Saturday, July 9, 2011

PEKAN BUDAYA....



Hari ni x sekolah jadi gi lepak dengan teacher kat pekan budaya yang baru je mula semalam....
keje banyak tapi nak fresh otak jap......
so gi tengok2 orang...
tengok pameran.....
tapi pameran sekadar melepaskan batuk di tangga je...
cuma yang paling menarik perhatian sikit kat pejabat hutan...
maklumlah ayah aku kan dulu keje kat pejabat hutan...
jadi kenangan mengusik jiwa lah.....
ingat nak klik jugak gambo bahagian dalam...
tapi nampak muka diorang semua tak mesra alam je..so aku blah lah....
memang betol lah sekadar ambik angin laut je...
karnival pekan budaya ni betol2 berhadapan dengan laut....
jadi layan air laut je lah....
untuk tumbesaran gambar klik dalam gambo tu ye...

tarian dan nyanyian selamat datang..
dari pelajar2 politek sultan mizan...
boleh lah buat santapan telinga...



ni pejabat hutan...
memang cantik..
rasanya menang untuk tempat tercantik...
lagipun tiap2 tahun memang
pejabat hutan menang pun...




lepak kat minyak wangi jap...
teacher sibuk nak tengok,...
tapi tak beli pun...



teacher tengok minyak wangi..
aku plok usha motor n kete kecil ni..
ermm....tak muat kot untuk aku..
heheheh.....confirm tak muat..




tengok baju2...
tapi tak satu pun yang berkenan di hati...
ntah apa pesen pun tak tahu..
ingat nak cari jugak blouse..
tapi tulah...
semua jenis kain yang bergetah...
tak sesuai lah...




tak berapa nak jelas...
nak pergi ke depan lagi aku dah malas nak melangkah..
lagipun hari macam nak hujan...
jadi melangkah nak balik lah..
maklumlah motor aku takde
bumbung...




ni kat majlis daerah dungun...
ni lah pokok dungun...
agaknya diorang ambik nama dungun
dari pokok ni lah kot....

7 comments:

JONY AL BUAYAK said...

orang mcm ngko elok la pakai pakaian jenis bergetah, flexible dan mudah diekjas, especialy kat pinggang keh keh...

JONY AL BUAYAK said...

owh, pegi tak ngajak!!! boboy majok :(

JONY AL BUAYAK said...

gua first!!!

eita said...

jony...
weyh..pinggang aku dah ramping lah...makan jamu mak dara..kah..kah..
alahai boboy merajuk ke?
kalau boboy merajuk ni susah nak pujuk ni..
meh2 aku belanja GCB...nak tak boboy?
hahahah

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Kadang2 terfikir juga bahawa apa sebenarnya `karnival pekan budaya` ni? Nak buat jualan ke atau nak buat promosi? Sepatutnya kalau nak jual pun, biarlah hasil seni kerjatangan atau dlm bentuk barang2 antik yang munasabah harganya. Ini tidak, main tangkap muat je, asalkan dapat je org jual, apa pun tak apa. Saya cerita bukan tempat eitalah, tapi sebelah sini sehingga hilang konsep budayanya!

eita said...

waalaikumussalam...
sini pun sama jugak....
kadang tu barang berkenan tapi bila tengok haga langsung tak berbaloi dengan buatan.....terpaksa lah simpan hasrat tu....
diorang buat ni pun sekadar suka2 kot.....

QasehnyaRania said...

baru thu dungun tu nama pokok yer ...sejarah juga ni kan ;)

jom baca sini
http://lobaksusue.blogspot.com/2012/02/tragedi-februari.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...