Wednesday, June 6, 2012

TERUJA....

dah banyak hari asik duk ulang kat kedai buku..
buku takde jugak nyer...
sampai demam aku kena hujan...
balik kelas kena hujan..
nak gi kelas pun kena hujan..
akirnyer.....
aku suh  nur atitin..
gi usha plok..
sebab dia nak gi lepak dengan kawan dia...
dapat lah..


teruja sangat nak baca...
tapi simpan dulu ..
baca dalam bas nanti..
sekarang ni tengah busy 
tempahan baju raya...

tengah melepak atas lambur..
abang long aku datang..
jom kuar makan...
cantikkkkk...
aku plok tengah demam..
tak sedap mulut...
terliur tengok pulut lepe...
pantang lepe je lesap..
hehehhe..
tengah panas lagi ni..
diorang baru sudah bakar..
bahasa saintifik dia pulut panggang..

pahtu makan laksa plok..
rasa sedap..
tapi ulam dia yang tak bestnyer..
kobis n timun je..
daun kesum takde..
daun kemangi takde..
cambah pun takde..
pendek kata semua takde..
rezeki malam ni...


kilat plok atas langit..
ingat nak BW...
kena sambung karang lah ni..

59 comments:

Aine Ainun said...

eita...:::
nak baca n3 eita [pon teruja nih...=))

ala, baru nak kata sedapnya laksa.....
tapi x cukup bahan...
sedap x???
yg penting kuahnya kan kan...

Papa Mifz said...

harap cepat sembuh yer demam tuh..:)

izan mama mia said...

pulut panggang jd pulut lepe..ooo..
laksa apa putih jer tu....

teratak hati said...

Dh ada ke sunan musafir tu..byk kli gak g tgk kt kdi buku tk de je lg..

~SaL IjOu~ said...

Kite pun suka novel Ramlee Awang Murshid~ terbaek!~ ^^

sHaR!Na eLyaNa said...

semoga akak cpt smbuh ya...wah sdp sngt pulut tu..asyik komen pasal mknan ja sha ni heheh

cik.blogger. sengal said...

ades...bestnye makanan itu

Uncle Jonni said...

sayur dan eita mmg x dpt di pisahkan....

owh... lupa... 2 telur burung kat blkg umah juga...

Siti K------- said...

semoga cept sembuh yer :)

ainnoraini said...

Tk sihat ye...semoga cepat sembuh dan banyak2 berehat tau..

Ujie said...

Wah..akak blm smpt cari lg si sunan ni.

Putih je..laksa apa tu?

Kamsiah said...

kita pun peminat RAM jugak..:)

angahpikah said...

Novel RAM.. best ooo novel2 dia.

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Rajin ye eita baca novel2! Emm saya ni tidaklah minat sangat lebih2 lagi jika dimasukkan unsur mitos pada zaman dahulu! Byklah unsur yg `siqah` yang hendak dipersoalkan! Lagipun dah mmg otak kiri.
Eh! hati2 kalau makan pulut panggang, sate, ikan bakar dsb krn kajian menunjukkan bahawa mrk yang termakan arang (bkn makanannya) mengandungi karsinogen terdiri drpd polycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs) and heterocyclic amines (HCAs). Kedua2 ini boleh mendatangkan kanser. B/manapun kalau kita jenis `buruh kasar` dan bekerja kuAT, TIDAKLAH MENJADI MASALAH.
p/s:Itu yang tak boleh masuk golongan `kaki novel`!

Saya Disini said...

sedpnye

IntaNBerliaN said...

alahaiii.... asyik nmpk gambo mknan hok tadok sini je.. nok kang nok balik teganu semata2 nak makang makanang ni pulok... hihi

Karukord Jagau's said...

Slmt pagi :)
belanja pulot panggang >_<

Waqheh said...

demam pi lantok mkn laksa lg demam la...pe daaaaa

MOH KEMBARA said...

Salam Eita,
kata demam, tapi makan ngaloh orang sihat!
Errr semoga cepat sembuh deh!

HeNRieTTa JoSe said...

wah...byk erk tempahan....pndai lerr akk nieh...

Akk bajar lagi erk? Kat mna?

