Monday, July 23, 2012

KEUTAMAAN TADARUS AL-QURAN....

Membaca al quran serta menghayati isi kandungannyer pada bulan ramadhan akn mendpt gnjarn yg besar dr ALLAH...
Setiap 1 huruf al quran  yg di baca pd bulan ramadhan akn mendapat kebajikan drpd ALLAH...
Pembacaan al quran pd bulan ramadhan juga bererti memohon maghfirah drpd ALLAH...
Ibadat puasa dan bertadarus al quran pd bln ramadhan jugk akn memberikan syafaat kpd yg melaksanakannyer....

29 comments:

angahpikah said...

Wah info terbaru.. TQ for da info =)

Ujie said...

peringatan buat kita yg selalu lupa..bahawa membaca al-quran tu sgt penting. Penting utk kehidupan dunia & akhirat.

*Ramadhan ni kena lebihkan buka Quran dari buka blog/Fb.

eita said...

Angah pikah..
Wwlcome...
(sjak2 duk sini kurg fasih skit berbhasa melyu...hahaha)

eita said...

Kak ujie..
Betol tu...
Alquran ni nanti lh yg akn tolong kita msa kt sana...

Tahun ni akan cube jugak hbiskn bacaan...insyaallah

KY said...

Alhamdulillah...tengah mencuba juga sekarang untuk khatam di bulan Ramadhan ni...InsyaAllah

Saya Disini said...

:)

izan mama mia said...

Insyaallah eita..jom..kita mengaji..

9n0L4 said...

kalau di mase lain satu huruf dapat 10, bln pose ni tak tahu byk mane kan. ;)

Masya said...

amin insyaallah kan....

kalau novel boleh baca 2 hari .. xkan al-quran tak boleh khatan sebulan kan.... jomlah same² mengimarahkan tadarus ...

wantie said...

walaupun saya buka blog selalu. tapi saya juga buka quran di setiap kali lepas sembahyang. ( jika dirumah)

dah 2 juzuk saya habiskan. pas tu demam. kena pulun ni kena baca lebih sikit supaya dapat capai 30 juzuk.

nn lylyn said...

betul tu ^^

IntaNBerliaN said...

a'aa mmg banyak kebaikan bila mengaji di bulan pose kan..

a.samad jaafar said...

t kasih.. dh banyak kali ramadan dilalui.. masih belum berjaya khatam.. ciss..!

Sally Yatiey said...

Nice sharing :)
Salam Ramadhan ^_^

Mishter Izwรคn said...

thank fer sharing. semoga dpt dimanfaatkan

eita said...

ky...
samalah...
harap dapat..

eita said...

saya di sini
:)

eita said...

izan mama mia..
jom..

eita said...

9n0L4...
ha'ah kan...
rugi kalau tak menghayati

eita said...

masya...
betol2....

eita said...

wantie....
baguslah...

eita said...

nnlylyn..
yup

eita said...

intan berlian..
rugi kalau tak kejar...

eita said...

yob mad...
sama lah..
tahun nak cuba jugak habis kan...

eita said...

sally yatiey
salam ramadhan.

eita said...

mister izwan..
sama2 lah kita

9n0L4 said...

haah. mase ni lah nak bace tafsir. jgn bace novel je sampai boleh nangis. hayati sgt. huhu.

sHaR!Na eLyaNa said...

insyallah kak..mudah2an kita dpt pahala lbh..

Che Rosliza Che mat said...

iNSYA aLLAH IETA...INFO YG MENARIK...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...