Thursday, July 7, 2011

JERAWAT!!!!!................



anak sedara aku balik sekolah singgah kat umah aku sambil makan...
sambil bising2...
pasal jerawat naik sebijik kat muka....
aku ni kata lah...
'alah bukan berdosa pun kalau jerawat tu tumbuh pun...tak hilangnya muka tu'..
di balas plok oleh anak sedara aku....
'mana boleh...malu lah ada jerawat'
aku cakap lagi...
'tu lah sapa suh mengorat kat sekolah?
anak sedara aku cakap.....
'mana ada lah...orang yang mengurat kite...'
ermmmm.....aku cakap...
'banyak lah kau punyer auta.'
anak sedara aku jual temberang lagi....
'betol lah...bukan kita yang mengurat..kita cuma senyum2 je sikit.......
'ermmm.....ye lah tu.......
jerawat sebijik je naik riuh sekampung.....
tapi biasa lah orang pompuan kan......
jaga kecantikan lah konon.....walhal anak sedara aku ni baru je darjah 6......
belom lagi akil baligh....dah sibuk pasal jerawat.....

alah nak hilang kan jerawat bukan susah pun.....
ambik je tomato sutir......belah 2.....
pahtu lenyek2 kan tomato tu....
pahtu letak kat jerawat tu....tapi kena buat hari2 lah......
insya allah hilang lah tu......selain tu boleh jugak wat muka jadi licin, halus, mulus....
tapi nak lagi senang...cepat hilang...
korang bawak je duit...pahtu gi kat farmasi....
tanyer...
'ubat hilang jerawat ada tak?'
hah....kan senang tu....balik umah terus sapu..
esok dah hilang....
pergi sekolah boleh senyum lagi.......

6 comments:

JONY AL BUAYAK said...

gua slalu gak makwe jeling2, tapi gua jeling2 pon ade gak hehehe

eita said...

haha......kau memang

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Bukankah jerawat ini tanda kematangan hasil tidakbalas hormon testosterone (lelaki) dan progesterone (pmpuan) dgn kelenjar minyak yang ada pada permukaan kulit manusia. InsyaAllah, bergantung juga pada genetik kalau bubuh bahan2 ttn dan bernasib baik akan hilanglah ia. Tahu tu, tiap2 mlm eita letakkan kat muka. Dan dah ttn kulit muka eita ni licin, halus dan mulus krn kalau tak ttn tak berani nak promote idea2 ni.

surrealistic.. said...
This comment has been removed by the author.
eita said...

waalaikumussalam....
hahehehehe......kalau tak sibuk eita letaklah jugak....
kalau sibuk takde maknanya nak tepek kat muka......

tonaH iS herE said...

jadik ea gune tomato...

kenape tonah wat camtu tk jadi pown...

huhuT_T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...