Monday, July 11, 2011

TERBAEEEKKK DARI LADANG....



baru ni kutip hasil dari ladang aku...
terbaeeekkk beb....
tapi bukan aku yang tanam...
abang ipar aku yang tanam...
aku jaga dari serangan monyet2 yang kiut2 dari hutan sebelah umah aku je....
masa buah tengah membesar siap aku pakai kan baju lagi...
tujuan nya nak bagi rabun kan mata monyet2 yang kiut..
dari terpesona dengan buah nenas aku....
kalau tak buat macam tu...
ermmm...jangan harap lah nak rasa....
tinggal lagi sebijik kat pokok...
yang lain semua aku dah ambik......
rasa dia memang manis sangat2..
aku rela tunggu lori ikan datang kat umah aku semata2 nak timbang berat kesemua nenas2 aku ni.....hehehehehe.......
semua dapat makan...kecuali yang duk dekat kat umah aku tapi sombong nak datang...
takpe xde rezeki diorang kan......


yang ni jambul dia besar
sikit sebab jambul dia berkembar..
ingat manusia je ada kembar..
jambul nenas pun ada jugak..
rezeki allah taala...
yang ni plok berat dia dalam 1 kilo je...



yang ni abang aku yang terengganu
pau....
berat dalam 3 kilo..





yang kiut tu..
berat dia cuma setengah kilo je..
yang kiut tu aku
yang makan...
sebab aku kiut macam nenas tu..
hahaahahah
papa dia berat 4.5 kilo...
dia yang paling besar sekali...
yang ni aku bahagi2 kat 3 buah keluarga..
isi dia memang manis giler...
memang puas lah makan..
walaupun di bahagi 3...




belakang papa tu..
berat dia 1.5 kilo...
yang belakang ni kakak aku yang ambik....

4 comments:

missSenget said...

sedapnya nenas...

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Ini boleh jadi nenas kacukan baka Sarawak dan Josephine sebab kelihatan btk `cylindrical`. Dah tentu kecur air liur melihatnya dek manis dan ketajamannya. Rasa2nya kalau saya, tak payah makan nasi, cukuplah dengan sebiji 3.0 kg sekali makan! Maknanya esok tak perlu makan apa2 lagi....

eita said...

miss....
memang sedap pun....nak ke?

eita said...

tajnur....
waalaikumussalam....
tak tahu lah baka dari mana....sebab ambik dari tangan ke tangan...just tanam je.....
kalau tak makan nasi pun memang dah kenyang sangat2.......
diet ke tak makan nasi?
heheheh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...