Sunday, July 10, 2011

PAKCIK KANTOI......



Balik tadi bertembung dengan sorang pakcik yang bergaya macam orang muda....
sementara menunggu lampu hijau aku jeling pakcik kat sebelah aku ni...
errmmm....gaya mengalahkan orang muda...
bila melihat aku jeling kat dia...eksyen lah plok....
ceehhh..bukan main lagi pulas minyak...
eeeiii.....boleh tahan jugak perasan orang tua ni.....
aku pun tengok lah lampu hijau ....
lambat plok bertukar...
yang paling berbulu telinga bila pakcik ni asik je pulas minyak...
macam lah hebat sangat motor dia...
aku pun pulas jugak motor aku..
dalam hati 'pakcik ni memang nak makan asap aku...
lampu bertukar hijau...
aku pun memecut lah...
memandang kan pakcik ni pulas minyakmengalahkan traktor...
ingat kan dah ada kat depan aku ke..
paling busuk pun dah tentu pintas aku...
tengok2...
masih lagi kat lampu isyarat...tengah terkial2 nak masuk gear....
hahahahaha..........kantoi.....
rupanya dia tak masuk gear lagi...
hahahahaha.....tu lah aku ni berdaulat...
jangan nak tunjuk eksyen dengan aku...
aku memang dah standby dengan gear satu...anytime boleh pecut....
sepanjang perjalanan aku tersenyum.....
kesian pakcik tu.......


4 comments:

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Satu kerja le pula eita melayan `pakcik` tu. Sememangnya motor lama kena perahkan minyak, jika tidak tentU ENJIN akan mati, lagilah malu dia. Jangan diusik2, zaman skrg ni ramai anak dara tersangkut pada `pakcik`2. Maklumlah, lebih caring....

JONY AL BUAYAK said...

ngada la ngko ni bawak moto laju2, sepak kang baru tau... bahaya la

eita said...

tajnur..
waalaikumussalam...
ala...pakcik tu bawak bukan motor buruk pun..saja je ngada....
hahahahaha...mana ada orang usik lah...
orang jeling je.....
caring ke?

eita said...

jony...
hahaha...sayang jugak kau dekat aku ye...
mana ada laju lah...80 je...
normal lah tu.....
kalau bawak slow bila nak sampai kat umah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...