Wednesday, July 27, 2011

SEMBANG SEBELOM POSE.....


balik sekolah lepak dengan anak sedara aku...
alah budak yang jadi pic profile fb aku tu lah...
saja lah sembang kosong dengan budak2.....
best sembang dengan budak2....
-kak chah....pose nak dekat doh ni...kak chah nak pose dok?
-nak lah....
-waaa....bagusnya....tahan ke dok ni?
-tahan..tapi nak pose sekerat hari je.....
-eh!!!..nape plok....
-ermmm....sebab takhir pose sekerat hari je.....
-hah!!!...takhir....sapa plok.....apahal plok ikut orang nak pose......(marah ni)
-doh takhir kata nak pose sekerat hari....kak chah ikut dia r...
-haaaaaa........pakwe erk?...weyh..mana boleh pose ikut2 orang ni...pandai sangat...kecik2 dah ada pakwe...
-hehehehe...mana ada lah...orang kawan je....
-tengoklah......orang kabor ke ayah........pandai sangat ni...
-uwekkkk.......ayah dok marah pun......(pergi sambung main masak2 balik)

aduhhhh!!!..macam2 lah budak2 sekarang ni...pose pun nak ikut2 pakwe...
gamak nya kalau pakwe tak pose....dia pun tak pose jugak lah....
ermmmm....tapi tergugat jugak rasanya.......baru umur 6 tahun dah ada pakwe...
cilanat betol lah.......

12 comments:

a.samad jaafar said...

anak saya baru darjah 3.. pernah ngadu kat saya, kawan2 perempuannya ajak dia kawin hahahah

ghost writer said...

maju tul dowang ek..baru usia 6 tahun dah ada kapel2.ingat dowang nih tumpukan saja pada aktiviti bermain dowang..aiilar.

ORLANDO AHMAD said...

jom puasa... (nak ikot gua tak?)

Waqheh said...

hahahaa...gua mampu gelak je sebab posa...

beautiful_rose said...

what,6tahun?
adoilah kecik lagi tu berhingus lg makan pun mak ayah tanggung sudah pandai berkapelan.parah nieh...

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Itulah fenomena yang berlaku sekarang ni, dimana kanak2 dan budak2 Sekolah Rendah skrg sudah ada pasangan masing2. Siap `booking` dan isytiharkan pada kawan2. Tapi bila bab nak suruh buat kerja, punyalah malas dan banyak alasan!

eita said...

a.samad......
waaa...baru darjah 3 dah ada orang ajak kawen....sadis nya...ubun2 pun lembik lagi....

eita said...

ghost....
tumpu pada aktiviti kawen2....hahahahaha...tak faham betol dunia budak2 yang sentiasa happy ni..

eita said...

orlando.....
nak...nak......

eita said...

wagheh....
jangan gelak banyak sangat kalau pose....

eita said...

rose....
duit nak beli coklat pun mintak dengan ayah lagi....

eita said...

tajnur.....
waalaikumussalam.....
budak2 sekarang ni memang malas bila disuruh wat keje hatta nak basuh pinggan sebutir pun malas.........tapi kalau bab hiburan...bergalok dengan kawan bukan main lagi......
tak makan tak minum pun takpe.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...