Friday, June 8, 2012

KENDURI KAWEN LAGI...

hari ni aku gi kenduri kawen..
kawan anak sedara aku..
jadi terlebih2 lah plok jadi photographer..
sebab anak sedra aku nak tengok gambo kawan dia ni...
ni je yang mampu aku ambik..
selepas berebut dengan seorang pakcik tua tu..
menyampah aku..
sama naik nak ambik gambo..
habis semua orang dia tepis..
tau lah kamera aku kecik..
dia punyer besar...
takpelah kak long..
kau layan je gambo kawan kau ni..


tengah belajar lagi ni..
dah kawen..
rezeki jodoh awal kan..
tema serba merah..
berpinar mata aku masa masuk dalam tu..


alahai..
bukan main lagi suke..

sempat lagi main ..
aum cak...
tak faham aku..

biasalah acara makan..
dah pakcik tu sibuk sangat nak ambik gambo.
baik aku layan makan plok..


cenderahati yang unik..
sagong...
dah lama benar tak makan sagong..
masa kecik2 dulu je jupe benda alah ni..
sekarang jarang..
tapi hari ni jupe..
satu tuperware lagi..


29 comments:

9n0L4 said...

wehhhhhhhhhh. jaa gi jugak satni kenduri ni. huhu.

eita said...

@9n0L4
laaaa.....ye ke?..
gi kul berapa?..
ita gi kul 12..
x jupe pun...
rugi tu..kalau tak leh jupe ja

izan mama mia said...

siapalah agaknya pakcik tu...napa eita tak ambil gambar dia sekali buat bahan bukti....

mmg warna ni meyerlah tpi sakit mata tgk lama2...hish sory pengantin...saya nak tgg yg dok tggkap gambar ni jadi pengantin pulok..tema apa gaknya yer...

asal kawen makan nasi minyak..kolestrol betol...cer bagi nasi ulam kan awet muda semua....hihihihi..cadangan jer...

sagong ni kalau makan kena hati2..kang tak pasal2 tercekik..hahaha..kan payah...

9n0L4 said...

jaa gi lps smyg jumaat. ni kat rumoh muroh gong pasir kan. tok sedare jaa ni yg kawen. mude mude jadi tok doh. huhu.

Siti K------- said...

wah belajar lg..bgus lah kawen awl :)
selamat pengantin baru tuk pengantin :D

Asrul "iLham" Sany said...

musim kahwen...

waktu horror orang2 bujang ketika berhadapan dengan makcik2 geylang...

haha

HeNRieTTa JoSe said...

tahniah utk pengantin....

sagong dalam bekas...biasa dalam ketas surat khabar gulung2....

ainnoraini said...

Kakain minggu ni tak ada jemputan kenduri kahwin..
Minggubdepan ada 2 jemputan..

wantie said...

ingat lagi sagon tu. masa kecik kecik kalau makna sagon tak leh buka mulut, kalau idak bersembur keluar.

jodoh awal noh. still study dah kawin. syukur alhamdulillah.

Papa Mifz said...

tahnaih buat pengantin baru tuh...

Nadhirah said...

kak ta bile nak kawennn?? ;)

eita said...

@izan mama mia
pakcik tu phographer pengantin....
heheheh....

hahahaha....kite punyer lambat lagi lah mama mia....

betol2...
kalau gi kenduri kawen sinonim je dengan nasi minyak..
kalau wat nasi kerabu sedap gok...

tercekik tu tak lah kot..
tapi takut tersembur je..
hehehe

eita said...

@9n0L4
oooo..patut pun tak jupe...
tok sedara?...
muda tu..

eita said...

@Siti K-------
jodoh diorang kan..

eita said...

@Asrul "iLham" Sany
asl cuti je penuh orang kawen ..
jadual kenduri padat...

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
yang dalam kertas tu klasik..
zaman dulu2...

eita said...

@ainnoraini
sini biasa cuti sekolah padat lah jadual...

eita said...

@wantie
ha'ah kan..
kalau mkan memang xleh cakap..
takut tersembur atas muka kawan...
hehehe

eita said...

@Papa Mifz
tima kasih

eita said...

@Nadhirah
insya allah...
nanti akak jemput ye..
tak datang siap lah..
(berbaur ugutan..hehehe)

IntaNBerliaN said...

alhamdulillah... jodoh awal..

moga berbahagia hgga ke syurga.. :-)

Ibu Lala said...

Wahhh menarik la dia bagi sagon. Dh lama jugak tak mkn sagon ni. Dulu mak selalu buat. Makan sampai jemu.

fieda said...

ada sagong...jarang jumpe org beri sangong..

Azhafizah[フィザ] said...

merah menyala baju pengantin..tahniah kepada pengantin..moga berbahagia sampai akhir hayat..aminn

eita said...

@IntaNBerliaN
ha'ah kan ..
rezeki diorang

eita said...

@Ibu Lala
tu lah kata..
jarang benar jupe sagong..
sedap lama tak makan

eita said...

@fieda
unik

eita said...

@Azhafizah[フィザ]
tema diorng

Che Rosliza Che mat said...

Merah sangatlah Mak ngah hihihi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...