Wednesday, August 1, 2012

ANGGUR MALAYSIA....

boring duk dalam umah..
bergayut kat tepi balkoni...
sekali tengok..
eh!! ada anggur...
tapi putik anggur lah..
waaa..berbuah lagi...
jeles lah..
pokok anggur kat umah aku..
baru sekali berbuah tu pun 6 biji je..
kakak aku punyer tiap2 tahun berbuah..
sapa cakp duk umah flat takleh tanam pokok...
c...dah berbuah pun lagi...



tanam anggur dalam pasu je..
rasa nyer dah 5 tahun kot tanam..
masuk yang ni dah 3 kali berbuah..
tapi aku sekali pun tak rasa macamana rasa buah nyer..

yang ni sebiji je..
ermm...taik gigi aku je ni..

kat atas baru ada buah yang banyak...
boleh lah setangkai..
ingat nak letak mercun bola lah..
ikat kat tangkai buah ni...
hahahha...jeles..tak nak bagi diorang makan..

yang ni mini bunga rose..
aku ambik masa lepak dengan kakak aku..
kat umah kawan dia kat suadamai..
bandar tun hussein onn..
semalam..

akirnyer..
terlepas jugak rindu aku nak makan tauhu sumbat..
yang aku buat sendiri semalam...
semua orang tak cayer aku yang buat sos kepok tganu tu..
nape plok lah tak cayer..
bukan susah pun buat sos kepok ni..
main campak je...
pahtu tinggal lah atas dapur..sampai dia pekat...
bukan tinggal balik kampung plok..
kan rentung umah...hahahhahah......
selama ni pun memang aku suka buat sendiri..
arwah mak aku suka makan...
korang jangan terliur..
batal pose kan..
nape lah aku suka pedajal orang kan..


33 comments:

Saya Disini said...

cntik bunga

Wanieys said...

berbuka semalam pun wani buat tahu sumbat...wani makan dgn kuah kacang jer hihi

Asrul "iLham" Sany said...

aku try tanam pokok kat rumah, tapi gagal T_T

HeNRieTTa JoSe said...

rietta biasa mam ngn kuah kacang jew...akk, ksi lew resipi....huhuhu....

Tihara said...

weyyy makruh tu makruh taw..aduyai

mujo anggur putik ag

eita tk balik ganu lagi ek?

Ujie said...

tak sangka pokok anggur tu berjaya hidup lama. walau tak manis, dh idup tu kira baik la.

eita ni mmg bagus bab pemakanan..mknn sihat je. akak ni payah. jdnya tak terliur..hehe

wantie said...

sapa ckp tak jeles. mestilah jeles tengok anggur tu. hehehe..

kat sini di Baling, ada ladang anggur. selalu jugak pergi sana.

Puan Kutu said...

wah sgt kagum!

Norzie hany said...

Melampau betul ko eita...awal2 dah tunjuk tauhu sumbat,yg buat teliur tu kuahnya.Pandai anak dara ni.Klik chup2.

Nadhirah said...

:) kte pernah tnm pokok anggur dulu... tp tak pernah buah..
ibu ckp sbb cuace pns..
tak sangke pulak buley buah yeh..

teratak hati said...

boleh hidup ye anggur tu..mesti sedap sos eita buat kan..

izan mama mia said...

hai eita,..nasib baik,..akak (hehe..akak tau..)tak makan tauhu...nak letak gambar banyak2 pun tak pe..hihihih..jgn dok letak juaddah yang caler merah atau pink sudah...tau eita..nasib baik anggur tu baru hijo...
hjg mgg ni jom kita g pasar ramadhan kat stadium sh alam..ada kt sh alam lg kan...

QasehnyaRania said...

mrnink kak eita =)
la tulis la resepinya skali...nak juga tahu ..suka sos kopok ganu tu =)
boleh errrkkk ...

juanz said...

rajin eita kan tanam bunga... :-)

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Ta,

kena buboh baja baru dia sehat kot pokok anggur tu. Atau dia kena siraman salji baru segarrrr!

Waqheh said...

hobi ko semakin menjadi sekarang ni..teruskan...

Djangkaru Bumi said...

Tauhu sumbat bikin lapar nih.

Djangkaru Bumi said...

Tauhu sumbat bikin lapar nih.

Masya said...

tq.. dapat idea lame x buat tahu sumbat hihihihi...

anggur tu menjalarkan.. tanam dalam dalam pasu ker???

9n0L4 said...

syok syok tgk gmbr anggur tibe² ade gmbr bunga menyelit kat situ. huhu,

Che Rosliza Che mat said...

jeles tengok anggur tue...cantiknya bunga rose..

eita said...

Saya disini...

Real lg cntik

eita said...

Wanieys..kurang suka kuah kcang...

eita said...

Asrul..
Kau cube lh lg

eita said...

Rietta..

Kt ganu xde jual yg kuah kcang..jd tak biasa mkn...

Resepi cmpak je boleh lh

eita said...

Kak tiha..

Nk blik jugak ni...

Karukord Jagau's said...

Rasa cam masin2 je aku nengok tauhu sumbat ngko nih :)

eita said...

Kak ujie..
Hidup je kak...tapi kena penjagaan lebih lh...

Kalu buln pose memang xleh nk mkn mkanan berat..susah nk mayam

Kesuma Angsana said...

wah leh tanam anggur lagi tu!

sHaR!Na eLyaNa said...

ctknya bunga tu..pncinta alam..hehe

IntaNBerliaN said...

a'aa sos kopok trg ni senang je kan :-)

QasehnyaRania said...

kak jgn lupa resepi sos kopok ganu..su nak ni..

Si Matatajam said...

Rajin akak tanam buah anggur na..dah tu .mekar cantik ja bunga rose tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...