Tuesday, July 10, 2012

EDISI TERJAH SUNGAI CONGKAK.....


janji nak gi dengan anak sedra aku...
kakak aku...
sekali kakak aku keracunan makanan akibat terlebih makanan..
jadi plan bertukar....
aku n anak sedara aku je....
leh lah ambik gambo...
masa gi tupun dah lewat sangat...
jadi takleh lah nak cari port yang jauh dari orang...
duk je lah tengok orang..
huhuhuhu....xleh merayap dalam hutan..


masa gi tengok orang jual buah...
beli buah pulasan..
rm 4 satu ikat...

buah ni memang aku tak pernah tengok..
tanyer orang jual tu..
dia cakap buah jentik..
nak makan kena jentik dulu...
takpun korang jentik je lah telinga..
sapa2  yang ada kat situ..
hahahahha...

ni lah rupanya...
rasa dia masam2 manis....
macam buah rambai..
orang tu cakap..
buah ni adik beradik mak ayah lain dengan buah rambai..
bab tu rasa hampir sama..

dah sampai pun..
lupa plok tanyer anak sedara aku berapa 
bayaran masuk..
datuk seri pun kena bayar jugak ke?..
apa daaaa...

cari port..
tapi semua ramai orang...

ni je bekalan yang di bawak untuk alas perut..
bukan alas perut dengan tikar..
tikar hanya untuk alas duduk...

tengah buat khemah..
untuk salin baju..
pandai ke tu..?

tadaaaa....ni lah khemah kitorang..\
ahli pengakap yang telah dibuang..
tu pasal lah khemah senget sikit..
janji leh duduk....

buat gambo ala kartun..
lupa plok bahasa orang putih dia..

tak tahu lah hidup ke tak lagi budak ni..
hanyut aku tak tahu..

tengok orang ni tengah tonggeng2 celah akar...
ingat buat apa..
rupanya tengah cari udang...

ni lah udang yang dia bagi anak dia main..
aku intai jugak ..
takde plok ..
rasanya mata dah 4 ..
tapi t ak jupe jugak udang tu..

tulah main lagi air,..
budak manja..
main air sikit dah demam..
dah..dah..
kemas barang jom balik..

tak faham aku..
kata tadi macam nak demam..
sempat lagi singgah beli durian..
rm 10 2 biji..
makan situ terus..

rasa dia sedap lah jugak..
aku tak berapa suke kalau yang macam ni..
lebih suka yang pra masak...

31 comments:

fieda said...

ooo..gi sg congkak ye..tak dapat kita jumpe ye tadi..huhu..doh yg mane satu eita kt gambar2 atas tu?

HeNRieTTa JoSe said...

dh lamer xmadi sg....rietta tukang amek gmbr....mmmg xde lew gmbr rietta.....

Ujie said...

Ni kira g bercuti..bkn jd baby sitter ni eita.

Aish..kalau org yg tgh menonggeng tu tau eita publish gmbo dia..abisla kena saman tau! ^__^

Telor Power said...

hehehe ini sgt seronok..dapat mandi sungai

aku juga baru lepas habiskan masa di sungai hujung minggu lepas sis

Wanieys said...

wah wah bestnyer....dah lama beni xmandi sungai ni hihi

Uncle Jonni said...

sungai congkak ? dulu.. dulu... dulu... dulu... masa aku tingkatan 5... skola ada kelas tambahan hari sabtu, tapi kitorang bantai pi sg congkak naik moto... mandi manda..

kehkehkeh

Saya Disini said...

bestnye...mcam2 buah ada

wantie said...

wah best nya mandi manda. buah jentik tu memang akak suka tau. ingat lagi dodulu masa sekolah rendah dok panjat pokok jentik ni sementara nak tunggu bas.

Che Rosliza Che mat said...

seronoknya mandi manda sungai congkak...kat situ airnya sejuk giler hihihi
Sampai mamat tue nak demam ya...

IntaNBerliaN said...

BUAH jentik... xpnh dgr plak :-)

izan mama mia said...

baru pernah g sekali,..masa pas kawen dulu,..lama dh tak g..cantik gak tempat tu sekarang eks...
buah jentik ti kat tempat saya ..lain namanya..apatah..tak ingat pulok..
heheeh..nak gak durian...huhuh

ieda said...

ekekekek deyan punye pasal
demam jadi kebah ! .. ;)
mauu ngusung lepas tuu dikk wehh ekeke

eita said...

Fieda...

Xde rezeki kn..
Eita wartawan ....mana masuk dlm gambo kak

eita said...

Rietta jose....

Akak pun 1st time mndi sungai ni...tu yg gelupor je...kihkihkih...

Sama lh dgn akak jd tkag ambik gambo je

eita said...

Kak uji...

Sementara kntrak x jln lg.gi lepak dulu...hehehe...

Nsb baik dia tak bce....naya ita kalau dia saman

eita said...

Telor power...

Best giler main sungai...

Lepak kat sungai mana?

eita said...

Wanieys...

Memang best giler

eita said...

Jonni...

Berapa byk kau punyer dulu daaaa....oooo...bru aku tau rupanyer kau ni kaki ponteng ....hissshhhh....hisssshhhhh

eita said...

Saya di sini...

Byk...musim buah kn

eita said...

Wantie...

Ganas jgk akak ni ye..tapi memang sedap pun buah ni

eita said...

Che rose...

Sejuk dia sampai ke tulang sum2...

Mamat tu mnjer sikit....hahahaha

eita said...

Intan berlian...

Ita pun baru 1st time 1st time tengok buah ni...
Sedp sgt

eita said...

Izan mama mia....

Memang cmel pun..

Tak pernh mkn wah jentik tu.
Sedap jgk..

Terserempak dgn org asli wat kuar durian..byk sgt

eita said...

Ieda...

Bdk 2 org ni memang atu durian pun

Masya said...

sesekali riadah memang best.. wahh siap bawak khemah.. ingatkan nak tdo.. buat tukar baju jer yer.. pandai2...

Ixbarr Abdullah said...

sungai conkak tu mana ek?

jalan sakan nampak....

eita said...

masya....
memang best sangat2..terutama bila dengar suara sungai..

malas nak gi kat tempat salin baju..

eita said...

ixbarr...
sungai congkak kat hulu langat selangor..
akak pun baru 1st time sampai sini..

sHaR!Na eLyaNa said...

wah durian la..sdpppppp...

eita said...

sha..
aik!!..orang sabah pun suke doyan jugak ke?

9n0L4 said...

series mmg dok penoh mkn buoh hok oren mcm rambai tu. huhu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...