Saturday, July 23, 2011

EDISI MENERJAH KAMPUNG...



hari ni balik kampung kat pahang..
memenuhi undangan perkahwinan sepupu aku...
perkahwinan janda n duda...jadi takdelah buat besar pun..
sekadar sanak sedara je....
termasuk lah aku..
jadi tukang sibuk......
meriah lah juga....
kau orang layan gambo je lah...
bab aku takleh tunggu lama...duk tumpang pc umah orang...
jadi malas nak menaip banyak2.....
jiran aku ni pun dah naik2 kening macam ziana zain...berderau darah....
layannnn...


orang sibuk kat lain..
aku sibuk ambik gambo lain..
hehehehe...
sampai awal redah hutan dulu...




teruja tengok lebah yang banyak
dalam hutan...
aku ambik lah...
nyamuk jangan nak cerita lah..
hampir habis darah aku..






kakak aku sibuk cari durian..
aku tak berminat nak cari..
biar diorang je yang cari...
aku suka lepak ambik gambo..
je dalam hutan...


tu dia....
buahnya...
penuh satu pokok..
aku tak suka makan tapi
suka sangat tengok buah yang penuh atas pokok....





sebelum akad nikah...




ni lah pengantin nya...
yang pompuan tu sepupu aku...
noriha + narha..
nama pun dah hampir2...





menyibuk di dalam bilik pengantin...
tapi bukan aku lah....





ni yang aku terpa mula2 sampai..
kepunyaan anak sepupu aku..
sempat lah jugak posing kat sini..
wat kenangan..
bukan senang tu beb..
nak posing kat motor ni..
tapi takdelah tersiar gambo posing tu...
maluuuuu....hehehehe




ni lauk yang akak aku makan...
gulai tempoyak ikan patin....
kacang goreng....



ni yang aku makan...
goreng kacang...
ikan masin bulu ayam....
timun cina...
air macam biasa....air sirap..


13 comments:

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Cuba menghayati gambar pepatung dan lebah. Mcm itulah jiwa eita, dlm agresif adakala seketika pegun sekejap. Sekejap je, lepas itu mule le membayang secara brutal kalau dapat merempit!
Kalau dah jodoh, bertemu juga mereka. Selagi kesempatan hidup masih ada, biarlah memenuhi fitrah manusia kerana saat bahagia hanyalah sekejap saja. Asalkan ada kesefahaman, teruskanlah penghidupan. Semoga psgn pengantin bahagia sehingga ke anak cucu, InsyaAllah.

ORLANDO AHMAD said...

gua tak tau nak komen ape mama...

Waqheh said...

gua pun sama orlando...sejak kucing lu ayat gua

Tihara said...

lawa moto..gulai patin is mai pebheret :)

Ila said...

semoga pengantin bahagia selamanya :D

sedap durian... suke2...

Durian oh durian
>> http://azilamohamed.blogspot.com/2011/07/durian-oh-durian.html

Suka makan telur?
>> http://azilamohamed.blogspot.com/2011/07/jangan-makan-telur.html

eita said...

tajnur...
waalaikumussalam....
hehehehe...orang seni memang macam tu....
dalam seni kita merempit....
dalam merempit tu ada seni nya....
dah sampai jodoh kan.....
kawen lah...

eita said...

orlando....
alahai boboy ni...nape plok nya....

eita said...

wagheh...
tu lah sapa suh usha kucing orlando....
kan dah takleh nak kata apa...
heheheh

eita said...

tihara....
memang lawa pun motor tu.......
eita tak makan pun ikan patin...

eita said...

ila...
tima kasih...

a.samad jaafar said...

macam anak dara pengantin perempuannya hihihi.. eh ! tergatal sikit..

dah lama tak masuk hutan saya ni.. dapat masuk kebun pun jadi la.. kena balik kampung jugak sabtu depan..tak boleh jadik.. saya suka suasana kampung..saya jadi tenang..

surrealistic.. said...
This comment has been removed by the author.
eita said...

a.samad...
hahahaha...tergatal takpe...sekali sekala....
best nyer balik kampung...nak ikut?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...