Monday, July 25, 2011

DI KALA SENJA TIBA.....



baru ni aku gi lepak kat pantai.....
kat pasar bab cari subjek untuk pertandingan canon.....
masa lalu kat pantai tu ternampak lah orang penuh...
adik n anak sedara aku cakap orang tengah menjala ikan...
sebab nampak separuh pinggang kat tengah laut......
dalam hati aku kata....
eh!!..kalau ambik gambo orang menjala best jugak...
tapi bila tengok betol2 rasanya....
bukan orang tengah menjala tapi tengah buang 'ancak'...
aduhh...dah lah dekat nak maghrib...
tapi berenti jugak lah tengok..
bab ramai sangat orang tengok...
lepas je dia buang ancak.....cacak pedang ke parang panjang ke aku tak tahu lah....pastu
terus lelaki tu azan.....
masa tu kepala aku dah besar...seriau lah plok....
tapi dalam seriau tu sempat lagi aku klik gambo lelaki tu...
esokkan harinya adik aku bising2 katanya pasal aku ambik gambo lelaki tu...
semalam dia tidur kena tindih di hantu....
aku kata....
'takde maknanya'...tidur tak ambik air sembahyang.....bising marah aku plok.....







Ni lah pertandingan yang aku masuk...
nak tahu gambo apa ...
klik SINI
jenuh aku set masa untuk dapat kan..
betol2 6.29pm....


ni lah lelaki yang buang ancak tu...
siap dengan parang ke golok ke pedang ke..
aku tak tahu lah.....



7 comments:

Waqheh said...

buang ancak? ancak tu pe benda? ahhhh malas gua nak buka kamus dewan pg2 buta ni....

ORLANDO AHMAD said...

ape mende tu?

eita said...

wagheh...orlando....
ancak tu hidangan untuk hantu...
yang aku peliknya zaman moden sekarang ni pun ada lagi orang buat keje terkutuk ni.....
tak faham aku....

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Segala rezeki, ajal, nasib dan jodoh telah pun ditentukan oleh Allah SWT sebelum kita dilahirkan. Jadi ada segolongan manusia suka membuat kerja2 mengikut sangka2an atau bida`ah dengan harapan dpt menambahkan rezeki. Surah AlJin:6 Dan bahawa sesungguhnya adalah (amat salah perbuatan) beberapa orang dari manusia, menjaga dan melindungi dirinya dengan meminta pertolongan kepada ketua-ketua golongan jin, kerana dengan permintaan itu mereka menjadikan golongan jin bertambah sombong dan jahat.

ghost writer said...

mesti gila isim lelaki tuh...

eita said...

tajnur...waalaikumussalam.....
tu lah kata....masih lagi amal benda2 yang tahyul macam ni....

eita said...

ghost..
aku agak pun macam tu jugak....lain macam je perangai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...