Monday, June 18, 2012

LEPAK MALAM....

baru balik dari kelas aku..
malam ni kat baitul iman ada buat ceramah israk mikraj...
jadi semua pelajar di wajib kan hadir..
wajib...tak gi berdosa..sebab xleh ilmu..
dari kul 7-10 malam...
ingat nak lepak tengok orang jual durian kat pasar buah..
tapi di sebab kan PA aku pakai baju kurung..
jadi lupakan je lah..
susah nak kerabat motor kalau pakai baju kurung..aku takpe pakai baju kurung..
sebab pemandu..


sebelom ceramah tengok lah dulu 
tv kain ni hah..
sekali kipas pusing sekali tv terbang naik atas..
habis semua kepala budak2 terbang ikut tv kain ni hah..

ni lah penceramah dia...
ustaz ahmad munif bin mohd amin...
guru J-Qaf sekolah kebangsaan sultan omar..
tak membosankan sebab..
dia pandai bercerita..
tambah plok bile tengok budak2..
dah setat menguap...


selama 2 jam tu....

  • kehendak Allah tiada siapa yang boleh halang....kita hanya merancang tapi Allah yang menentukan semuanyer.....
  • cabaran dan rintangan yang dihadapi oleh nabi dalam memperjuangkan dan menegakkan agama islam begitu hebat sekali....sanggup terima apa saja cacian dari pihak yang menentang...
  • jangan lalai dari terus mengingati Allah..walau dalam apa jua keadaan sekali pun...
  • sentiasa bersabar dalam menghadapi apa jua rintangan...orang yang bersabar insya allah 1 hari nanti akan mendapat ganjaran atas kesabarannya...
  • sentiasa berdoa kepada Allah walau dalam apa jua keadaan sekali pun...
  • jangan tinggal sembahyang....kerana sembahyang itu tiang agama.....
  • hati yang elok maka elok lah akhlaknyer....
  • banyak2 anggota yang perlu di jaga adalah hati....
  • orang yang selamat di akhirat nanti adalah orang yang bersih hatinyer..
  • akhlak yang terpuji ..melambangkan ibadat yang di terima oleh Allah....

38 comments:

IntaNBerliaN said...

wah.. siap nak melepak lg yer.. hihi

izan mama mia said...

bagus anak dara ni pergi dengar ceramah agama...saudara mara dah kawen dah kalau tak boleh bt menantu sepupu nih...

ok eita, bagus nie, dengar ceramah buat catatan n kongsi disini, ilmu makin berkat...moga kita diberikan ganjaran atas apa yg baik kita buat.

tq eita...

Telor Power said...

trima kasih share ilmu disini

bagusnya.


ilmu yang ada sama2lah kita kongsikan

muarra said...

bagus kalau ikut acara seperti itu, menambah keimanan dan ketaqwaan kepada Allah SWT,,,
nice blog, nice posting,, nice person,,, thanks

eMMe said...

bagus Eita, siap leh beri kesimpulan lagik dari ceramah tersebut... Kalau de peluang dengar ceramah sebegini, elok la hadir kan diri.. wat tambah2 ilmu pengetahuan agama kan....

HeNRieTTa JoSe said...

thn nie terlepas malam isyak mikraj sebab sibuk nak siap blk kg jumpa ayh....

ieda said...

seronok sesekali hadiri prog pengisian macam nie .. ;) bersih hati dan minda ;)

Asrul "iLham" Sany said...

tu dia summary ceramah... :D

Saya Disini said...

BGUSNYE.

Wanieys said...

Bagus dpt ikut ceramah agama...banyak manfaat...bekalan akhirat tu :))

Norzie hany said...

Bagusnya anak dara ni.

wantie said...

dengar ceramah ni bagus banyak manfaatnya.

Ujie said...

Tq sharing..siap point..mudah faham.

Sambil baca..muhasabah diri..byk perlu dibetulkan.

eita said...

@IntaNBerliaN
bukan selalu leh kuar malam macam ni...

eita said...

@izan mama mia
nak buat menantu..?..
wahh!!..terasa macam di hargai..
heheheh...
tapi sudah terlambat...

daripada melanggut...baik catat apa yang ustaz duk ceramah..
tapi hanya buat kesimpulan je lah...
panjang2 tak ingat plok ustaz cakap apa....

eita said...

@Telor Power
daripada tahu sorang..baik semua orang tahu..
leh jugak sikit2 ilmu kan..

eita said...

@muarra
tima kasih

eita said...

@eMMe
terpaksa lah buat kesimpulan..
kalau nak salin semua jenuh jugak nak ingat..

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
seronok tu balik kampung...

eita said...

@ieda
betol..lagipun bukan selalu dapat peluang macam ni

eita said...

@Asrul "iLham" Sany
ha'ah.....
terpaksa buat ringkasan

eita said...

@Saya Disini
:)

eita said...

@Wanieys
jarang dapat peluang macam ni..jadi manfaat sunguh2

eita said...

@Norzie hany
:)

eita said...

@wantie
ye betol tu

eita said...

@Ujie
kalau tak buat point ita sendiri pun tak faham...
jadi biarlah ringkas pun janji orang leh faham...

9n0L4 said...

baitul iman kat mane ehhhh? ;)

izan mama mia said...

ooo..terlambat ker..eita dah bertunang ker....huhuhuh

eita said...

@9n0L4
ala...kat atas bsn pak sabah tu....

eita said...

@izan mama mia
dah expired date,..hahahahha

teratak hati said...

Bagusnya ilmu disampaikn pd org lain..thanks ye..

Che Rosliza Che mat said...

melepak sambil dengar ceramah hehehe

Tihara said...

pokok pangkai nya adalah hati jugak...perkongsian yg bermakna..mekasih ita :)

Siti K------- said...

bagus kak eita....semoga jadi peringatan untuk kita semua :)

eita said...

@Che Rosliza Che mat
tepat sekali

eita said...

@teratak hati
kongsi apa yang tahu je ..sikit2..

eita said...

@Tihara
betol tu kak...

eita said...

@Siti K-------
insya allah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...