Tuesday, October 9, 2012

TANDA-TANDA SUAMI KORANG ADA HOBI BARU....

ingat lagi tak pasal kak na...
alaaaaa..yg en3 politik umah tangga tu..
semalam dia ada datang kat tempat keje aku...
bos aku plok tadi...
alamakkkk!!!!.......
kak na suka borak rupanyer..
melayan lah aku ni..dalam hati doa cepat lah bos aku balik.....
pong pang pong pang..kak na duk berciter...
dah macam main kompang rupanyer...hehehehhe....
dia berciter aku mendengar nyer....
baru aku tahu rupanyer suami dia dah 52 tahun...dah tua pun...
kenal dgn madu dia ni dalam fb....keje kat makmal darah....duk KL....
selepas 2 jam dia borak....bos aku pun tak balik lagi..(sebenarnya aku suka bos takde....rasa macam tempat tu aku yg punyer..hahahhaha)
jadi ni lah kesimpulan yg boleh aku buat dari citer dia...


kalau dulu jenis yg tak pernah ambik tau pasal tipon....
'abang...tipon kat mana?'.....
'ntah..tadi rasanyer abang terplush kot'....
tapi semenjak 2 menjak ni takleh nak berenggang dgn tipon.....
'yang...tipon abang mana..tadi ada kat sini..'....cepat2 buat miscol...'..


kalau dulu jenis yg tak pernah ambik tahu pasal bentuk badan.....
'abang...cuba lah bawak bersenam...badan dah mengalahkan badak sumatera..'
'alah....biar lah....suami awak jugak kan...'
tapi semenjak 2 menjak ni.......jaga sungguh penampilan...
'yang...perut abang ni nampak macam boroi kan..'
'ye ke?....biasa je...'
'boroi ni......esok ingat nak jogging lah...'
(berjogging untuk kesihatan takpe)


kalau dulu jenis yg tak berapa suka kalau kita masak...
'yang oi..masak nasi ke batu ni.....dah 3 tahun kawen...masak nasi pun tak pandai lagi....'
'dulu abang kata ..tak kisah pun....semua abang telan..'
tapi semenjak 2 menjak ni.....semua dapat pujian..
'yang...pandai awak masak....nak berdarah perut abang tau..6 kali gi toilet....'
'ye ke bang?....tambah lah lagi...'


kalau dulu jenis yg tak berapa suka main2 intenet ni...
'bang...jom lah chat dengan ayah kat fb ni...'
'malas lah..kalau skrin besar padang bola...leh jugak..ni besar taik hidung..awak je lah..'
tapi semenjak 2 menjak ni.....asik tersengih je depan pc...
'abang..senyum apa tu?..chating ke?...
'main game...'
'main game sampai tersenyum?....
'ha'ah....game angry bird pakai bikini..'


kalau dulu jenis tak kisah..rambut ada uban ke tak?...
'abang..tak nak letak inai ke atas kepala tu...banyak sangat rambut putih...dah macam mak lampir ayang tengok....'
'biarlah..uban tu kan tandanyer abang ni dah tua....'
tapi semnjak 2 menjak ni.....asik duk membelek rambut je...
'yang...banyak kan uban atas kepala'
'laaaaa.....dah 8 tahun rambut abang tu putih,..baru hari ni perasan'...
'takleh jadi ni...ni nak kena gi yu nam hair care ni...'


kalau dulu..susah sangat nak marah anak....silap hari bulan kita plok yg kena marah...
'yang..nape lah awak ni suka sangat marah kat budak tu....sian dia..dah nak jadi biol dah...'
'marah untuk kebaikan...'
tapi semenjak 2 menjak ni...pantang silap sikit...tekak meraung..dari dungun sampai terenganu boleh dengar suare dia...
'ayah..nak duit...nak beli aiskrim'..
'kau nampak tangan ayah ni....'


kalau dulu tak pernah nak puji ....siap mengutuk adalah lah lagi...
'bang..comel tak lipstik ayang beli tadi...sesuai tak..'
'sesuai...macam bontot ayam kena cucuk..'
tapi semenjak 2 menjak ni...pujian tak lekang dek mulut....
'ayang.....ayang pakai baju kelawar man ni..comel sangat..terserlah je ayu mu..'




p/s.....ni entry saja suke2...
olah balik dari citer kak na tadi...citer kak na sedih....
maaf lah ye ..aku tak takde niat nak kata kat sapa2 pun....
borak2 kosong......
pada duk buat hobi baru yang ntah apa2....baik berkebun ke.....kumpul setem ke?...
main masak2 dgn anak ke?....melancong ke?....baca buku ke....lepak kat masjid ke.....
ada jugak faedah nyer.....




22 comments:

izan mama mia said...

hahhahaah..boleh tahan juga penangan eita nie..siaplah siapa yg bakal..tu kan..aha...no komen..takut nak komen..kikikikiki..apa-apa pun kita harap yg terbaik untuk kak ani..tuuu..yer

Masya said...

kikikikiki ...

Kasih Salina said...

haha..semenjak dua menjak tu ada maknanya tu..awas! dan berhati-hati..

Ujie said...

mesej mmg bagus..tapi cara eita sampaikan mmg lawak abis! ^___^

wantie said...

dah mcm mcm citer yg ieta dengar. mcm mcm kes yang dok handle. jgn la sampai tawar hati nak kawin ye...

Alhamdulillah.. Allah kurniakan rumahtangga akak yg bahagia.

angahpikah said...

hurmm menarik.. tak penah terpikir plak sampai camni..

Kesuma Angsana said...

he he N3 menarik ni !

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hahaha cara kak eita sampaikan blk ni memang kelako xhengat la

Tihara said...

haha lawak plak..lawak tu lawak jugak kena beringat juga kan..

hmm, lepak kat masjid tu bagus..kalau niat hati ikhlas..dia dah tak nampak kemanisan dunia yg sementara ni..insha Allah dialah pasangan hingga akhirat

Asrul "iLham" Sany said...

biasa la, mid life crisis :D

IntaNBerliaN said...

hihii sempat lagi ita mgkaji semuanya yer.. :-)

-meeSUPERGIRL- said...

lg yg rmbut mule terpacak! yg tu msti ad lah tu . haha

Si Matatajam said...

Ha ha ha...tergelak Kak M sorang2 bila baca entry ni...jaga2 tu kalau kena situasi dan dialog2 camtu..hi hi..

teratak hati said...

Ni kisah betul ke..hrmm bahaya kn lelaki ni..

teratak hati said...

Ni kisah betul ke..hrmm bahaya kn lelaki ni..

Nazayiena said...

Panjangnya cite kak ana dgn eita tu ya.

Momo said...

harap kalau aku kawen nanti tak la jadi macam tu..huhu

eMMe said...

masalah org, tak same masalah kita..
at least kite tau hal org keliling.. dengan masalah masing2... ade gak yg boleh dijadikan iktibar..agar kite tak melatah, bile jadi dlm umah tangga kite, pepandai la jaga pasangan masing2... moga bahagia aman sentosa, sampai akhir hayat...

Che Rosliza Che mat said...

alahai...nak buat camna dah nasib ya...tapi kelakar pulak cara penulisan ieta...seronok baca..

HeNRieTTa JoSe said...

Hehehe...kena check nie...bahaya....

Psss...klu bos xde bru best wt kje iya dok?

QasehnyaRania said...

Peringatan dlm nada santai..hihi
pandai kak mentejemahkan..
Thanks kak..

9n0L4 said...

ni bercite dlm menyindir. hee. bagi yg mkn lade la kan. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...