Friday, July 13, 2012

EDISI TERJAH SUNGAI CONGKAK 2...


keesokkan hari nyer..
aku n kakak aku gi lepak sekali lagi kat sungai congkak..
kali ni misi nak menjala ikan..
disebabkan orang takde ,..
jadi leh lah menjala ikan dengan sesuka hati..
yihhhaaaaa....
dan aku plok leh lah jalan2 tepi hutan dia tu..
terserempak dgn sekumpulan pelajar ...
rasa aku lah...pelajar jurusan fotografi kot..
sebab nyer semua duk galas kamera besar..
aku sorang je kamera kecik...


kakak aku lalu ikut umah yusof haslam..
leh lah tengok umah je..

besar giler tu umah dia..
tapi sunyi je..
takde orang kot..

ni lah kakak n abang ipar aku..
dalam beg n baldi tu semua..
peralatan menjala..
takut orang tengok...
sebab kat situ takde tulis takleh menjala..
diorang cuma tulis..
xleh bom..
xleh racun..
xleh tuba..
aku cuma bawak mercun bola je..
hehehhehe...

rasa nye semalam hujan kot..
sebab merata ada kulat yang naik..

agak2 leh makan tak ni hah?

anggar2 takde piring nak makan kan..
aku pow kulat ni je buat piring..
sebabnyer kulat ni keras..

tengah syok menjala..
ada sekumpulan budak2..
segan lah plok..

gaya seorang pro....
nelayan yang dah pencen..
tu yang gian nak menjala tu..
kihkihkih..

comel kan..
nyaman je rasa..

beralih tempat..
cari tempat yang dalam sikit..

ni lah anak ikan tengas..
abang ipar aku lah cakap..
kalau tipu dia..tipu lah aku..

semakin beralih tempat..
semakin banyak dapat..
tapi liar nak mampus..
letak oksigen dalam baldi..
takut mampus..
bab abang ipar aku nak bela..
dalam akuarium..

jalan2 kat tepi hutan tu..
jupe buah,..
tapi t ak tahu buah apa..

yang ni aku tau..
ni buah gasing..

masa ambik gambo ni lah terserempak ..
dengan pelajar2 fotografi..
terus masuk kamera dalam beg..
segan wooo...
diorang punyer kamera macam senapang gajah tu..

just klik je ni..
tak tau pokok apa..

memang rindu lah suasana ni...
bunyi air..
udara segar...
rasa nyer ini lah yang pertama n terakhir..


pah subuh tadi abang n kakak ipar aku bertolak ke airport..
menunaikan umrah..
semoga diorang selamat pergi n balik ...insya allah..
dan bermula lah keje aku sebagai baby sitter..


47 comments:

Masya said...

hihihihi siap bawak jalan menjala yer...

kalau kamera biaser takkan gambar cantekkk.. sajelah tu.. nak low profile kan.. kan.. ngaku cepat ..;p

KY said...

alaaaa...comellah tempat tu
tenang tengok airnya mengalir

Ixbarr Abdullah said...

AHH.. IKAN AIR TERJUN memang liar2....dulu masa saya g air terjun, tengah2 mandi bawak roti bagi makan ikan2 jenis camni, duk berkumpul sekeliling ...

eMMe said...

lama tak jejak sini.. eita yg dok jauh pun dah sampai sg congkak, org dok dekat2 pun tak tau la bile nak sampai lagik... tapi mmg akak pun suka suasana di sg congkak, masih terpelihara n airnya pun bersih, jernih, cantikkkk....syok la takde org kan..kan.. boleh la menjala..dpt anak ikan pun dah sonok kan...

Ujie said...

Boleh pulak takde org ya..syok abis ni.
Siap boleh menjala tuh!

Akak suka tengok cndwn..mcm2 rupe.

angahpikah said...

Baby sitter pun baby sitter la kak.. countdown 10 hari bermula sekarang.. preetttt

eita said...

Masya ..
Hahaha bkan selalu leh menjala tu...

Memng kamera kcik pun tapi skill mesti ada...tu yg gmbo cmel...hahaha terperasan plok disini

eita said...

Ky...

Memamg cmel sgt...

eita said...

Ixbarr...
Tak terfikir plok nk bwak roti untk ikan...kalu x mesti byk lg dpt ni

eita said...

Emma..

Kebetuln nk ada rezeki sampai lh kt sini...

Air dia lju gler...tu yg teringin nk mnjala

eita said...

Ujie...

