Sunday, October 14, 2012

PESTA ORKID......

Semalam lepak kt pesta orkid....
bertempat di padang astaka..dungun...
berwarna warni rasa mata..
macam2 jenis....
macam2 kaler.......
aku tak beli pun...gi ambik gambo je....
x tahu lah diorang marah ke tak.....
aku ambik je...
harga di sekitar rm 12 keatas...
lagi comel n unik..lagi mahal...
tapi nama memang aku tak tahu...
jadi korang layan je lah gambo kat bawah tu..
wat cuci mata....




yg ni aku tau..
ni orkid belang harimau..
tapi xyah cari lah rimau..
takde..
rimau kat dalam hutan banyak..
tak pun di tengok dalam zoo...





yg ni yg paling aku suke tengok..
comel sangat..
bergentel2 bunga dia...



budak ni paling aktif masa mula2 sampai...
'tantit nyer munge.'..
dah lah pelat...
(miniature effect..)

xyah guna tanah pun..
guna habuk kayu je...
hasil..fuyoooo....

ni plok limau kacukan sunkist...
harga sepokok rm60...
siap ada buah lagi...

56 comments:

KY said...

eeemmm..cantik, KY suka jugak menanam ni..

Acik Erna said...

assalam eita..cantik2 bunag orkid ni..
pokok limau tu 60 ringgit? kecik lagi dah berbuah..

QasehnyaRania said...

Alamak..besaqnya cabai2 tu..
Kalau boleh tnm sendiri lega..

eita said...

KY...

ita suka tengok je...

eita said...

acik erna...

wslm kak...

ha'ah kak...buah dia banyak...

eita said...

qasehnya rania...

kalau sendiri punyer ni..mesti best makan...

a.samad jaafar said...

saya peminat bunga tapi tak rasi tangan orkid.. byk yg dibeli.. tp tak pandai jaga.. saya lebih kepada bonsai..

ehem..ehem.. nakal ye..hihihi.. bukan kerana bil tak bayar..tp tahun ni sibuk sedikit..lagipun.. takde citer menarik yg boleh ditulis.. blog saya blog cerita.. tu yg payah tu..apapapun.. teguran dik eita mmg mencetuskan keinginan utk kembali berblog.. t kasih ye dik..

eita said...

yob mad...

ita pun suke bunga tapi tak suke menanam....suke ambik gambo je lah...

hahahhaha....lama tak bergurau yob....alaaa...citer 3 rangkap pun ita tetap gi baca jgak..

welcome back yob...

Karukord Jagau's said...

saya tau bunga orkid tapi orkid bunga nama apa saya tak tau...hehehe

eita said...

karukord jagau..
cisss...nampak nyer kau cuba nak pusing minda aku lagi ye....
hahahhaha
itu tak mungkin akan terjadi

Tihara said...

alamak habis doh gambo..lawa2 la oked, mahai nye pokok limau tu. manih ke limaunye ? hehe :)

IntaNBerliaN said...

WAH CANTIK2NYA... nbak jg bunga orkid ni cerewet sikita kan..

*nak klik gak utk ita tp xda iklan la pulok.. nanti sggah lagi...

IntaNBerliaN said...

done milk a deal

izan mama mia said...

'tantit nyer munge.'..

Saya Disini said...

cntiknye..geram tngk cili tu

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

cantiknya bunga tu...pokok cili dia lebat sungguh bebuah

Kesuma Angsana said...

wah cantik2 geramnyer tgk ni

wantie said...

tergoda tengok pokok cili tu. buah berjuntaian....

Momo said...

kakak memang suke dengan bunge ek? same macam mak momo:) tapi mak momo tak bagi momo tanam bunge..hehehe

Ujie said...

senyum je bila tengok bunga2 cantik ni kan..

cili tu, fuh!

Asrul "iLham" Sany said...

orng rumah aku suka gak orkid2 ni... aku gak malas nak jaga hahaha

Kasih Salina said...

assalamualaikum eita..cantiknya orkid2 tu semua..akak suka jugak orkid tapi tak pandai nak jaga..

