Friday, October 5, 2012

TAZKIRAH JUMAAT...........

Semalam ada dengar tazkirah dalam radio ganu...
sementara nak tunggu isyak...
ni je yg sempat aku tulis...
penceramah tu laju sangat....

5 GOLONGAN DOA YG TIDAK AKAN DITOLAK...


1. doa orang yang di zalimi.....bile kekayaan mengatsi segala2nyer..taku jadi penindasan di kalangan umat islam...berlaku nyer perpecaha...

2. doa orang yg mengerjakan haji....org yg pergi haji kena betol kan niat dengan ikhlas..semua doa akan termakbul terutamanya pada hari wukuf..

3. doa orang yg berjuang di jalan Allah....ikhlas memperjuang kan agama Allah...

4. doa orang yag sakit...sehingga dia sembuh.....pada masa sakit di gugurkan segala dosa...masa dalam kesakitan itu orang itu sentiasa mendapat rahmat dari Allah....mintak lah doa dgn orang yg sakit..insya allah..

5.doa seorang saudara yg berada di belakang saudara nyer...makna nye doa seseorang kepada saudara nyer dgn cara tersembunyi... yg kita x tahu...malaikat akan segera mengamin kanye...



jangan kecewa daripada rahmat Allah....
sapa2 yg memohon keampunan pada Allah...Allah akan mengampun kan dosa2 nyer....
Allah tidak akan mengabulkan doa orang yg hati nyer lalai...
maksud kat sini...tengah2 berdoa..sempat lagi main sms....
oleh itu berdoa lah dalam keadaan khusyuk...fokus..yakin..dan bersungguh2...









mentang2 lah aku baru nak gi kursus kawen..
entry asik pasal orang kawen je...kihkihkih.....
saling mengingati...tak salah kan...

43 comments:

wantie said...

doa yang ke lima tu akak selalu amalkan. akak berdoa di belakang suami bila dia nak keluar rumah. Amalan isteri rasulallah s.a.w.

QasehnyaRania said...

ya betol tak salah ingat-mengingati satu sama lain..

kursus kawen..adakah kak ieta akan...? ;)

Masya said...

itulah kelebihan hidup berumahtangga haruslah saling ingat mengingati ..

angahpikah said...

nak join g kursus kawen ble? hahah.. entah bila la nak gi

Tihara said...

alhamdulillah dah dekat dah tu nak buleh makan nasik minyak briyani gham gajoh...

nice sharing eita...moga melekat di hati2 masing2 :)

izan mama mia said...

bagus ni tlg ingat kat kita semua...

p/s...dah g kursus kawen...ehe..alamat dah bg tau....nnt jgn lupa send kad jemputan..ehe..

Khalilah MNor said...

Hari jumaat penuh barakah, terbaca pulak entry sbg peringatan... Sayu hatiku... Thanks for sharing...:')

Slm kenal dr sy:)

kak siti said...

info menarik, nak share laa....

KY said...

kita kan nak sesuatu, mestilah bersungguhkan, usaha yg tak putus dan berterusan InsyaAllah...Allah itu maha mendengar

LiYa HaNiF :: said...

info yg sangat menarik..
doa yg ke-5 tu boleh dipraktikan kat daddy qalesya... ^_~_

Ujie said...

Doa tak khusyuk..lps tu kata apsal doa tak makbul.. Peringatan yg sgt baik.

*ehem..hati tgh berbunga riang la ni knn..

HeNRieTTa JoSe said...

Thanks akk for the share...wah...kursus kawen...

Psss..angau erk akk....rietta dlu masa kt asrama, jd tkut nk g blk air...tp redah juak....

izzah said...

terima kasih atas perkongsian....moga kita jadi salah sorg hamba Allah yg tidak ditolak doanya....

eita said...

wantie...
alhamdulillah...
moga menjadi isteri yg selalu mendoakan untuk suami...

eita said...

qasenya rania...
betol2 ...

hehehehhehe

eita said...

masya..
ha'ah kan...
kalau buat hal masing2 takde plok nama nyer suami isteri...

eita said...

angah pikah...
akak standby je...
tu yg gi kursus...

eita said...

kak tiha....
hahahha....alah kak stanby je...
kot2 ada jodoh...

nanti ita taruk gajah sikit sambut akak ye..
kihkihkih

insya allah...

eita said...

izan...

untuk ingatan diri sendiri jugak..

insya allah..ada rezeki nanti surat saman sampai kat mama..
heheheh

eita said...

khalilah Mnor...
buat ingatn untuk diri kita jgak..

tima kasih atas pengenalan ini..

eita said...

kak siti..
di persilakan..

eita said...

KY..

betol....
insya Allah....usaha yg berterusan akan membuah kan hasil nyer..

eita said...

liya hanif...

:)...
boleh sangat

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

suka entry ni...yg no 5 wani selalu juga amalkan

eita said...

kak ujie...

diorang kalau nak benda selalu nak cepat je....

sikit je berbunga nyer..

eita said...

rietta....

hehehhe..

angau giler baca buku tu...
pendek kata asik terbayang je wajah hero dia tu..
hahahhaha

eita said...

izzah..
amin..

Zie said...

Sama2lah kita ingat mengingati...

Si Matatajam said...

Tq untuk peringatan ni Eita...Sama2 la kita saling memperingati perkara2 yg baik ni dear.. Patutla ada bau2 nasi minyak.,hi hi...

IntaNBerliaN said...

eh, ita dah nak g kursus kawen ek.. nak kawen bila... akhir thn ni ke :-)

Everything's Everythings said...

Alhamdulillah, thanks for sharing..
dan gd luck juga kursus kahwin ;D
nnti antar2 la kad kahwin eh xD

9n0L4 said...

bile kendurinye tuuuuuu? jgn lupe jemput ye. hehe.

Telor Power said...

terima kasih sharing...

mohon share eh

-meeSUPERGIRL- said...

hari wukuf tu hari ap?

doa tersembunyi tu mknenye saudara kite tak tahu yg kita doakan dy eh?

terima kasih :)

eita said...

zie...

ye..

eita said...

si matatajam...

yelah kan...nak dekat raya haji ni...
memang masak nasi minyak pun..hehehhehe
datang lah beraya kat umah..

eita said...

intan berlian...
taklah...
tak tahu lagi bila...

ni tengah takde keje..
gi kursus dulu

eita said...

everything...

standby kursus...kalau2 kawen..heheheh

eita said...

9n0L4....
insya allah...tak tahu lagi

eita said...

telor power...

dipersilakan

eita said...

mee...

hari wukuf tu...pada 9 zulhijjah...

yup....
cth lah kan....
macam mak sedara kita nak berangkat balik...
jadi kita berdoa lah untuk keselamatan mak sedara kita tu pergi n balik....
macam tu lah lebih kurang

Nazayiena said...

Nak gi kursus kahwin ke?selamat berkursus eita.

Norzie hany said...

nice info...tq for sharing.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...