Monday, July 30, 2012

MAJLIS BUKAK POSE ...

hari sabtu baru ni ikut anak sedara aku..
gi berbuka pose kat umah kakak ipar dia..
tengok...merata rezeki aku berbuka pose..
x malu betol lah ...
dah orang jemput kan..
kena lah gi..
penuh satu umah..
tapi aku hanya siar kan ..
gambo makanan je..
jangan salah faham plok..
bukan nak suh korang terliur ke apa..
kebanyakan tetamu tak menutup aurat..
jadi tak baik lah plok kan..
abai kan je..
meh kita layan menu dulu..


makanan berat...
sapa2 yang nak ambik..
kursus angkat berat leh layan menu di sini..
pecal pucuk paku+timun+tempe+tauhu+cambah..
ikan goreng..
nasi..
sotong masak merah..
murtabak...
sayur tene+suhun..
sambal belacan..
ayam goreng...
lala + kerang rebus..
errr...apa lagi erk..
banyak sangat..
tak berapa nak ingat..

pencuci mulut..
biasa cuci pakai air atau tisu..
tapi hari ni cuci mulut makan kuih..
karipap biasa.
karipap pusing..
popia...
apam dewa...
belede @ agar2 @ puding..
kuih boom...

nasi tambah...
kurma..
timun yang orang cina jual.....timun cina..
petai..

ni yang aku ambik...
berselerak sikit sebab..
dah tambah untuk kali ke-2 baru lah teringat nak ambik gambo..
hehehhehe....

39 comments:

angahpikah said...

Sakan dato' seri makan.. boleh jalan lagi dok ni?

sayur tene tu benda gapo?

HeNRieTTa JoSe said...

yummy....terliur plak tgk pecal...nk buat xreti....huuhuuhuu....

KY said...

hhhoooo...sedapnya, memang teliur hahaha

Uncle Jonni said...

wow... meriah sungguh juadah.... huhuhhu

izan mama mia said...

datok seri laa katakan..mmg arr ada banyak jemputan..mengundi tahun depan yer datuk....hehhhe
err..sayur tene tu apa? suhun tu tahu laa..

Saya Disini said...

bnyknye mkanan..sedpnye..

Tihara said...

dap nyer..dah siang baru tgk..agak2 makruh tak ni..grr :)

wantie said...

betul tu dik, kalau empunya diri tak tutup aurat. pas tu kita dok snap snap gambo deme tayang kat blog. tak baik la sebaba tayangkan aurat dorang.

sesama saudara ok la.

Asrul "iLham" Sany said...

makan sket je... diet ke?

fieda said...

wah..meriah..

Ujie said...

byknya juadah disediakan.
tapi eita ni mmg bagus, punyalah mcm2 yg akak rasa lebih sedap..boleh eita mkn yg tu je? diet sihat!

man said...

banyaknya juadah..abis ke..

eita said...

angah pikah...
hahahha...boleh je....
sayur tene tu macam petola ular tapi tene ni dia ada bilah2 dia lah...
aduh nak cite pun tak tahu macamana...
gi pasar je lah cari..
xpun meh jalan dungun..

eita said...

rietta...
sama lah dengan akak..
nak buat tak reti..
sudahnyer makan je yang reti..

eita said...

ky..
tak baik terliur banyak sangat ni...

eita said...

uncle jonni..
juadah untuk dato memang meriah macam ni..

eita said...

izan mama mia..
kihkihkih..
meme lah..
bulan 9 mengundi kot..

sayur tene ni masuk kategori petola ular....
tapi lain sikit

eita said...

saya disini...
memang sedap..
tak tahu nak pilih yang mana..

eita said...

kak tiha..
tak tahu lah plok kak...
hehehhe...
jangan telan air liur dah lah..

eita said...

wantie...
sebab tu lah takde gambo orang makan2...
gambo makanan je yang ada..

eita said...

asrul..
x lah..
aku kalau bulan pose memang takleh makan nasi..
sakit perot..
lagipun cepat kenyang...
susah nak mayam..

eita said...

fieda...
:)..
sesekali pose ramai2 memang meriah..

eita said...

kak ujie..
ita jarang makan nasi kalau bulan pose..
hari biasa pun jarang jupe nasi..
jadi dah terbiasa...

nanti takut semput nak mayam..

eita said...

man...
orang ramai..
habis je...

Karukord Jagau's said...

udah mcm nk kenduri aja ni haa....hehehee

izan mama mia said...

ooo..petola ular..baru tau...

-meeSUPERGIRL- said...

ini lah yg dinamakan dugaan puasa . lapornye tgk . hahahhaa

eita said...

karugord...
mini kenduri..hehehe

eita said...

izan..
bukan petola ular tapi mcm petola ular..
tene ni dia ada badan yang bergerigi sikit..

eita said...

meesupergirl..
dugaan sungguh ni

Masya said...

dah dijemput haruslah pergi kan.. banyaknya menu .. rugi kalau tak pergi kan ..

Puan Kutu said...

tu dia macam2 ada.tergoda iman..:)

9n0L4 said...

apelah yg dimakannya tu. tinggi nmpknye. hee.

Che Rosliza Che mat said...

Wah!! banyaknya makanan...selamat berbuka puasa dan menjamu selera..

sHaR!Na eLyaNa said...

bnyknya makanan..nsib xtgk time puasa..hehe

IntaNBerliaN said...

murah rezeki.. byk menu :-)

QasehnyaRania said...

sakan sungguh..tapi tu la bila berbuka ramai2 nih seronok kan =)

QasehnyaRania said...

sakan sungguh..tapi tu la bila berbuka ramai2 nih seronok kan =)

Si Matatajam said...

Meriahnya Juadah..first time M tgk kurma jenama jauhari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...