Wednesday, October 10, 2012

WORDLESS WEDNESDAY.........





Akan BW bile kemalasan sudah pulih...tengah peksa PMR ni..heheheh...
so..no net...

56 comments:

izan mama mia said...

gd luck eita...berapa A target tu...hihihii

Cik blogger said...

kih...kih...gd luck

HeNRieTTa JoSe said...

Gud luck akk....do ur best...hehehehe....

Ujie said...

Iyolah tu eita..pmr la sgt. ^__^

*tlg bdk pmr ke? bz semacam je.

KY said...

eee...memang malaslah kucing tu, ieta jangan jadi macam tu ek..hahahah

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

jgn jd mcm kucing tu sudah hehehe

ghost writer said...

PMR - peperangan menuju revolusi

TiranaAduka said...

salam eita'
Pekabr di hari khamis ini?

wantie said...

ala cayang . jgn la malas malas . nanti virus tu terpalit kat akak pulak. hehehe

Tihara said...

ita cikgu tusyen kan..tiap2 thn duk amik pmr..bagi kangg..btw good luck utk calon2 pmr.. :)

tajnur said...

Assalamualakum wbt
Dalam keadaan skrang eita, kita kena cari punca kemalasan! Adakalanya buka kita malas, tetapi semangat dan iman semakin lesu/pudar menghadapi dunia rutin. Walhal jika `self-esteem` dan keimanan kita tinggi, InsyaAllah banyak perkara yang hendak dan perlu dilakukan. Surah AsSyura:52 وَكَذَٰلِكَ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ رُ‌وحًا مِّنْ أَمْرِ‌نَا ۚ مَا كُنتَ تَدْرِ‌ي مَا الْكِتَابُ وَلَا الْإِيمَانُ وَلَـٰكِن جَعَلْنَاهُ نُورً‌ا نَّهْدِي بِهِ مَن نَّشَاءُ مِنْ عِبَادِنَا Dan demikianlah Kami wahyukan kepadamu (Muhammad) - Al-Quran sebagai roh (yang menghidupkan hati perintah Kami; engkau tidak pernah mengetahui (sebelum diwahyukan kepadamu): apakah Kitab (Al-Quran) itu dan tidak juga mengetahui apakah iman itu; akan tetapi Kami jadikan Al-Quran: cahaya yang menerangi, Kami beri petunjuk dengannya sesiapa yang Kami kehendaki di antara hamba-hamba Kami.

Ya, ruh dari urusan Allah SWT iaitu Al;Quran da hadis Rasulullah saw. Ruh inilah yang dapat menghidupkan org2 Islam sehingga terkenal dinusantara dunia. Suatu ketika dahulu, mereka bukanlah siapa2 dan tidak dikenali langsung pada mata duia. Dgn kesabaran dan kekuatan amalan ibadah, maka siapa sangka dapat menjadi satu kaum yang digeruni sehingga tertulis disisi AlQuranul Karim Surah AlAnfaal:65 يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّ‌ضِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى الْقِتَالِ ۚ إِن يَكُن مِّنكُمْ عِشْرُ‌ونَ صَابِرُ‌ونَ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ ۚWahai Nabi, peransangkanlah orang-orang yang beriman itu untuk berperang. Jika ada di antara kamu dua puluh yang sabar, nescaya mereka dapat menewaskan dua ratus orang (dari pihak musuh yang kafir itu).

Jadi bukanlah kita sampai keperingkat nak berperang tetapi menunjukkan kerajinan dan keupayaan orang2 beriman sangatlah tinggi. Kalau tak mula sekarang bila lagi?? Wallahualam

Che Rosliza Che mat said...

kikiki hahaha...skor A ya...

eita said...

izan.....harap2 semua dapat A..hehehhehe

eita said...

cik blogger....
tima kasih

eita said...

rietta..
thank ..:)

eita said...

kak ujie...
iyo kak..tak cayo ko...
:)

taklah..memang sibuk keje

eita said...

KY...
bila letih jadi jugak macam kucing ni

eita said...

wanieys..

harap2 tak kot..

eita said...

ghost writer...

tinggi sangat bahasa kau ni

eita said...

tirana aduka...
wslm...
alhamdulillah sihat

eita said...

wantie...
kihkihkihkih...jauh pun boleh terpalit ke?

eita said...

kak tiha...
dah kena buang lah kak..bab terlebih ambik peksa...hehehehhehe

eita said...

tajnur...

waalaikumussalam...
punca kemalasan sebab terlalu banyak masalah....
sering rasa kehilangan....
sering rasa kesepian....
bila jiwa dah takde...kosong..........

eita said...

che rose...

insya allah..

-meeSUPERGIRL- said...

akak cikgu eh? selamat memalskan diri :D

man said...

semua lah a ye..hehehe

Masya said...

hahaha.. good luck yer.. nak amik pmr lagi.. kikikiki... saboo jerlah...

Kesuma Angsana said...

apapun all the best ajelah... keep blogging ye

Kasih Salina said...

kucing tu malas sebab kenyang lepas mkn kot..selamat berhujung minggu buat eita..weekend blh la bermalasan kan..hihi..

Khairunnisa' said...

InshaAllah, you'll do good in your PMR exam.

Nisa

jaakechik said...

laa... baru nak amik PMR rupanya dia... btw, gud luck ya! buat yg terbaik! moga dapat reslut yg gempakkk! heeee

Run Away said...

god luck ya...;d

Si Matatajam said...

Amboi bz PMR la plak ha ha..

IntaNBerliaN said...

bestnya kalu dpt landing camtu... :-)

QasehnyaRania said...

Skor straight A yer..hihi

eita said...

mee...
bawah sikit dari cikgu...heheheh

ye ..memang malas

eita said...

man...

harap2 lah...hahahahha

eita said...

masya....
hahahhaha...kali ke 44 ni..

eita said...

kesuma angsana...

yup

eita said...

kasih salina....

agaknye lah...

eita said...

khairunisa...

:)

eita said...

jaa kecik...

pmr kali ke 44 ni kak.....hehehhehe

eita said...

run away...

thank

eita said...

si matatajam..

kihkhkihkh

eita said...

intan berlian...

memang lah....xyah nak fikir apa2 kan

eita said...

qasehnya rania...

off course

9n0L4 said...

lazy pun comel. hehe. kucing tu la yg comel. :)

sHaRiNa eLyaNa said...

sha pun..sama cm kucing..

Karukord Jagau's said...

pmr..? semoga berjaya :))

eita said...

9n0L4....

comel kan

eita said...

sha..

kite sama je kan...

eita said...

karukord jagau..

hahahha....
nape tak cayer ke?...

9n0L4 said...

comel sgt. buleh pulok die landing gitu. hee.

Mohd Shafwan said...

straight A

http://shafw4n.blogspot.com/2012/10/zakat-pendapatan.html

MaiChan97 said...

sama la kita..pmr..

sHaRiNa eLyaNa said...

yeke kita sma? hahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...