Sunday, August 5, 2012

EDISI 3 IN 1....

Ni bukan iklan shampoo atau seangkatan dengan nyer ye...
ni kisah aku...
eh!!!..bukan ..ini kisah kami semua..
hahahha...dah rupe upin ipin plok aku ni..
saja je nak citer..
aku dah balik kat umah aku..
syok tu..
waluapun sunyi kembali menghantui diri aku..
kembali asal..berbuka sorang2 kat umah..
selepas hampir sebulan menjelajah...
kihkihkih...


seawal 5 pagi aku bertolak balik..
bukan bertolak turun dari katil ye..
bertolak balik ke dungun..

sampai kat maran kalau tak silap aku..
suasana berkabus giler...
aku plok tersilap ambik ..
pemandu F1..
sepanjang perjalanan takleh tido..
takut beb..
laju amat deh...

sampai kat cherating baru lah suasana terang sikit..
suke lalu kat kampung sini..
comel suasana kampung dia..



tepat kul 9.30..
aku sampai...
macam biasa lah..
kepulangan aku disambut dengan hamparan taik cicak kat atas lambur n dalam umah..
cis..cis...dan cis....
mati2 lah aku ingin di sambut dengan paluan kompang...huhhuu...
bersih umah jap...
pastu lawat tanah kat bawah...
sebulan aku takde kat umah..
orkid aku berbunga..
pokok ni memang tak pernah berbunga..
sepanjang dia tinggal kat umah aku..

masa tinggal dulu..
besar jari kelingking je..
bila balik tengok..
waaaa....dah besar...
ni nak kena alih kat tanah dah ni..
abai je sampah kat belakang tu...
nanti aku sapu..
ke ada yang baik hati nak tolong aku..?

masa tinggal dulu pun..
labu ni tak tumbuh pun lagi..
balik je penuh kat tepi laman..
abang ipar aku yang buang benih ni..
tak lama lagi bawak lori lah ni.
masuk angkut labu..
pakcik kayo..pakcik kayo..
haahhahah...


masa nak mayam..
masuk bilik..
sekali bau macam ada benda mapuh...
cek...cek....tak jupe kat mana...
pah mayam ingat nak baring jap..
sekali tengok tikus mampus atas katil aku..
eeeiiiii....sungguh kurang asam jawa betol lah..
siap penuh ulat atas katil aku..
seko2..besar ibu jari...
geli giler tu..
angkat cadar..gunting tali kelambu...
gi buang....terus bakar....
ni tengah duk berusaha angkat tilam....
sorang memang tak larat..
sudah nyer tinggal dulu..
tunggu adik aku balik..
mintak tolong dia..
tensen....
lain kali tobat xmboh tinggal umah doh..
balik lelah giler mengemop...


esok plok edisi mengepos..
tiket pelumba lari ke london..
tak tahu lah ni sempat ke tidak..
diorang nak masuk ni...
hahahhaha..
terlanjur nak kuar esok..
sekali harung terus..


mintak maaf lah ye..
kalu panjang..
nama dah edisi 3 in 1...
mesti lah panjang...
kalau pendek..
nama dia edisi kontot...
esok aku  lepak kat umah korang ye...
selamat malam.....

41 comments:

izan mama mia said...

selamat kembali...wah eita bersiaran semula dr rumahnya sendiri...cian..dah habis ker misi mengemop eita,...nak saya tolong ker...hehehe..tolong tengok boleh ler...
cian semua hidupan kat rumah eita hidup sendiri yer...sampai dah besar pokok labu,..dah berbunga orkid....
oohhh..sempat lg ker nak sertai olompik tu eita...rasa xmoh g arr..sana..nak tukar destinasi leh tak..sbb nak lumba lari xlarat..letih..posa..hihihi

eita said...

izan...

dah habis pun..
esok edisi gunting baju raya ita plok...
baju raya yang ke 8 pasang..
hahahhahahah......

hah?..tak jadi pergi...
rugi lah tiket tu..
mahal tu...
3 singgit....
ita beli...
kihkihkih....

kalu tolong tengok je..baik duk jauh2...

ainnoraini said...

selamat kembali dikampung halaman...
Dan selamat mengemas rumah tu...buat pelan2 jer tau..kalau nak semua mahu patah pinggang tu kang.,,

~SaL IjOu~ said...

syok apa berbuka sorang2~ ;p
sy sbb da sgt biasa sorang2 da jadi lali..hehe~

uh,sy kalo balik kelantan ngn adik laki kecut perut jadinya..nek laju gila..sama mcm cik Eita..sampai x ley tido dibuatnya..huhu~

aduh..kesian tu..mcm2 cobaan pulak..balik nak berehat lain pulak jadinya ya..tp part pokok2 berbunga n tumbuh subur tu melegakan segala..ye dok Cik Eita~ ;)

eMMe said...

