Saturday, October 13, 2012

HUJUNG MINGGU...

X  tahu nak tulis apa....
hidup rasa sunyi dan kehilangan sangat2....
errrmmmmm..........
layan je lah gambo yg aku ambik...





rasa nye malam ni cerekarama tajuk citer dia 'SALAHKAH AKU'...
sama macam tajuk cerpen aku....
tak caya?....
kalau tak caya klik SINI...

sama kan......tapi citer berlainan..tajuk je sama....

38 comments:

Tihara said...

kadang2 sunyi, tiba-tiba Allah beri hujan rahmat..dapat dengar hujan dengan guruh..sunyi kita dalam dimensi berbeza..

moga ada hikmah di sebaliknhya..persis kelopak mawar yang kembang mekar, embun dapat menumpang setitis dua lalu kelopaknya relai jatuh di mamah bumi..begitulah nantinya kita, sama shj prosesnya..dari kuntum ibarat bayi, dari mekar ibarat kedewasaan kita..lalu kering dan layu..setiap gambar ada ceritanya tersendiri...hmm tengah sunyi jugak ni tapi ada bunyi katak duk nyanyi2 belakang rumah

jaakechik said...

jaa suka layan cerekarama ni, byk pgajaran..

p/s : ehem..ehem..sejak bila jadik penulis ni? kagum laa..

Che Rosliza Che mat said...

comelnya bunga pink tue..

izan mama mia said...

sunyi ker..mai laa cni eita..nak temankan..ehe..walau sepi itu indah...saya xsuka sbb seram..hiihih..cantiknyer bunge....bak anak dara sunti yang kesepian..ehe..jgn marah...

9n0L4 said...

ni tgh tgk jugak cite cerekarama tajuk salahkah aku. ;)

a.samad jaafar said...

assalamualaikum adik eita..

t kasih atas kesudian bertanya kabar..

errr.. ttg tajnur, sebenarnya saya tidak mengenali dia..hanya di dunia maya..cuma, dia mendakwa kami berasal dari kampung yg sama..entahlah..

kehilangan?? memang dlm perjalanan hidup ini kita akan sentiasa kehilangan.. jadi, biarkan sahaja..

Cik.blogger said...

cantik gambar tu..sabarlah kak ^^

IntaNBerliaN said...

cantiknya gambar ni.. segar je mata memandang.. :-)

done digi..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

cantik gambar bunga tu...pandai kak eita snap :)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Ahem, emm, emm! Sapale nyebut name teman ni? Tersedak pulak. Gamaknye dah lame tak menjeghu bertandang kat laman blog orang.
Eita,
hidup ini juga memang selalunya salah krn berada pada sistem aturan hidup yang salah. Kesalahan ini berputar2 mengait kesalahan2 lain ibarat kita menderma pada Palestin, tetapi duit tu jatuh ketgn Israel lalu diguna membeli peluru utk membunuh org Palestin. Nak buat baik pun salah krn sistem sedia ada boleh manipulasi macam2 perkara.. Apatah lagi nak buat jahat! Ini samalah keadaan yang terdapat dikalangan Bani Israel.
Surah AlBaqarah:81 بَلَىٰ مَن كَسَبَ سَيِّئَةً وَأَحَاطَتْ بِهِ خَطِيئَتُهُ Bahkan yang sebenarnya, barangsiapa melakukan satu kesalahah dia akan dilengkungi dgn kesalahan2nya yang lain.
Sebab itu adakalanya baik pada pandangan masyarakat tidak semestinya baik untk penghidupan kita! Apalah nak dihiraukan ketentuan yang Allah SWT tetapkan sejak sebelum kita dicipta lagi? Surah AlHadid:22 مَا أَصَابَ مِن مُّصِيبَةٍ فِي الْأَرْ‌ضِ وَلَا فِي أَنفُسِكُمْ إِلَّا فِي كِتَابٍ مِّن قَبْلِ أَن نَّبْرَ‌أَهَا ۚTidak ada sesuatu kesusahan (atau bala bencana) yang ditimpakan di bumi, dan tidak juga yang menimpa diri kamu, melainkan telah sedia ada di dalam Kitab (pengetahuan Kami) sebelum Kami menjadikannya;
Yang penting kita istiqomah dgn kerja dan ibadah kita. Cukup masa yang sesuai, Allah SWT lebih mengetahui perkadaran hidup kita yang baik. Wallahualam

MulutPayau said...

cantiknya gambar bunga tu....

Best jugak cerekarama malam tadi..akak layan hingga habis..padahal selama ni tak brapa minat tgk tv...

sHaRiNa eLyaNa said...

alala..aka xpergi bercuti ka? jln2 hlngkan boring..jom sha ajak jln2 hehe

eita said...

kak tiha...

ye kak...
hidup kita memang berbeza....
tapi sunyi itu tetap indah

eita said...

jaakechik....

suke jugak layan....

menulis sekadar suka2...time ada idea...

eita said...

che rose...

comel..

eita said...

izan....

kalau dekat memang hari2 bertandang kat umah..mujur2 kena perambat plkok di orang..hahahhahahah

eita said...

9n0L4...
ita tengok dok habis pun..sakit pala etek..

eita said...

a.samad...

waalaikumussalam....
lama yob menghilang..tu yg tanyer....

sekadar bertanyer je yob...xde niat lain pun...lama tak nampak kelibat dia....

hati yg hilang masih tak terubat..nak biar macamana...

eita said...

cik blogger..
bunga baru lepas hujan

eita said...

wanieys...
heheheheh

eita said...

tajnur...

waalaikumussalam...

heheheh...sorry tergeumpat pasal yob dgn yob mad plok...
kikihkihkihkih..jangan marah aaaa...

redha je yob....

eita said...

mulut payau...

ita tak tengok habis pun...

eita said...

sha....

jom..jom

eita said...

intan berlian...
bunga baru lepas hujan..

Si Matatajam said...

Subhanallah cantiknya bunga orkid...nice captured..

QasehnyaRania said...

Nape kak..

Karukord Jagau's said...

saya tau ini bunga apa...ini namanya bunga ros (^_^)

eita said...

si matatajam....

alahai...salah entri ni..
hehehheheh..

eita said...

qasehnya rania..

xde apa2..

eita said...

karukord jagau..

salah...
ni bunga mawar....

Kesuma Angsana said...

cantik !

Norzie hany said...

Tak sangka eita ni berbakat orgnya...pandai buat cerpen.

9n0L4 said...

jln cerita die pun dok brape sgt. huhu.

eita said...

kesuma angsana..

:)

eita said...

norzie...

time bosan je menulis

eita said...

9n0L4..
x tengok habis pun

fieda said...

comey arr..gambar bunga ni..tgk gok aritu drama tu..

fieda said...

kak fieda kelik2 dg..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...