Cik blogger said...

wah banyak tul orkid, gambar no 2 tu... cantik...orkid apa tu?

Norzie hany said...

Cantiknya bunga orkid.Geramnya tgk pokok cili tu....lebatnya buah dia.

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Dulu2 mmglah saya suka bidang `floriculture`, maklumlah sedikit sebyk menyentuh kerjaya hidup seharian. Tapi kos dan penjagaanya adalah tinggi. Namun lama kelamaan lebih baik saya tumpukan kepada bidang '`olericulture` iaitu bidang mengenai tanaman sayur2an.' Lebih profitable boleh makan dgn penuh yakin dan berselera apabila diperkenalkan dgn kaedah sayuran organik. Kalau setakat kailan, sawi jepun, salad, bayam, sawi kacukan tu biasalah. Apa yang penting, tiada suatu bahan semburan racun atau bahan kimia tentulah ada caranya. Sesuaile dgn vegetarian macam saya ni.
Wassalam

Kamsiah Yusoff said...

salam
akak pantang jumpa orkid...hantu orkid katakan....tp bila ditanam kat rumah,tak berbunga pulak..(tak boh baja hehe)

juanz said...

bestnya..... saya suka,..... saya suka.... saya suka.....

teratak hati said...

Tetiba ada pokok cili dan limau tu..cantik2 orkid kn..tp tk pndai jaga nnti mati je..

9n0L4 said...

fuyoooo. pakai habuk kayu pun boleh tumbuh lada ehhhh. :)

aini shahroni said...

wah cantiknyew bunga2 tu..
segar bugar..
^___^

http://nurainishahroni.blogspot.com/

HeNRieTTa JoSe said...

Bestnye....suka sgt.....tp pling gram tgk pokok cili tu...meriah btul...

eita said...

kak tiha....
habis lah kak....
x tau lah plok..x di benarkan merasa...hehhehe

eita said...

intan berlian...
memang cantik...
tak tau lah cerewet ke tak..
yg ada kat umah pun terbiar macam tu je..
kihkihkih..

eita said...

intan berlian..
tima kasih mama alisha

eita said...

izan..
macam mia lah jugak budak ni

eita said...

saya di sini..
kalau gi sana lagi teruja..tengok pnjang lada tu

eita said...

wanieys...
memang lah..

eita said...

kesuma angsana...
rasa macam nak beli semua kan

eita said...

wantie...
sebulan makan tak habis ni

eita said...

momo..

suka ambik gambo je

eita said...

kak ujie..
memang lah...

eita said...

asrul..
kau padan subuk jaga brat pit...britney spear...lagi apatah ..aku lupa dah..banyak sangat

eita said...

kasih salina ...
waalaikumussalam...

jaga macam biasa je kak...
gantung,,...taruk baja..siram..

eita said...

cik blogger...
orkid harimau yang oii

eita said...

norzie hany...
buah cili tu kalau makan sebulan tak habis tu

eita said...

tajnur...

waalaikumussalam...
banyak yob menanam....
jimat belanja takyah beli sayur..

ita pun sejak2 keje ni kosong je peti...
tak sempat nak makan...balik keje pun ingat tido je..
dah lama tak makan sayur

eita said...

kamsiah yusoff....
wslm..
hehehhe...try lah boh baja bunga..nanti insya allah berbunga lah tu

eita said...

juanz...
minat orkid ke?

eita said...

teratak hati...
hari tu diorang pamer orkid..lada n limau

eita said...

9n0L4..
boleh je..janji rajin tu mesti ada..

eita said...

aini...
ha'ah kan...

eita said...

rietta...
meriah giler

Telor Power said...

pesta anggerik eh.....menarikan?

fieda said...

comel2 belaka bunga tu..

sHaRiNa eLyaNa said...

wah ctknya..tngt kat bapa sha suka tanam bunga :)

Che Rosliza Che mat said...

cantiknya bunga orkid...memang pinar mata tengok...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...