Tuesday, October 2, 2012

ISU POLITIK UMAH TANGGA...

Hari ni sekerat hari je keje...
bos aku suh balik..bab hari ni ramai sangat org mintak khidmat kaunseling dari bos aku..
rasa nyer macam bos aku ni jadi penasihat bagi isteri2 yg bermadu..
bukan nak citer aib orang tapi kita ambik jadi pedoman deh...
kebanyakan yg datang ni semua isteri2 tua...
kalau yg muda datang pun di sebabkan laki dia kawen lagi sorang..adehhhhhh....

boleh di katakan hari2 ..diorang datang mengadu hal...
aku buat keje aku..tapi terdengar jugak lah..
sebab diorang tak mampu nak tahan sedih...
akak ni nama kak na...
ada anak 5..umur dalam 42...walaupun dalam keadaan sedih tapi masih manis...
korang nak tahu gaji suami dia berapa....rm20 ribu sebulan..
keje offshore..sebulan malaysia...sebulan kat arab...
dulu berjanji nak adil..
tapi sekarang ni terus abai macam tu...
duit belanja kalau tak mintak tak bagi..
dah bagi boleh plok mengungkit-ungkit..
aku paling benci orang yg berjanji tapi x tahu nak tunai....

kadang tu aku tak faham lah...
apa motif suami sibuk nak cari lain....
sedang kan anak2 dah ada....isteri pun comel...
semua keje umah isteri yg buat....berkhidmat untuk suami..
dulu masa susah..masa nak mulakan hidup..
dengan isteri yg dah ada....
takan lah masa senang nak lupa macam tu je...
sebelom buat keputusan nak kawen tu..
ce ambik masa....tengok muka anak isteri..
ingat saat2 manis dengan mereka dulu..
ingat susah senang masa dulu..

orng pompuan ni kan ..
kalau boleh elak...elak lah dari ambik suami orang..
tak boleh elak pun kena elak jugak.....
jangan ingat nak kaut untung atas kesedihan orang lain...
kan umur masa muda...berusaha lah cari duit sendiri..
cari harta sendiri...
itu lebih mendapat kepuasan hidup sendiri...
kasihanlah....sama2 pompuan kan....
masa ni mungkin kita seronok....dapat ambik kebahagian orang..
mana tahu esok2...orang ambik plok kebahagian kita...
sebab nyer orang lelaki memang tak BOLEH ADIL....
percaya lah......
walaupun dia janji bulan bintang sang suria....



p/s....maaf lah entry ni panjang sikit...
hari2 aku lalui suasana keje yg penuh dengan masalah orang....
sekadar ambik ikhtibar..








44 comments:

angahpikah said...

nice shot kak eita!
xsalah laki nak poligami kalau mampu..
tapi bila dtg bab xadil ni yg wat pompuan takut nak bermadu.
ramai laki mampu kawen ramai tapi tak ramai laki yg mampu berlaku adil.
itu je masalah sebenar...

eita said...

angah pikah....
kalau ikut mampu...
suami yg takmampu pun gedik jugak nak kwen lain....
mula2 memang lah rasa macam hidup di syurga..
lama2 hampeh je....

soal tanggungjawab...
tanggungjawab dunia n akhirat....

QasehnyaRania said...

salah tu memang tak salah..tapi perlu berfikir secara matang dan rasional.

contoh tgk salleh yaaacob..4 org binik dia..
alhamdulillah..

jadikan AL-QURAN sebagai panduan..

izan mama mia said...

tak salah nak poligami..tapi nak adil itu yang susah..ehe....kalau dah jodoh dgn suami org gak nak buat camana kan....suami org....suami aku jangan...hihihiihihih..... mg mereka dapat selesaikan masalah rumagtangga mereka dgn bijaksana..kesian anak-anak yang jadi mangsa....kan eita...tak lama lg,..eita lak yg jadi konselor....sorry datuk !!!

Acik Erna said...

assalam eita..walaupun hari2 dengar masaalah rumah tangga..nanti jangat pulak takut nak kwen ye

HeNRieTTa JoSe said...

Itu la....selalu juga dgr mcm mcm citer skang nie....akak kje mana skank?

Pss....rietta xde la akk...bkn rietta dpt....rietta tukang amek gambo jew....hehehe....

Everything's Everythings said...

Haii mcm2 kan..
mintak dijauhkan dari jadi begitu >.<

Ujie said...

Nyampah betul dgn laki gini. sian anak2..

Mesti eita jd geram sbb kerap dgr cite gini.

