Sunday, June 3, 2012

JALAN2 CARI MAKAN....

Nilah aktiviti aku selama seminggu...
mengumpul yogurt di badan...
hahahahaha....
sekali sekala layan makanan kan...
seminggu makan seminggu kena diet...
kalau tak ada yang pakai baju dari guni beras...
sebab tak muat kain...


nasi putih..
ayam masak merah..
sup sayur..
telor masin..
sambal belacan...
makan nasi kat umah adik aku..
di buat doa selamat naik umah..
disebabkan lepas isyak ..
jadi nasi kena sukat...

esok gi lepak pasar..
makan laksang...
tapi tak sama dengan pakcik tua ..
yang jual kat pasar malam..
yang ni tak berapa nak kick..

mengendeng nasi dagang..
kakak aku punyer..
sedap..
tapi tak sama dengan kakak aku buat..
kalau kakak aku buat..
bau gulai dia melekat 3 hari 3 malam kat tangan...
hah?...
tak cayer...
tak cayer sudah..huhuhuhuu

esok nye kakak aku buat tupak sotong..
kalau nak tahu macamana cara buat dia..
nanti aku ajar ye...
dah..dah...
takyah cari sarung ketupat kat sini..
memang takde...
ketupat dia aku dah sumbat dalam perut sotong..
ajaib kan..
hahahah

yang ni aku yang masak..
sayur jambu golok + sotong...
yang ni pun tak yah nak cari golok ke parang ke ..
dalam ni..
memang takde...
aku dah buang golok dia..
nak tahumasak macamana..
nanti aku ajar ye..

ni plok abang ipar aku yang buat..
ikan pari bakar..
cicah dengan air asam..
dan jugak kicap + lada + bawang..perah asam limau sikit..

yang ni dinner aku..
rojak ayam...
xyah cari ayam..
ayam yang ada besar taik hidung je...
nama je rojak ayam..
yang ada telor n sayur je..

yang ni nasi tomato..
ayam masak merah..
dalca..
acar timun..
sambal belacan..
seharaian tahan perot..
dapat makan ni..
rasa macam satu nikmat..
sedap..kakak aku buat...

29 comments:

Tihara said...

wahh mcm perli akak jer..guni bewas..huhi :)


wah sedapnya menu kenduwi...ayam masak mewah.....sayur jambu golok tu ada masam2 sikit tk?..owg tk penah waser lg...asal akk cakap kl plak ek..nyampah tak..hehe :)

eita said...

@Tihara
heheheh....
alamak!!....tak tahu plok..kena kat akak...tkpe akak comel...

kalau tak nak masam...buang air dia dia dulu..kena lenyek sapa kering buah tu...
nyampah sikit je kak..
hahahahahha....
takde lah..gurau je kak..

Aine Ainun said...

eita:::
sangat berkenan ngan laksam tu=)))

Ujie said...

pergh..sume mknn je ya..

ketupat sotong tu sekali je penah mkn, masa dok serumah dgn org kelantan..dia rajin msk masakan sana.

izan mama mia said...

suka ketupat sotong tu........teringin sesangat nak makan...sbb tak pernah rasa lagi.......nak nak...nak jugalah...pos cni eita...cian lah kempunan nih....

HeNRieTTa JoSe said...

yummy....terliur la plak...akk, t ajo wt tupat sotong yea....huhuhu...ngidam....ekekeke.....

wantie said...

first time dengar rojak ayam. sedap ke?

Telor Power said...

2 menu yg buat aku terliur....


1. laksam yang mmg lama dah tak merasa

2. ketupat sotong tu. last makan sotong sumbat tu di rumah kawan di bukit payung tganu.

eMMe said...

Assalam Eita, terliur akak tgk tupak sotong, 1stime akak makan, mase biras akak bwk balik kg mertua (mertua kami la) kat Neg. 9, Biras akak org Kemaman, mmg terbaek woqqq...

sHaR!Na eLyaNa said...

wah..sedapnya..hehe~ kena berabislah akak makan, nnt puasa da kena cntrol ya..hehe

9n0L4 said...

tupak sotonggggggg. nok gokkkkkk. lame dok mkn. huhu.

Zie said...

Meriahnya mkanan

IntaNBerliaN said...

semuanya mknan trg... ni yg nk blik trg ni... adehhh

eita said...

@Aine Ainun
jangan berkenan je...kena gi beli ni....kan kempunan plok

eita said...

@Ujie
nama dah jalan2 cari makan..
mesti lah semua makanan....

ni pun kakak yang rajin nak buat...
dah lma sangat tak makan...
ada orang mengidam nak makan tupak sotong..tu yang kakak buat...
ita pun tumpang sekaki makan...
hehehehe

eita said...

@izan mama mia
pos nanti basi lah...

nanti ita bagi resepi leh cuba buat ye..

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
boleh2 nanti akak buat entry masak2 plok..

eita said...

@wantie
aikk!!!..
tak pernah dengar...
confius plok...
sedap...

eita said...

@Telor Power
rugi kau lama tak rasa..
semua sedap....

eita said...

@eMMe
wslm....
orang tengah mengandung memang cepat sangat terliurnyer...

eita said...

@sHaR!Na eLyaNa
betol2..

eita said...

@9n0L4
tu lah..hari tu taknak singgah umah ita..kalau tak leh rasa...
hehehehehe

eita said...

@Zie
sekali sekala merasa kemeriahan..

eita said...

@IntaNBerliaN
meh lah balik ganu....

Uncle Jonni said...

hakhakhak... gila byk makanan ... huhhu

eita said...

uncle..
aku jadi wartawan jalan2 cari makan..
tu yang banyak tu.

9n0L4 said...

sakit hati sungguh laaaaaa. hihi. wat mari lah alamat tu.

teratak hati said...

Wah terliurnya tgk semua mkanan tu..sedapnye..klu la dpt mkn..

Che Rosliza Che mat said...

Semua sedap-sedap...Makanan pantai timur memang terbaik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...