Friday, November 11, 2011

BILA AWAN BERSERAKKAN......


hari ni macam yang aku cakap...
aku kuar jalan2...
tak gi jalan2 jugak......
aku gi kenduri doa selamat adik aku kat umah mak mertua dia kat kemasik...
dan sepanjang perjalanan tu......
indah sungguh ciptaan Allah......
tak jemu mata aku pandang.....
dan sepanjang kereta bergerak gamba awan ni lah yang aku ambik......
sayang rasanya nak biarkan awan tu hilang.......
walau sayang ianya tetap hilang....
hari ni aku n the geng..
dijamu dengan nasi kabuli, gulai daging lembu n kambing, acar timun n sambal belacan...
sedap...tapi sayang nya tak sempat nak snap gambo....
aku tertinggal kamera dalam kete......nak turun ambik..orang ramai sangat....lagipun....
excited nak makan...kah3.....
semua lupa....
nasib baik tak lupa jalan balik kan....




aku lupa kat mana..
tapi sepanjang kerteh lah...
tempat tak penting..
permandangan atas langit tu penting...


awan yang semakin menghilang......
sayangnya...


masih sempat klik....


tak terkata...indahnya...



tak sangka ada orang cemburu kat aku pasal aku dapat snap gambo dengan dalam keadaan kete yang bergerak dengan kelajuan 120 km/j (ganas jugak kakak ipar aku bawak kete ) tanpa sedikit pun gambo aku terjejas.....
alahai...x baik jeles2 macam tu....
rezeki allah taala belaka.....
sapa?....adalah kawan aku.....tadi sms aku....
siap kata nak hantuk kepala...
kah3...
ada plok macam tu.....

11 comments:

kakyong said...

cantik.. cantik sesangat.. kakyong pun suka snap gambor awan.. lebih2 kalo yg unik mcm ni..

betuah lah badan dpt henfon canggih kan.. rezeki masing2, buat apa lah kawan tu jeles.. bergurau jer kot.. ;)

eita said...

tu lah....memang comel..
bukan guna henfon kak yong...
guna kamera biasa je....
kawan tu bergurau dengan tak bergurau sama je..huhuhuhu

Tihara said...

akk pun nak hempas kepala la sbb jeles..dah la tk berjaya snap gambo tuyuk..huhu

mmg cantik, pandai eita snap...5 star lah :)

budak kacamata said...

gler ah gamba..lawa kot..mg beli kamera baru ker??

Acik Erna said...

eita..camana kawan eita tu..tak bengkak ke pala dia..he he

Sekamar Rindu said...

salam..

sungguh indah pics awan tu...mcm awan nano lah..:)

Afida Anuar said...

kalau fida la amik gambar dalam kereta yang bergerak selaju 120km/jam, tatau la jadi lagu mana awan tu.. hihi..

Asrul "iLham" Sany said...

awan itu indah, walaupun saya membenci 'langit'

:D

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Awan yang Allah SWT ciptakan bukanlah sekadar corak dan serakan sahaja malah setiap makhluk ada caranya beribadah dan bersolat kpd Allah SWT.
Angin yg Allah Swt tiupkan membawa 2 jenis awan iaitu sahaabul thiqaal dan al muznu. Kedua2nya mengandungi AlKhab`a iaitu benda2 yg wujud tetapi tidak nampak pada pdgn mata spt `molecular metal ann non metal ions`, molecular water vapour , micronutrients, microbs dsb yg sedia bercantum utk turun ke bumi (Surah AnNaml:25أَلَّا يَسۡجُدُواْ لِلَّهِ ٱلَّذِى يُخۡرِجُ ٱلۡخَبۡءَ فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضِ وَيَعۡلَمُ مَا تُخۡفُونَ وَمَا تُعۡلِنُونَ Bahawa mereka tidak menyembah Allah Yang mengeluarkan apa yang terpendam di langit dan di bumi [2] dan Yang mengetahui apa yang kamu sembunyikan dan apa yang kamu nyatakan.
Awan AlMuznu inilah yg membawa manafaat kepada manusia dgn menghidupkan bijian2 dan hidupan dlm tanah sehingga menggegarkan sitolpasm dan mengeluarkan plumul dan radikel bijibenih . (Surah AlWaqiaah:69 ءَأَنتُمۡ أَنزَلۡتُمُوهُ مِنَ ٱلۡمُزۡنِ أَمۡ نَحۡنُ ٱلۡمُنزِلُونَ Kamukah yang menurunkannya dari awan ataukah Kami yang menurunkan?
Begitu juga sahaabul thiqaal atau awan berat yg melampau sehingga mengeluarkan hujan batu (Surah Al`Araaf:57وَهُوَ ٱلَّذِى يُرۡسِلُ ٱلرِّيَـٰحَ بُشۡرَۢا بَيۡنَ يَدَىۡ رَحۡمَتِهِۦ‌ۖ حَتَّىٰٓ إِذَآ أَقَلَّتۡ سَحَابً۬ا ثِقَالاً۬ سُقۡنَـٰهُ لِبَلَدٍ۬ مَّيِّتٍ۬ Surah Al`Araaf:84 وَأَمۡطَرۡنَا عَلَيۡهِم مَّطَرً۬ا‌ۖ فَٱنظُرۡ ڪَيۡفَ كَانَ عَـٰقِبَةُ ٱلۡمُجۡرِمِينَ Dan Kami turunkan kepada mereka hujan [batu]; maka perhatikanlah bagaimana kesudahan orang-orang yang berdosa itu.
Wallahualam.

Ros said...

Salam,


Memang cantik sungguh awan tu,Hasil ciptaan allah,semuanya indah belaka kan....

eita said...

TIHARA....
thank kak....
asik tuyuk je kak ni..meh umah eita...tuyuk memang banyak..tadi pun dapat snap lagi 3 ekor....


BUDAK KACAMATA....
mana ada beli baru...yang uncle lee bagi tu lah yang aku duk guna....aku kan pro..kah3....




ACIK ERNA....
rasanya kepala dia dah takleh guna dah kak..kih3....teruk cederanya...



SEKAMAR RINDU...
awan nano...eita tak tahu..coklat nano tau lah...
huhuhuh.....1st time jupe yang macam ni..



AFIDA.....
kalau fida ambik rasanya awan tu akan menyanyi kan lagu berarak mendung kelabu lah..ha3....


ASRUL....
jangan benci langit.....langit itu indah...aku bila susah hati mesti pndang langit....



TAJNUR......
kita tak tahu apa yang tersirat....
langit tu betol2 mendamaikan.....



ROS...
apa yang Allah cipta itu memang indah.....mengasyikkan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...