LYAfrina said...

sebaiknyer... setialah pd y satu... lainlah kalo yang satu tu buat hal jgk kan.. tp.. ade y isteri bkorban segalanya.... sempurna segalanya.... tp..ttp dimadukan.. biasalah..bila dh nmpk y lain indah.. y didepan mata semua dh x nmpak... kwn lya ada jd mcm ni..msh muda..sama umur dgn lya..27 thn.. tp kisah kwn lya lg sedih.......

apa2 pon..kt jadikan pedoman..dan bdoa agar kita sesama pasangan kt kekal setia hingga ke akhirat..

9n0L4 said...

org laki skrg kawen lebih dari satu bkn ikut sunnah nabi tapi ikut nafsu. kalau ikut sunnah betul, dok jadi gitu.

Telor Power said...

maknanya sis kerja di pejab qadi eh? betul tak?

Asrul "iLham" Sany said...

aku setuju dengan pendapat ko elakkan ambil laki orng... kongsi2 kasih ni haru

wantie said...

setuju sangat. kalau boleh elakkan dari berhubungan dengan suami orang.
kalau dah lama berkawan baru tau dia tu suami orang masih boleh undurkan diri.

fikir sejenak jika kita di tempat isteri dia.

memang lelaki ni sukar nak berlaku adil. sebab manusia memang tak sempurna.

eita said...

qasehnya rania...
tu pun diorg nk ambik alquran sbgai pnduan.

kebanyakkn memang jrg pun

eita said...

izan...
kalu ita yg jdi kaunselor...sah2 diorg kena sunat lgi sekali..hahaha

eita said...

acik erna..
wslm...
rasa mcm x nk kawen je...huhuhu

eita said...

rietaa...
mcm2 msalah sekarang...
tepat lma jgk...

patut lh...x nampak...

eita said...

everything..
ha'ahkn..

eita said...

kak ujie..
memang sakit ht sangat..hr2 sambil kje sambil mikir

eita said...

lyafrina....
nasib orang..masalah orng...susah nk jangka...
harap2lh kn jd pedoman untuk kite semua

eita said...

9n0L4....
betol..betol

eita said...

telor power...
hahaha....bawah sikit..

eita said...

asrul...
tau xpe

eita said...

wantie...
setuju sangat2

izan mama mia said...

wowoowoo..eita 18sx tuu...

Tihara said...

sebenarnya perkahwinan dengan satu isteri itulah perkahwinan yang paling mulia tapi orang takmo paham bab tu..apa2 pun semuanya atas takdir Allah, yang penting usaha nak mengelak tu kan..nice sharing..

Che Rosliza Che mat said...

yang kawin lebih nie biasanya duit banyak kot...kesian kat akak...cr turut simpati....amit2 dari berlaku seperti itu....

eita said...

izan...
hahahhahahahah

eita said...

kak tiha...
tapi itu lah yg orang tak nak kak...
tambah plok dah jupe barang baru...

eita said...

che rose...
dut banyak pun....
boleh je buat benda lain..
selain dari beristeri lebih

IntaNBerliaN said...

dugaan berumah tangga...

IntaNBerliaN said...

dugaan berumah tangga...

QA's ~ mamapapa said...

aduuuuhhhhh,ieta..k'imi mmg tak blh dgr citer2 gni..mmg sedih bila husband abaikan tggjwb mcm nikn..sedih jgk sbb org2 lelaki yg mcm ni cuma ikut sunnah knonya brpoligami tp hilang nk cari phala,dosa plak yg dapat ;(

sHaRiNa eLyaNa said...

yala kak..kalau bole..dah tau dia dah bersuami..sila la fkirkan hati n perasaan bini dia..jgn la kacau lg..huhu

Si Matatajam said...

Kesian plak bila baca entry ni..Nasib kita org pompuan camtu la...Moga kak M dijauhkan dr masalah camtu..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wani xtau nk komen cm mn dh semua pakat bolot komen dah muahahaha :p

QasehnyaRania said...

done click2

eita said...

intan berlia..

betol tu...
umahtangga masing2 kan...

eita said...

QA's mamapapa...
tau takpe....
sedih tengok keadaan dia...

eita said...

sha...
sokong sangat sha.....
sama2 pompuan kan...

eita said...

si mtatajam...
harap2 kita semua tak termasuk dalam golongan yg mengambil hak orang kan..

eita said...

wanieys...
kihkihkih

eita said...

qasehnya rania...
thanks..

Masya said...

org selalu kata jodoh ajal maut allah yg tentukan...

tp kt harus ingat jodoh mmg ditentukan, tp bukannya dgn suami orgkan.. kalau blh elak baik elak.. jgnlah sakiti hati wanita lain...

kt pun digalakkan mencari jodoh yg baik buat kt mampu bimbing kt.. bukan cr jodoh yg banyak duit jer kikikikiki...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...