Monday, October 22, 2012

SIAP JUGAK...

akirnyer siap jugak...keje2 memasang jaring...
walaupun hari ni still binatang jahanam tu datang kat umah aku...
hari ni habis beras 5kg..yg baru aku beli....bihun 2 supek...minyak sekilo...gula 2 kilo...
gandum mujur x berusik...
tu semua untuk orang nak balik raya umah aku..
mujur beli sikit baru...
semua aku buang..sebab diorang dah kacau bilau kan semua tu....tak berani nak makan..
takut kena penyakit..
mana lah tau kan....baik beringat dulu sebelom kena...
dah pesan kat jiran aku..suh tengok2 sikit..
sekali hampeh....senang je dia jawab..'.bukan masuk umah aku pun...'
terkilan nyer aku dengar jawapan tu..
takpe lah..nak buat macamana....



lubang tu bukan nyer besar sangat pun...
mcamana lah dia boleh sumbat kepala masuk..
ni jaring kat dapur..

ni grill dari dapur menghala ke ruang tamu..
pun terpaksa letak jaring jugak...
sebabnye..ingat kan dah tutup yg dapur..
dah selamat lah...
sekali diorang menyelinap ikut siling plok...
dah macam detektif conan dah binatang ni...
tau je kat mana nak mencuri masuk..
sekali rasa macam duk alam penjara je...
jangan lepas ni binatang ni bawak playar plok..
nak gunting jaring yg aku buat ni..



cik sue bagitau...
intan berlian dah pun selamat melahirkan anak..
alhamdulillah....
tapi tak tahu plok alisha dapat adik pompuan ke lelaki...
takpe lah lelaki ke pompuan ke..
janji ibu n anak selamat....

46 comments:

Ujie said...

Eita psg sndiri ke jaring tu?

Sabo jelah dgn jiran tu kan..

*tumpang happy utk intanberlian. ^_^

izan mama mia said...

tu laa ptg td ina htr msj..hihii..dh selamat pun dia...tahniah...

ish..apa llaa jiran tu ckp gitu,...xbaik tau....

syabas eita pasang sendiri yer jaring tuu..pahni saya doakan dia xmasuk dah..kera,..jgn kaco rumah eita lg tau...gi main jauh2....

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kak eita psg sendiri jaring tu....bagus2 hehe....hampeh jer jiran mcm tun xboleh nk tolong....

a'a wani pun dpt msg kak ina kata dh slmat bersalin..baby surprise katanya hehe

Norzie hany said...

Baru tahu kat sini ina dah selamat bersalin...Alhamdulillah.

eita said...

kak ujie..
taklah....
suh adik..
yg kat dapur tu suh abang ipar...

samalah ..happy je dengar dapat baby baru,..

eita said...

izan ...

mesti alisha suke ni...

bukan ita lah...suh abang ipar n adik..
ita hanya ikat dawai je..bagi kemas sikit..
tu pun banyak luka2 kat jari

eita said...

wanieys..

bukan....x larat dah nakmanjat2 ni...

adehhh...suprise lah plok

eita said...

norzie hany..
alhamdulillah

Karukord Jagau's said...

peh ni x leh masuk dh dia :))

eita said...

karukord jagua's...

harap2 lah..

Masya said...

ape kenalah dengan umah eita, sorry bz lame x dtg.. ni baru baca maraton....

ina dah selamat bersalin yer.... ahamdulillah...

jaakechik said...

kalo dtg bwk playar mmg kera masuk universiti laa tu...kan? hihihi... btw, hope dia xmasuk dah pasni..sian betull.. abis brg2 dapur eita.

p/s : suka dgr intan berlian dh selamat bsalin!

sayA tonaH said...

mak aih jaring di mana mana hehe

Uncle Jonni said...

owh... bagusnya jiran eita tu...

takpelah... suatu hari nanti kalau ada lembu masuk umah dia.. baru dia tau... huhuhuhu

Si Matatajam said...