G hr isnin..
Tu yg xde org tu...
Cndawan byk lg tp ada pacat...
Kaki ita kena gigit...

eita said...

Ye betol tu...
Hah!!!...dah bunyi wisel ke...
Almak!!!!

Asrul "iLham" Sany said...

nature kat kawasan2 bandar lak ni ek :D

wantie said...

pandai your BIL tebar jala. kalau akak le tebar nguncup je jala tu. hehehe....

kat umah akak di kampung kalau mancing, kat tempat cam ni le. sebab umah akak dekat dengan tempat air terjun. Kami pancing ikan di carok/katoq. ( bahasa kami)

ikan ni rasa lain sikit dari ikan sungai.

Wanieys said...

bestnyer tgk susana dia...nampak fresh jer

hajiMete said...

menarik gambar gambar yerr.. lenkali galas kamera besar jugakk.. ehheee

ERYZA said...

Cantiknya tempat ni... paling best tengok air dia, mesti sejuk kan.

Tihara said...

wahhh best nye menjala..memancing buleh kan..moga kedua2nya selamat menunaikan ibadah dan selamat kembali...leh la kendong anak dating ngan kak fieda nanti...take care eita :)

eita said...

Asrul...

Ha.ah kn...kt kmpung aku ada laut je...
Tk best...air dia masin

eita said...

Wantie....

Abng ita tu nelayan pencen mestilh pndai...

Mesti best kmpung akak kn

eita said...

Waniey..

Memng fresh...udara dia segar je bb byk pokok

eita said...

Hjimete...

Kamera besar ada kt kedai...tuan kedai kta..kalu ckup duit baru boleh angkat itu kamera...hahaha

Apsal tkde link blog? Tengok gya pegang kamera mesti pro ambik gambo kn

eita said...

Eryza....

Sejuk sangt2..

eita said...

Kak tiha...

Mancing lmbt lh dpt ikn...
Tebar jala jap je dah dpt..

Insya allah ...

Ita jg budak2 kat shah alam...
Nk jupe hr tu tp kak fieda ada tetamu...xleh dating lh

HeNRieTTa JoSe said...

bestnye akk air tu sejuk jew mata tengok....huhuhu....selamat menjalankan tugas yea....

eita said...

Rietta..

Bkn setakt sejuk mta je...terjun dlm tu lg sejuk...
Nyaman giler

Aine Ainun said...

Bestnya...
Rasa nak terjun dalam air tu....

teratak hati said...

Boleh ke mnjala kt sungai congkak tu..hehee..pernah pegi skali je situ..oo dh start jadi baby siter yr..

teratak hati said...

Boleh ke mnjala kt sungai congkak tu..hehee..pernah pegi skali je situ..oo dh start jadi baby siter yr..

MOH KEMBARA said...

Salam Ta,
Akak penah gi rumoh anak murid kat sini, memang belakang rumoh dia ada sungai bersih cam ni. Eita tak mandi kaa?

eita said...

Aine ainun...

Jgn rasa je..terus terjun..kihkih

eita said...

Teratak ht...

Boleh je....hehehe...

eita said...

Moh kembara...

Wslm kak...

Best kn..
Mndi jgk...sejuk giler

sHaR!Na eLyaNa said...

wah bestnya mndi sg..hehe..

Karukord Jagau's said...

huuuiiiyyoooo lama tak singgah sini....agak tekejut gak laa....banyaknyaa pokok buloooh....risau takot salah rumah....oowwh betul2 ...tak salah umah....ngee :)

Telor Power said...

best2 nampak damainya...

eita said...

Sha...

Memg best pun

eita said...

Karukord..

Hahaha tu lh kau...lupa kt aku...
Mujur betol umah aku....
Kihkihkih

sila...sila

eita said...

Telor power...

Itu sdah semestinyer

Che Rosliza Che mat said...

Jernih airnya ieta...mesti seronok mandi hihihi

9n0L4 said...

perghhh. org pancing pun dpt ikn besor, takkan menjale dapat ikan kecik. hehe.

eita said...

che ros..
seronok...kalau sampai sini rugi tak mandi...

eita said...

9n0L4..
jala kat air terjun meme lah kecik ja oi....

kalau laut dalam baru leh ikan besar punyerrrr...
kihkihkih

9n0L4 said...

haha. saje jeee bikin panas sket. ;)

fieda said...

comey2 gambor tu..

fieda said...

comey2 gambor tu..

Diana @ BKKC said...

sgt best kan tpt ni? first time dtg trus nak dtg lg sekali

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...