Wednesday, June 13, 2012

EDISI HUTAN..

sekali lagi jalan2 kat hutan....
tak tahu lah nape aku suka sangat dengan hutan....
bagi aku kan dalam hutan ni macam2 benda ada..
kecuali intenet n line tipon..
sapa2 yang jenis online tegar..
baik x yah masuk hutan..
takut meroyan.....sebab mengalami sawan bosan...
dulu aku nak sangat keje macam ayah aku...
pengawas hutan...merangkap renjer hutan...
tapi ayah aku tak bagi..
tak sesuai katanyer...
tapi aku suka hutan...
suka sangat2....
tapi aku paling takut kat orang utan...
huhuhuuh...

hug me...

aku tak tahu nama apa..
nampak comel je...
semut suka sangat duk hurung..
nak try makan takut aku..
mengalami sawan buih...tak pun takut 
koma plok...
jadi aku sipan je hasrat tu...

 
ni kulat bola golf..
sebab apa aku kata kulat bola golf..
sebab nyer dia tumbuh kat padang golf..
hahahah...
waktu malam kulat ni kembang macam payung...
aku tak ambik gambo malam..
sebab takut benda putih yang macam kulat ni..
benda putih yang jenis ada taring...
hihihihihi...
macam tu lah bunyi dia bila dia dah start ngosek orang..

 
selalu aku jupe 
cakcibur yang merah....kuning biasa..
yang ni lain sikit..
aku panjat atas kusi..
nak nyer ambik gambo cakcibur ni..
mula pakai zoom..
tapi tak lepas..
kabur nak mampuih...
tu yang kerabat atas kusi..
boleh lah wat semangat gambo ni..

61 comments:

angahpikah said...

Hutan memang best. Tapi kalau sesat memang berbuih la mata nangis. hahaha

Che Rosliza Che mat said...

Memang cantik ciptaan Tuhan..

eita said...

@angahpikah
betol...betol..
bukan setakat berbuih...meroyan babun rasanyer

eita said...

@Che Rosliza Che mat
yup...betol tu

sHaR!Na eLyaNa said...

hehe~ kalau nak tgk org utan kg sha dkt ja..d sepilok hehe..

sha pun nak ikut jelajah utan..best bah

IntaNBerliaN said...

xpnh tgk kulit gini.. unik je... :-)

Khamsi Abdullah said...

saya geli ngan reptilr n amfibia....boleh masuk utan tapi takot kenkawan annoying je...haha

ieda said...

kulat bola golf tuu menarik lahh ;)
1st time tgk nie ;)

Azhafizah[フィザ] said...

kulat bola golf tu uniklah..teringin nak tgk in real.

Norzie hany said...

First time tgk kulat bola golf...menarik.

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Ala hutan yang eita lalui tu hanya sekadar hutan sekunder! Mmglah arwah ayah eita tak bagi, sebab perempuan ni byk kerenah dan kekurangannya bila masuk hutan primer. Kalau diserang gelegata, tawas dan kebengkakan sampai satu badan cukup mudah lebih2 lagi selepas hujan. Itu belum lagi citer ttg binatang buas tak ada yang kesian2 akan terkam bila terdesak! Ekau ni duduk ontok2 jolah cakap org nogori!

izan mama mia said...

tabik laa..eita suka masuk hutan, saya walau org kg tapi kalau suruh masuk hutan / semak pun pun saya tak mau...saya takut pacat....hahahahah...nasib baik ada blog eita, boleh tgk alam hutan kat cni....tapi keja kerabat tu jangan sokmo dibuat, tak manis anak dara dok kerabat gitu deh...

Telor Power said...

lawa lah gambar kulat putih tu.....

sgt menarik

zulhilmi tempoyak said...

benda yg sgt jarang nmpk kan.. subhanallah.. :)

Camy Alya said...

kak ita jum trekking! haha

ainnoraini said...

Tak pernah tengok lagi kulat golf tuu...
Kakain ni jarang2 masuk hutan...tu sebab tk ada gambar2 mcm tuu...

Tq eita dpt jugak tengok..

Saya Disini said...

xpenh tngk lgi kulat bola golf tu

HeNRieTTa JoSe said...

dh lame xdgr org pggil cakcibor...

MOH KEMBARA said...

