Friday, July 15, 2011

KAWAN KITE....



  • kawan yang baik sudi jadi pendengar yang setia....
  • kawan yang setia sudi menolong kita baik susah mahupun senang...
  • kawan yang terdesak akan sentiasa mengingati kita bila dia dalam kesusahan...
  • kawan yang haprak akan meninggalkan kita bila kita susah...
  • kawan yang baik dan setia akan sentiasa menyokong dan memberi nasihat pada kita baik susah mahupun senang...
  • kawan yang memang haprak giler akan menghancurkan dan menyusahkan hidup kita malahan sanggup menikam kita dari belakang...
  • kawan yang lorat yang memang takkan ambik tahu apa2...bercerita pada dia pun sekadar angin lalu je..takkan ambik port punyer....
  • kawan yang menyampah yang bila mana kita baru nak bercerita pasal masalah kita dia dah menyampuk ...kalau betol takpe ni rasa macam nak cekik je...
  • kawan yang macam basikal plok....yang memang akan ambik tahu bila kita berduit je....bila kita kat bawah dia blah je.......
  • kawan yang macam taik suka sangat mengampu kita...terutama kalau nak makan belanja.....puji menggunung....walhal belakang kita sapu taik kat belakang.....
  • kawan yang macam YB....akan berjanji apa saja kalau nak mintak pertolongan kita.....tapi bila dah dapat apa yang dia nak...dia tinggal kita macam tu.....nak tengok muka dia balik tunggu bila dia susah lagi....

ermmmm.......kalau salah jangan marah...aku menulis berdasarkan pengalaman hidup aku selama berkawan dengan orang......sebab aku suka tengok orang dan kaji orang........

6 comments:

ORLANDO AHMAD AL BUAYAK said...

gua ni camne?

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Resam dunia eita, lebih ramai kawan yang menarik kita kearah kebinasaan dari yang memberi sokongan! Susah utk mencari mereka yang jujur ibarat mencari mutiara di padang lumpur. Sehingga Allah SWT berpesan supaya sangat berhati2 bila memilih kawan krn mereka mudah sangat mungkiri janji. Surah Ali Imran:118 Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi orang dalam (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi.
Wallahualam

eita said...

orlando....
ermmm..kau rasa macamana?

eita said...

tajnur..
betol tu.....kadang tu banyak lawan dari kawan...
sekarang ni susah nak cari kawan yang betol2 boleh jadi kawan,....
banyak duit banyak lah kawan...
ermm..xleh nak kata apa lah..

Mohamadazhan.com said...

susah betul nak cari kawan yang betul2 ikhlas, kadang2 sebab dunia dan harta ada yang saggup makan kawan sendiri...


Jemputan ke Contest Aku Berpuisi =)

eita said...

azhan....
memang susah pun......

puisi?
macam best je...
lama tak berpuisi....
tapi otak macam dah keras lah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...