Sunday, October 28, 2012

SEPETANG DI HARI RAYA....

raya haji umah aku tak berapa meriah sangat..
sekadar berkumpul adik beradik je....
tahun ni plok korban aku di buat hari raya ke-2..
jadi raya pertama tu lebih kearah..
sesi beramah mesra...
dah habis sesi tu kitorang gi lepak kat umah adik aku...
sambil mengutip hasil tuaian...hahahahha....
kaum ibu duk borak2 pasal anak2..pasal keje umah..
boring r dengar..
baik lepak ambik gambo..


daripada diorang duk lepak..
aku menggunakan kuasa veto aku..
suh diorang tutup lubang yg kera leh masuk tu...
sekarang ni alhamdulillah..
kera hanya memandang sepi je dari luar..
hahahhaha...
kalau diorang masuk jugak..
memang aku cari racun lah..
aku kan pembunuh upahan...
ni lah hasil tanaman adik aku..
dulu adik aku ni bercita2 nak jadi petani moden...
tapi last sekali jadi engineer..
takpe ..leh je bergabung..

dah lama tak makan buah ceri...
sedap...

ni binatang yg...
kalau kita pegang tubuh dia tu..
kepala dia akan hantuk kat lantai..
tak tahu plok nama apa..

ni masked rider...

tengah bersiap sedia untuk bertukar..
hahahhaha...

ni pun masked rider jugak..
sebelom bertukar menjadi ..
suria perkasa hitam..
kihkihkih

masa nak balik mujur tak pijak pokok ni..
menjalar kat pintu pagar...
adik aku kata timun cina jepun...
ntah betol ke tak..x tahu lah tu...
tengah fikir..
bila masa plok adik aku gi jepun..
yg boleh tau nama pokok ni..

ni lah buah nyer....

malam plok 
sambut hari jadi abang aku yg no 3..
dah tua2...
sibuk nak belah kek jugak...
abang aku kata..
seumur hidup dia....
dia tak pernah belah kek..
alahai..siaaannnnnyer...
anak2 pakat duk suka...

ni lah cara aku ambik gambo...
mujur tak meniarap..
sapa lah pedajal aku ni...
hahahah...
abai je gambo ni...
sekadar mengisi ruang kosong

35 comments:

izan mama mia said...

bagus laa..kera dh tak leh masuk..hihihi...ish napa tak suker dengar kaum ibu bercerita pasal anak2..elok eita ambik ikhtibar dari pengalaman mereka,..kan tak lama lagi,..eita pun ke arah itu..hihi..dedulu,..suka tangkap buat mainan masked rider tuu..
hapy besday kat abg eita,..cian dia xpernah belah kek yer..kawen dulu xder kek gak ker..next year eita bl lg kek kat dia yer...hihihi
amboi..tekun sungguh budak kecik tu dok ambil gambar yer,..sampai org dok ambik gambar dia pun tak tau....
ok,..itu saja komen saya untuk entry ini,..salah silap mohon dimaafi....

eita said...

izan...

alaaaa...boring lah sebab kiter xde anak..jadi xleh nak menyampuk..huhuhuhu....

tu masa angin dia ok...boleh lah sambut hari jadi..
kalau tak mau pnajng syarahan dia tu...
kihkihkih...

ahhahahah....
memang tak perasan betol...

JR said...

Hepi besday kat abg no 3 tu akhirnya dpt juga belah kek..Saya tak pernah belah apa2 utk sambut besday, sbb saya tak suka sambut besday sendiri...

Cik.blogger said...

tang masked rider tu x tahan...hahahahah

-meeSUPERGIRL- said...

hampa lah kera dah taley masuk . haha

main ap tu cik ieta? kikiki

juanz said...

ooooo.... camtu rupanya eita amek gmbr...huhuhu...

wantie said...

serangga hantuk kepala tu akak pangil kapak. mak akak memang risau kot kot masuk telinga. kang dia kapak dalamlubang telinga...


memang pun,abang akak kalau tetiba sambut b'day dia potong kek bagai mulala nak malu malu meow

Si Matatajam said...

Lps ni kera tu pakat usha kat luaq ja la kan...memang tak menahan kak M baca pasai masked rider tu..geli hati dahku.. Sian plak abang tu tak pernah belah kek..takpa kali ni dah tercapai la hasrat dia tu.hi hi.. Terbaik la posing snap pict tu...Kira ok la tu..kalau dok merangkak cam Ju On kan org lain susah ati plak nengok tu nnt

HeNRieTTa JoSe said...

Bgus la kera dh xleh masuk....tu jangung ke akk...xpernqh tgk lg kaler hijau cam gtu....kumbnag tu pown xtaw...hehehe....rietta plg suka part mengambil gambar org yg tgh ambil gmbar...hehehehe....

Kesuma Angsana said...

he he seronokkan bila kumpul adik beradik cam ni

Karukord Jagau's said...

saya sangat suka sama itu gambar masked rider :)

IntaNBerliaN said...

raya saya lg lah xmeriah.. duk terperap dlm umah.. hihii

9n0L4 said...

tu bukan ke kkaboo? huhu. dok wahi binatang tu. ;)

jaakechik said...

hope kera dah tak masuk kacau lagi dah nanti..hehe... lawa la pic yg di snap tuu suka tgk1 btw, salam aidiladha ya dear....

Masya said...

raya pun sempat lagi nak amik gambar belalng, buah ceri hihihihihi

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kera tu mesti tensen dh xleh masuk haha...best kan kumpul ramai2 adik bradik hihi

Tihara said...

as salam

akak ambik gambo sambil tertiarap masa kat cameron hari tu..caye dok..hoha :)

wahh ita pakai jam rolex ke tu :)

eita said...

JR....
kalau sambut hari jdi sendiri mesti rasa makin tua kan...

eita said...

cik blogger...
hahahha..dah selalu sangat tengok citer masked rider..

eita said...

mee...
main sorok2..hahahha

eita said...

juanz...

tu masa ayu....masa tak ayu meniarap terus...hahahahahhah

eita said...

wantie...
ooooo..baru tahu nama binatang tu...

eita said...

si matatajam...

padan muka kera tu...
puas hati ..hahahha....

kalau merangkak susah jugak nak ambik gambo kan

eita said...

rietta....
akak pun 1st time je tengok jagung berbuah....

ghehheheh

eita said...

kesuma angsana...
seronok..meriah je..

eita said...

karukord jagau....

bahasa kau tunggang terbalik..
hahah

eita said...

intan berlian...

dalam pantang memang macam ni...
hahahha...bawak lah lappy..leh main2 net

eita said...

9n0L4...
x tahu gok nama benda

eita said...

jaa kechik...
harap2 lah....

selamat hari raya..

eita said...

masya...
sempat je...

eita said...

wanieys...
memang dia tensen sangat2 sebab xleh mencuri..hahahah

eita said...

kak tiha..

wslm...
hahahha...cayer..cayer..
untuk hasilkan gambo yg bagus memang kena banyakkan posisi yg orang lain tak buat...

wahhh..tang jam jugak yg dia tengok..
takde lah..casio je..
hadiah hari jadi dari adik ita

Karukord Jagau's said...

aku mmg suka kasi tunggang tebalik bahasa tu kehkehkeh

sHaRiNa eLyaNa said...

comeynya dia amik gmbr..msti tgh khusyuk heheh..akak mmg ada bakat jd juru camera..smua gmbr bkualiti la..

Che Rosliza Che mat said...

kera dah tak masuk sebab lubangnya dah tutup kikiki siapa dajal ieta tue?hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...