolong aku putar benang..



kat umah sepupu aku kat kampung...
umah dia memang banyak pokok bunga..



ni dalam bilik air..
tak tahu lah apa binantang ni...




labah2 wat sarang pun aku skodeng jugak..
nak buat macamana dah hobi...
kat umah aku jugak ni..
nampak sangat macam umah takde orang kan...



siput ni merayap dalam sungai..
kecik depan umah aku...
tak tahu lah siput apa...



lebah kat cameron highland...
penuh waktu pagi..



lepas hujan...banyak terbang..
tapi satu je yang dapat tangkap..



ni rasa macam tengah tido je....
ngantuk...



kalau yang tadi tengah tido..
yang ni plok tengah menari rap..

12 comments:

Tihara said...

subjek alam dan manusia tu subjek zaman tok kaduk yg paling beshh..

cantik gambo yg eita snap..
kampung senggora tu sedap apa nama..asal pahang jek ko nak cop tempat org asli je yek..keh3..tp mmg betui pun..

cameron pun tpt org asli gak..gi alik mane pun tempuh kg2 org asli..

paling jeles sgt bila eita berjaya snap gambo tuyuk..nice shoots

budak kacamata said...

nice shoot ..!sjak bile mg blaja snap gmba tahap first class nie..jelez~

eita said...

tihara...
memang lah subjek yang paling bset dan banyak kali bertukar nama....
ha3...kampung senggora ni jauh terpesok kat dalam kak....

eita said...

budak kacamata....
ha3...sejak aku masuk kelas photograpi lah....secara online n coll....
senang dan mudah....

Abang Jonni said...

wah... cantik gambo2... huhuhu.
jgn skodeng org mandi sungai udah... huhuhuhuhu.

eita said...

ha3...sekali sekala takpe kan...

Waqheh said...

lately entri lu dah jadi kewajipan plak medti tepek gambar gini yer

zailamohamad said...

salam singgah, cantik-catik gambar kat sini;)

Afida Anuar said...

ada tu orang nak datang tak lama lagi... tungguuuuu... ;)

eita said...

waqheh..
nak buat macamana..dah hobi aku snap gambo...

eita said...

zaila....
tima kasih...

eita said...

afida....
hahahahah....tengah tungu lah ni....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...