Saturday, August 25, 2012

MASIH LAGI DALAM EDISI RAYA...

raya ke 3..aku n the geng...
gi beraya kat umah abang aku ngah aku...
ph makan kitorang balik...
gi lepak kat kebun rambutan abang aku yang no 3...
jadi kitorang beraya kat dalam kebun lah...
seronok...sampai tak sedar kaki aku kena gigit pacat...
sedar tak sedar tengok darah berlembang kat kasut aku...
sekali tengok pacat dah kenyang..tak tahu jatuh kat mana..
mujur tak koma aku ...huhuhu


makan buah atas pokok..
sedap..
ranggup je...

bila dah tengok pokok..
apalagi..edisi mencantas 
dahan pokok yang ada buah...
wah..wah..bukan main lagi kakak aku bagi arahan..
kutip..kutip...

sapa nak banyak..
kutip sendiri...

aku hanya jadi pemerhati..
malas lah..bila perut dah kenyang...
tapi terlupa nak klik gambo makan2 tadi..

yang bertangkai kitorang asing..
sebab nak bagi kat orang...

jalan2 tepi tu..
nampak pokok bunga ni hah..
tapi tak tahu bunga apa..

masa balik jem giler..
lupa plok bawak roti ..
kalau tak leh cicah jem...
sempat ambik air terjun buatan..
alamak!!!..aku lupa kat jalan mana tadi..
tapi masih kat tganu lah..

sampai dah hampir malam..
lepak kat pantai..
makan mi bandung masam..
aku tak tahu lah berapa cupak sos tomato diorang letak...
sambil makan2...
sambil klik gambo bulan sabit...




p/s...untuk izan...daun untuk lemang tu kitorang guna daun lerek..
tak guna daun pisang...

23 comments:

sHaR!Na eLyaNa said...

wah cutenya bulan tu..:)

Tihara said...

apesei tak panggil kak izan?..tak aci nih..dapnye rambutan..advanced sana dah masak ranum..kat sini baru tumbuh bunga...

air terjun buatan tu kat jalan kamaruddin kot..pastu terus jumpa pantai batu burok kan...bestnye ganu,windu nak gi sana :)

Telor Power said...

RANGUP tak rambutan tu?
hehehehe....


nais gambor bulan tu

angahpikah said...

kata next entry xde makanan.. buah rambutan pun makanan tau.. hahah

eita said...

sha...
yang real lagi comel...
ni dah kelabu asap..sebab terlebih zoom

eita said...

kak tiha...
hahah...kena panggil kak ke?...
yang ni berbuah masa tengah pose...
tu yang bile ambik memang dah masak sangat2..

ye kot..lupa nak tengok jalan..

eita said...

telor power..

ranggup sangat2....
haaahhaha....
dah rasa macam makan mamee

eita said...

angah pikah...
laaaa..ye ke?....
aiseymen..silap plok..
takpe2 next en3 memang takde makanan..konpem..

kakyong said...


best nya dpt pekena rambutan fresh..

Selamat eidulfitri cik eita & family..

HeNRieTTa JoSe said...

Meriahnye raya...sukeeee....ada air terjun buatan?huhuhu....

Acik Erna said...

eita..sempat ambil gambar bulan sabit tu..sebulan puasa acik menjadi peminat bulan..suka tengok bula setiap kali balik dari tarawikh

izan mama mia said...

rambutan kat kg dah hbs masa balik raya e2ari....huhu..

oo..gn daun lerek...kami xpernah cuba laa pulak ..sll gn daun lerek buat nasi bungkus..ikat ngan tali...rebus....
mesti rasa lain sikit lemang tu kan eita....hihhi..

ieda said...

ya tuhannn
org raya beraya dgn saudara mara
ko dik ke kebun lakk
ekekek kan dah ada yg melekat ekek ;))

eita said...

kak yong....
best sangt2...
selmat hari raya untuk akak jugak

eita said...

rietta jose....
gi tganu mesti jupe punyer air terjun ni..

eita said...

acik erna....
takde keje kak..ambik gambo...

eita said...

izan....
sana ada yg berputik..ada yg pra masak...ada yg masak..

rasa sama je...memang guna daun ni

eita said...

ieda....
hahaha....dah habis jelajah...lepk dlm kebun lh ..

Karukord Jagau's said...

Ada air terjun tu....leh mandi manda :)

eita said...

karugord..
ni tepi jalan lah mana leh mandi manda...
suka2 kau je nak mandi

9n0L4 said...

buoh muktanggggggggg. bestnye mkn amek retuh dari pokok gitu. huhu.

Si Matatajam said...

Subhanallah cantiknya bulan..indahnya ciptaan Allah...nice capture...

Che Rosliza Che mat said...

Raya2 pun makan rambutan kikiki...indahnya bulan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...