Salam Eita, ada orang kata, nak tau sesuatu buah tu mabuk ke tak, tengok natang makan. Klau natang makan, OKlah , manusia pun buleh makan. Tapi sekali tu tengok NatGeo ke apa, narrator tu kata, natang ni makan sejenis buah mabuk tapi tak mabuk sebab dia ada enzyme dlm perut dia yg buleh neutralize racun buah tu. So...jangan pepandai makan buah yg natang makan, nanti berbuih mulut! Hu hu!

Kakzakie said...

Gambar yg pertama dan akhir tu kakak tahu yg lain kakak tak pernah jumpa. Kakak dulu kecik-kecik panggil sesibu ini belalang kapalterbang.

wantie said...

suka hutan ek. kalau org lain dalam hati ada taman tapi ko ni dalam hati ada hutan. ngeeee

Tihara said...

wahh semangat hutan la eita ni..akk pun dh lama tak masuk hutan..sejak jumpa ular tedung, cik abam tk bg ikut dah....sonok kalo jumpa sungai,owh rindunya nak jadi orang utan..hahah :D

Asrul "iLham" Sany said...

aku lak suke lepak rumah je hahaha

eMMe said...

suka gak lepak hutan, sekejap2 boleh le, tak sesat ke Eita?
hehehe... tapi mmg mcm2 leh jumpe kat dlm hutan nipis kan, bukan tebal kan? sesilap leh 'binatang menjalar tu'...grrrr~

insanicita.blogspot.com said...

jempol deah ... aku juga suka maen ke utan ...lebih sejuk dari taman ..:D

teratak hati said...

kulat golf tu tak penah tengok..rajin nya masuk hutan amek gambar..

Papa Mifz said...

mesti minat bidang photografi nih kan...

Mbak Iis said...

hasil jepretannya sangat pas sekali...

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
(sambung sikit menenai edisi hutan)
Ada kawan saya tu, suka meredah hutan dara agaknya terkena pada beberapa spesis pokok yang mempunyai spora yang boleh hidup pada kulit badan manusia. Sampai bertahun2 juga menderita kegatalan menggaru badan w/pun dah menemui para pakar doktor kulit!
p/s tak dapat nak bayangkan kalau perempuan yang kena!

eita said...

@sHaR!Na eLyaNa
mesti hari2 leh tengok..

eita said...

@IntaNBerliaN
terjupe je ni..kebetulan dapat...

eita said...

@Khamsi Abdullah
kalau boleh elak...kena elak lah tu..

eita said...

@ieda
ita pun 1st time tengok

eita said...

@Azhafizah[フィザ]
ada lagi rasanye ka tepi padang golf tu..

eita said...

@Norzie hany
masa dia kembang lagi comel..

eita said...

@tajnur
waalaikumussalam...
alaaaa....yob ni....dah mati semangat ita..
huhuuh

eita said...

@izan mama mia
ita kalau pacat tarik buat main mcm yoyo.....

takde orang pun..leh je kerabat..

eita said...

@Telor Power
akak pun baru je jupe..

eita said...

@zulhilmi tempoyak
betol..

eita said...

@Camy Alya
jom....jap nak bersiap..

eita said...

@ainnoraini
umah ita dekat dengan hutan..jadi tu yang suke melepak..

eita said...

@Saya Disini
ita pun 1st time tengok

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
memang pun..

eita said...

@MOH KEMBARA
jenuh lah kalau gini yong

eita said...

@Kakzakie
biasa ita panggil beliung je..cakcibur sekali sekala...

eita said...

@wantie
hahaha...betol2

eita said...

@Tihara
best masuk hutan kak....

eita said...

@Asrul "iLham" Sany
boring lah bos asik duk umah je

eita said...

@eMMe
tak tebal mana pun hutan ni..

eita said...

@insanicita.blogspot.com
tepat sekali

eita said...

@teratak hati
bila bosan..suka merayap..

eita said...

@Papa Mifz
yup...

eita said...

@Mbak Iis
:)

eita said...

@tajnur
waalaikumussalam....
errrr....
nampaknyer kena fikir balik ni..

9n0L4 said...

1st time tgk kulat bola golf tu. hutan mane ni? huhu.

eita said...

9n0L4..
kat padang golf uitm...

Siti K------- said...

comeynyer tumbuhan2 neh..bgusr lau suka ngan hutan, hargai ciptaanNYA :)

eita said...

@Siti K-------
betol2

fieda said...

pelik sgguh tgk kulat golf tu..

eita said...

Ita pun teruja tengok kulat tu

Si Matatajam said...

Subhanallah uniknya ciptaan Allah ni kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...