Sunday, October 21, 2012

CINTA SONGSANG @ CINTA TERLARANG @ CINTA AKHIR ZAMAN???

korang mesti tertanya2 kan apa yg sedang aku cuba tulis ni...
sebenarnya aku pun tak tahu nak citer macamana..
sebab aku rasa apa yg 'dia' buat memang salah...
nak bagi nasihat pun 'dia' dah berumur..boleh fkir sendiri...boleh buat keputusan sendiri lah..
ermmmm....aku citer serba sikit ye...
korang kena faham betol2 lah....berbelit sikit ni..

'dia' seorang isteri ke-2..
ada anak 8..umur 40.....kawen muda kot...
anak sulung 22 tahun....(p)
anak ke 2...21 tahun..(p)..n sterusnye.....

suami dia hanya balik sebulan sekali..itu pun hanya seminggu....selebihnya kat umah isteri tua...
kemudian ada main cinta dengan suami orang yg punyer isteri 2 orang...

lelaki ni plok dah ada isteri 2....
tapi masih cuba mengurat isteri orang iaitu 'dia'
'dia' ni pun macam suka kat lelaki ni...
dalam pada tu suami orang ni duk main kata2 yg indah gile babi dengan anak 'dia' yg no.2..
hari2 duk mesej..tipon....tanpa pengetahuan 'dia'...

suami 'dia' tahu ada orang berkenan dgn isteri dia ni....
bile isteri dia mintak cerai..dia tak nak bercerai...

suami orang ni plok..hari2 asik duk bertandang kat umah 'dia'...
sampai aku sendiri pun naik menyampah tengok muka lelaki ni...

1 hari diorang bergaduh sebab lubang najis dah pecah....
'dia' dah tahu suami orang ni cuba pikat anak dia n 'dia..
kes nyer suami orang ni beli tiket bas untuk anak 'dia' balik dari U...
suami orang ni dah berjanji nak ambik anak 'dia' ni..
sambil tu nak berkenalan dgn lebih rapat...
(banggang punyer orang)
yg bengang nye 'dia' boleh marah kan anak nyer..konon nak mengatal dgn suami orang...
'dia' naik angin dgn anak dia n suami orang...
suami orang ni plok datang lah merayu..mntak maaf..
dgn alasan saja nak test power kat anak dara..nak tengok saham dia tinggi lagi ke tak...
'dia' percaya...
sudahnye...'dia' tak bagi anak dia balik raya haji...
sebab tak nak bagi suami orang jupe dengan anak dia....
sebab dia cemburu...


bagi akulah....
kan dah ada suami buat apa nak mengatal dngan laki orang...
kita dah ambik yg orang takan nak ambik lagi yg orang...
urus jelah hal umahtangga sendiri..urus anak2....urus diri sendiri....walaupun laki tu tak balik tapi mesti lah jaga jugak kehormatan diri..pergaulan diri.....nak jatuh cinta kat suami orang lagi buat apa..
suami sendiri pun dah ada.....
yg paling bengang..jangan marah anak..marah kat lelaki yg bodoh tu.....
lelaki yg suka mengatal....
tak cukup mak..ambik anak lagi...
kalau dia bercerai sekali pun...
aku memang tak setuju kalau dia kawen dgn suami orang tu...
sebab dia ada anak pompuan ramai...takut jadi benda tak elok...
jadi kena beringat sebelom kena...
aku nak nasihat lebih2 pun moga aku pun tak kawen lagi...
hahahahhahah.....

korang macamana...sama tak pendapat dgn aku....?

sorry lah ye..panjang sikit....
tensen dgn kera tak habis lagi ..
tensen benda lain plok....



42 comments:

jaakechik said...

bagi jaa : tak perlu marahkan si lelaki. marahkan diri sendiri dulu. dah 'dia' pon x betul...nak marah org pulak. kita tu dah amik laki orang, pastu main cinta lak laki lain lagi.... fikir2 laa...

JR said...

Zaman ni lelaki perempuan sama saja, ramai yg hidup cuma utk suka2 saja...Kalau ayat-ayat Allah hanya tergantung di frame rumah aje itulah jadinya, Islam cuma pada nama tapi tak dilaksana....

izan mama mia said...

bila nafsu beraja dihati...yg dibuat tak fikir berkali-kali tak nak fikir apa akan jadi dim kemudian hari,..asyik syok sendiri...at last gigit jari kaki....

mg ada sinar untuk dia berubah...insyaallah..mg dia cepat2 dapat hidayah....aaminn

Ujie said...

begitu butanya cinta!
mmg setujula dgn ita, apsal nak marahkan anak pulak. Nampaknya dia dah betul2 hanyut, kena ada org tengah yg tlg family cacamarba ni.

geramnyee kat lelaki tu kan. merosakkan idup ramai prmpuan.

angahpikah said...

sedih bila baca.. macam tak nak percaya pulak ni adalah realiti dunia. ingat drama je ada kesah cenggini.. huhu

a.samad jaafar said...

macam ni pun ada????

hidup terlalu melayan nafsu..akhirnya susah sendiri..

juanz said...

ini kisah benar ke?

