Friday, July 29, 2011

BLURRR......


Semalam aku msej dengan kawan aku...
tak tahu lah dia ni blur tahap level berapa....
sebab nya langsung tak ambik tahu pasal hal2 sekeliling....hatta melibatkan sdara sendiri...
kawan aku bagitau tok sedra dia sakit....
jadi aku mals lah nak mesej takut terganggu....
pagi esok nya.......
-awak...saya nak pergi memancing ni....
-hah?memancing apa pagi2 buta ni..
-saja...kan cuti hari ni....
-ooooo...yelah...macamana dengan tok sedara awak?..ermmmm...sakit apa?
-alah...sakit orang tua.....xpe2...dah mati pun pagi tadi....
-hah????dah meninggal...innalillah.......habis tu awak tak pergi melawat ke?
-tak lah..mak dengan ayah dah pergi.....
-pada awak pergi memancing tu baik awak pergi melawat orang mati...dapat jugak keinsafan dalam diri tu...lagipun tu kan tok sedara awak.....
-alah..takde apa lah...ok lah awak saya pergi dulu.....

aduhhhhh!!!....sia2 je aku wi ceramah...takde di dengarnya......
langsung tade perasaan belas kat dalam hati dia.....
tak tahu lah apa perkataan yang mampu aku beri...
langsung takde semangat kekeluargaan.....
perkataan 'mati' yang keluar dari mulut dia tu melambang seolah2 anak kucing je yang mati.....
fed up aku berkawan dengan orang macam ni....
dan semalam memang aku merajuk dengan dia......


ermmm...hari ni genap setahun mak aku meninggal...
sunyi sangat hidup....takde sapa nak berbual dengan aku...
tambahan plok esok lusa dah nak pose......
sadisnya pose sorang2....
huhuhuh.......
alfatihah untuk mak n ayah aku.......
semoga roh mereka di tempatkan di tempat yang mulia di sisi ALLAH.....amin...

4 comments:

ORLANDO AHMAD said...

nizam kan ade...

eita said...

alamak!!!nizam jauh di perantauan lah......

Queen F said...

selamat berpuasa ye :)

eita said...

queen f...
selamat berpuasa jugak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...