Thursday, November 24, 2011

GAYA SEORANG PRO.....


Sapa kata datuk seri tak pandai memancing.....
ha3..gurau2 je.....
tak tahu nak buat.....
kelas pun takde..
jadi lepak kat tepi tingkap lah..mancing....
geram tengok ikan banyak....
dan akirnya dapat jugak aku ikan....
seekor yang aku pancing..
sekor lagi rezeki yang memang datang bergolek2...
rela serah diri kat aku....kah3....
umpan yang aku guna hanya janggut udang yang memang aku nak buang..
daripada buang macam tu je baik aku lekat kat mata kail...
yeayyyy....berjaya jugak...
tapi hanya suka memancing...
letak dalam baldi..adik aku cakap..
mertua dia makan....
ambiklah....tak kisah pun..



ni dia ikan yang aku dapat...
joran hanya pelepah pokok salak...
berat lah jugak...

ni rupanya kalau dari dekat...
siap main jeling2 gitu....




ni sengaja serah diri kat aku...
sempat larikan diri....
kat lopak air...
menjerit aku panggil abang ipar aku..
aku nak pegang..
tak sampai hati nak pegang ..
geli u..




ingat lari jauh lah..
rupanya lari kat depan umah aku je....
lain kali kalau tak nak kena tangkap..
lari lah jauh sikit...
kat bangkok ke...
mexico ke..
barulah tak tertangkap....



dan sampai saat ini langit masih lagi menangis....




16 comments:

Acik Erna said...

eita..tak sangka tu..boleh dapat ikan haruan..

eita said...

rezeki acik....geram sangat dengar dia duk libas ekor...

Abang Jonni said...

huhuhu... best tu mancing...
haruan plak tu...

Tihara said...

Langit menangis dengan penuh rahmatnya..namun kita menangis dengan penuh emosi..kalo bab2 merapu serah kat akok..

weyy ikan toman tu kan..eh haruan..hehe..senang nya dapat..masa mak akak lepas operate ritu kemain susah nk dapat..

weyy akk kan nk join GA tp takleh nak kopipes..tension jek...line slow..adoii terbantut nk join.. nt nk try lagi join:)

eita said...

abang jonni...
memancing boleh wat hilang tensen..tapi kalau dapat ikan lah..kalau tak dapat ikan hangin satu badan..kih3

eita said...

tihara...
sesekali merapu...he3...
kat umah eita memang banyak....
tambah2 banjir macam sekarang ni...mencanak kuar...
x pe ..lambat lagi tarikh tutup dia...

Afida Anuar said...

wahh mantappp....

eh ikan haruan?

Biarkan langit menangis.....kadang2..menangis tu perlu....mungkin utk meringankan sebak di dada;)

midonz said...

nice.. malangnya sy tak suka memancing ikan.. kesian kat depa....

ORLANDO AHMAD said...

janggut udang atau janggut ngko?

eita said...

afida....
apa eh2?....memang ikan haruan pun...kih3...

menangis buat kita rasa lega.....walaupun hanya untuk seketika

eita said...

midonz...
kalau dah kesian kat ikan memang xleh memancing...

eita said...

orlando..
rasanya janggut kau kot..

Asrul "iLham" Sany said...

goreng pun sodap ni :D

Papa Mifz said...

Wow,rezeki tu..alhamdulillah

eita said...

asrul..
kau makan ke?

eita said...

papa...
rezeki bergolek..nak ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...