Nadhirah said...

tuh laksa ape tuh..?
kte slalu mkn laksa penang jeh =.=

Wanieys said...

laksa dgn pulut panggang tuh sedap la..nyummy!!

Leadership Developmant Training said...

kunjungan gan .,.
Menjaga kepercayaan orang lain lebih penting daripada membangunnya.,.
di tunggu kunjungan balik.na gan.,.

wantie said...

saya ni kalau badan rasa nak demam demam, then makan laksa terus demam teruk.

kalau badan tak sihat idak le saya makan laksa

Asrul "iLham" Sany said...

ada byk buku kat rumah beli je tapi tak sempat nk baca

ieda said...

laksa lemak dah lamaaaa x makan huhuh

9n0L4 said...

wahhhhhhhh. novel tu. nak pinjam. hihi.

eita said...

@Aine Ainun
rasa dia sedap..
tapi kurang kick lah...
kalau tambah lagi bahan memang mebeles..

eita said...

@Papa Mifz
dah semakin ok...

eita said...

@izan mama mia
kat tganu je panggil pulut lepe..

itu di namakan laksa kuah putih...

eita said...

@teratak hati
dah ada dah..
ita 8 kali round kat kedai buku..
last2 kirim kat orang jugak...

eita said...

@~SaL IjOu~
memang lah..

eita said...

@sHaR!Na eLyaNa
tima kasih...
nak rasa pulut tu meh lepak kat ganu

eita said...

@cik.blogger. sengal
terbaek!!!..
tapi xleh makan banyak...

eita said...

@Uncle Jonni
itu aku setuju..

tapi yang ni aku tak setuju...
aku tak ambik lah..

eita said...

@Siti K-------
tima kasih

eita said...

@ainnoraini
tima kasih ye kak..

eita said...

@Ujie
kebetulan je jupe..
tak sempat lagi nak membaca nyer..
naik bas gi kl nanti lah baru nak baca...

laksa kuah putih..

eita said...

@Kamsiah
rata2 memang orang minat kat RAM

eita said...

@angahpikah
memang terbaek novel2 dia..

eita said...

@tajnur
waalaikumussalam...
ni sambungan dia..
buku yang ke 6..
jadi memang kena baca..sebab nak tahu kesudahannya....

ada terbaca hari tu..
mengenai masakan yang panggang2 ni..

novel dari penulis ni je yang ita sering layan..
sebab takde unsur percintaan yang melampau...
yang ni lebih kepada percintaan kepada Allah....

ermm...pengumuman tak dapat dibuat sebab citer tu dah basi lah yob....

eita said...

@Saya Disini
sekali sekala layan memang sedap

eita said...

@IntaNBerliaN
kalau dah teringin tu memang kena balik jugak ni..
hehehhe

eita said...

@Karukord Jagau's
selamat malam..
lama merajuk...
meh datang ganu..
leh lah belanja..

eita said...

@Waqheh
takleh ke?...
aku hentam je semua ni..
takde plok pantang larang nye...
ok je..

lama kau menghilang..
tenggelam timbul...

eita said...

@MOH KEMBARA
wslm kak..
masa demam ni lah selera giler2 sikit..
semua benda nak makan..
dah ok dah sikit

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
tempahan sudah di tutp pun...

gi kelas mengaji

eita said...

@Nadhirah
ni namanya laksa kuah putih..
atau laksa kuah lemak

eita said...

@Wanieys
ni mesti peminat tegar ni..

eita said...

@Leadership Developmant Training
jap lagi kita terjah ye

eita said...

@wantie
ita ok je..demam pun dah makin pulih

eita said...

@Asrul "iLham" Sany
dah kau sibuk mengalahkan PM je..
macamana lah nak habis baca

eita said...

@ieda
meh ita belanja

eita said...

@9n0L4
singgah kat umah kalau nak pijam..
tapi kita pun tak baca lagi..
hohohooh

izan mama mia said...

ooo..mmg kuahnya putih ker...sll mkn laksa utara jer

9n0L4 said...

sudoh bace. kabo ehhhh. hehe. pahtu wi alamat lalu.

eita said...

izan...
memang kuah putih..
kalau kuah merah diorang panggil laksa kuah merah..
lagi sedap..

eita said...

JA..
insya allah....

Che Rosliza Che mat said...

Teringin nak makan laksam pantai timur hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...