Kesuma Angsana said...

setuju sgt2.. tapi nak buat mcm mana rambut je sama hitam kan!

wantie said...

Ya Allah... kau selamatkanlah jiwa jiwa mereka yang tengah sakit ini. semoga mereka sedar akan kesilapan dan kembali mentaati perintahmu. ya Allah.... sesungguhnya aku begitu takut menghadapi fasa kemusnahan umat islam akibat nafsu mereka sendiri..amin...

Akak memang sedih bila perkara perkara sumbang sebegini berlaku.Semoga suami si empunya diri yang selalu lepak umah bini tua tu bertindak lebih adil dan bertanggungjawab membimbing keluarganya....

HeNRieTTa JoSe said...

oooo...kera lew yg masuk umah akk...

rietta mmg xsetuju....istri nusyuz tu menduakan suami...lgi pown lelaki tu xleh prcaya...dah kco maknye,bini org tu, kco lg ank dia...bkn seorang lelaki yang baik...xlayak jd suami ataw bapak tiri...ni bleh jd pak tiri haruan nnti...

Tihara said...

as salam

takut lah bc story gini..skrg ramai sgt pempuan umo 40 jd mcm ni..tak tuju sape2 eh tp byk terjadi depan mata..nauzubillah..maybe kurang dekat dengan Allah sebab tu asik pikir seronok dunia je tak pikir ttg amanah nak kena jaga..yg terbaik kena suh org tua nasihatkan dia..kita yg kecik2 ni tlg lah doa dari jauh moga dia sedar dan diberi taufik hidayah..umur bila2 je boleh ditarik balik..bukan nak kata kita alim sangat ye dok tp gop bakpe ler org puang leni..bukang hok mude jer..hok tue pong same naik jer...

Momo said...

memang akhir zaman..tapi mintak kite ni dijauhkan la jadi macam tu...

TiranaAduka said...

salam ieta./
Nauzubillah mintak di jauhkan amin.amin..

Singgah ptg isnin

QasehnyaRania said...

Ngok ngek semuanya..
Yg si mak pon satu
Si ank pon satu
si laki tu pon satu...

Ingt mati sama la...jga amanah yg sedia ada

QasehnyaRania said...

Lupa pula nk habaq ina intan berlian dah besaln
su ada buat n3 jmput baca

Tieah Madian said...

Anak 8 kau!!! Umur 40!!! Aduh. Malulah dengan anak nak berperangai pulak dengan suami orang. Insaf ler.. Suami dia tu pulak kenapa tak berlaku adil? Adoi.

eita said...

jaakecik...
bila dah cinta itu buta..
jadi semua jadi buta lah...

eita said...

JR...
betol2....

eita said...

izan..
amin....
harap2 sangat kan

eita said...

kak ujie..
cinta itu buta kak...
sebab buta lah dia tak nampak apa2....

lelaki yg perasan hebat...
hebta kalau tanggungjawab takde nak buat hapa....
satu sen pun tak guna

eita said...

angah pikah..
apa yg kat drama ada realiti pun ada..

eita said...

yob mad..

ada yob..
banyak bergaul..banyak lah pengalaman hidup

eita said...

juanz..
yup....

eita said...

kesuma angsana...
rambt sekarang ni dah macam2 kaler ada...

eita said...

wantie...
amin...

x tahu lah guane hal..

eita said...

rietta...

ye..kera..habis punah semua...

itu lah yg paling di takuti....

eita said...

kak tiha...

wslm..
walupun takut tulah realiti kehidupan....

eita said...

momo...
ha'ah kan..

eita said...

tirana aduka..

wslm TA...
amin

eita said...

qasehnya rania..

nak buat macamana..bila ayah dah lupa tanggungjawab..ni lah jadi nyer..

eita said...

qasehnya rania...

dah tengok dah..
tapi lelaki ke pompuan

eita said...

tieh...

jangan terkejut...
tulah realiti kehidupan...
yg kita sendiri pun tak tahu

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

minta dijauhkan lah...

Masya said...

nauzubillah.... ape kenelah mcm ni punyer org haihh....

Si Matatajam said...

Nauzubillahiminzalik..kalau bleh tak nak la terlibat ngan semua tu..

Che Rosliza Che mat said...

takut baca kisah sebegini...minta2 di jauhkan...

9n0L4 said...

hadoiii la dunie dunie. mcm mcm peseng org lening ehhh. wak malu org kg je. huhu.

Karukord Jagau's said...

pada pendapat aku le. Anak dara nya tu kenalkn aku pun bagus. hehhee

QasehnyaRania said...

hehe..itu biarlah rahasia.. ;)
tp saya dah tahu tau ;)

IntaNBerliaN said...

xtau nak komen camne.. takut plak.. pe2 pun moga kita semua dpt jd isteri mithali utk suami kita kan..

sHaRiNa eLyaNa said...

hehe..macam2 ada..ntah la kak susah nak komen da..

fakir kie said...

dunia nak kiamat kot....
perkara biasa la lelaki suka dgn lelaki...
permpuan suka dgn permpuan...
janji happy... dan tau yang mana baik, dan yang mana buruk.. kan.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...