Memang Terbaik la langkah berjaga-jaga ni..harap2 rumah eita dah tak kena terjah ngan menatang tu.. Ha ha..

M Ada baca pasal Ina ni kat FB GSF..

Si Matatajam said...

Mmg risau kan takut2 kena penyakit yg dibawa kera ni..

Che Rosliza Che mat said...

pandai ieta pasang...niekan kerja lelaki...

Tihara said...

as salam,

ape dah jiran tu..tp tu la kepala lain2..semuga beruk2 sekelian tu tak masuk lagi rumah eita aamiin..akak dapat bayangkan cane beruk tu wat sepah..mmg keje khenat sungguh..

***alhamdulillah n tahniah utk kak ina :)

wantie said...

wah .. leh jadi tukang umah ni. kalau kak t le tak pandai aih nak wat semua ni. asyik upah orang je..

Kesuma Angsana said...

apa punya jiran ler.. moga lepas ni susah lah sikit kaum kerabat tu nak masuk yek

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

singgah selasa :)

9n0L4 said...

laaaaa. sampai hati ehhh jiran kate gitu. AAK teruhhhh die bagi. huhu.

HeNRieTTa JoSe said...

alhamdulillah...moga xde lagi serangan....

teratak hati said...

Binatang ape yg masuk tu?ish2..mmg geram jgj kena camtu ek..sabar je la..

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Kalau macam tu punye besar lubang, memang sah le kera boleh masuk dan berpesta....
Sebenarnya rumah yang selalu sunyi mmg macam tu. Kena ajak keluarga adik beradik selalu datang supaya lebih meriah sementara penghuni tetap dah ada!

QasehnyaRania said...

dah tahu jantina bb hehe..
nak tahu tunggu ina buat pengumuman..
seprise..

kemas je jaring tu..
kak upah atau buat sendirik tu

juanz said...

ingtkan eita yg psg.... kalo eita yg psg mmg tabik springggg..!!!! huhuhu...

-meeSUPERGIRL- said...

wah .. untuk keselamatan jugak neh .. lgpun lubang tu besar .. elok la kalau dah tutup ..

eita said...

masya....
biasa lah kak..umah dalam hutan..gini lah gaya nyer...

eita said...

jaakechik....
hahahah...memang tahap ijazah lah kalau bawak playar tu...

eita said...

tonah...

rasa macam duk dalam penjara kan...

eita said...

uncle jonni....
yea..teramat lah bagusnyer...

eita said...

si matatajam...
harap2 takde lah lepas ni

eita said...

che rose..

ita cuma ikat dawai je..kasi kemas sikit....

eita said...

kak tiha...
wslm...
takpe lah kak..hidup berjiran memang lah ada yg perangai pelik sikit.....

amin....

eita said...

wantie...

setakat baiki yg bodo2 tu boleh lah jugak....

eita said...

kesuma angsana...

harap2 lah

eita said...

wanieys...
sila..sila..

eita said...

rietaa...
memang berharap sangat lah..tekde serangan gerilla lagi..huhuhu

eita said...

teratak hati...
kera yang oi...

eita said...

tajnur..
waalaikumussalam....
dulu takde pun masuk dalam umah...

semua orang sibuk yob..
dapat balik setahun 3 kali pun dah alhamdulillah dah....

eita said...

qasehnya ranis...

suh adik n abang ipar je

eita said...

juanz...

ita nak buat boleh..bukan susah pun..cuma nak kerabat naik tu yg malas...

eita said...

mee..
memang pun

IntaNBerliaN said...

eh.. jaring..? binatang apa ni.. adehhhh tertinggal keretapi dh saya ni.. dh lama xbw...

jap... g terjah entry lain lak.. :-)

sHaRiNa eLyaNa said...

wah bahaya nya..em..binatang apa kak? hehe..lucu pla dgr kata2 akak..kak ina da bersalin anak pempuan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...