Salam Eita, balik Dungun dah yea?
edisi mengemas rumah la pulak kan Eita, tu la, sape suh tinggai umah lame2.. kan Cik T mapuh atas katil.. tak diberi makan, heeeee~
kemas2 le..elok gitu, dah nak raya kan...kan...
beli tilam baru la Eita, wakkaka...

Selamat berpuasa yea...

9n0L4 said...

hok bace pun semput berlari dari atas ke bawoh. huhu.

Saya Disini said...

hehe..mcam2 cerita ada.xtau nk komen yg mana

Asrul "iLham" Sany said...

aku jap je alek kg T_T

Ujie said...

akak tau camne rupa rumah kena tinggal lama..sume serangga/binatang nak take over rumah kita tu.

sian eita nak kerjakan kesan tikus mati tu..mmg tak terkata. blm lagi nak bersihkan taik cicak yg mesti byk kat lantai. mmg penat..

Wanieys said...

entry 3 in 1 hihihi....nampak dh cam letih jer nk ngemas umah hihihi

Mishter Izwรคn said...

sis kat kg mmg tak de org ke yg duk rumah sis tuh.?

IntaNBerliaN said...

alahaiiii tikus mati ats katil.. huhuu

eita said...

ainnoraini....
hahhahhaha...memang rasa nak patah pun...

eita said...

salijou...
bila dah biasa ramai..
balik kampung terpaksa biasa kan diri dengan kesunyian..
huhuhu....

betol2..
bila tengok pokok hilang citer pasal tikus mapuh...

eita said...

wslm...

ha'ah...
kalau kak emme bagi ongkosnyer..sekarang jugak ita pergi bel tilam baru..
hahahhahaha....

eita said...

9n0L4....
kalau semput ambik nafas dulu..
kihkihkih....

eita said...

saya di sini..
haahha..nama dah 3 in 1 kan..
macam2 lah ada

eita said...

asrul..
rilek r bro..
jangan lah sedih..
raya nanti balik lagi kan..
ambik cuti lama sikit

eita said...

ujie..

memang pun kak....
kalau mati kat lain takpe..
ni mati dalam bilik yang kita nak tido...
malas sangat nak beralih ke bilik lain...

eita said...

waniey...

tak habis pun lagi..
sedang cari feel...

eita said...

mister izwan...

dah akak duk sorang2 dalam umah tu...
mana ada orang lain lagi nak tinggal kat situ..

eita said...

inta berlian..
leh bayang kan macamana..

Telor Power said...

orang dungun juga rupanya sis ni....sama mcm mr.panda kawan belajar aku dahulu

sHaR!Na eLyaNa said...

slmt kembali kak..wah cutenya bunga tu..nakkkk~

QasehnyaRania said...

mornink kak =)
cantiknya orkid tu...
sebab tu mlas tinggal rumah lama-lamakan..
kenapa bila kak tinggal rumah mesti tumbu2an itu hidup segar bugar.kalau mcm tu kak kena tinggal rumah slalu ler..hehe

9n0L4 said...

nafas terhenti tatkala melihat orkid yg ala ala pink tu. ;)

wantie said...

wah bestnya dapat balik kmapung. akak ni le rindu rinduan nak nak tinggal lelama kat kampung. tapi tak leh la kan...

best noh banyak tul pokok pokok sayuran yang tumbuh.

Tihara said...

LAWANYA BUNGA OKED..MESTI DIA RINDU KAT TUAN DIA TU YG KUA BUNGA..MANE LAH TUAN AKU NI TK NAMPAK MUKA KAN :)

HeNRieTTa JoSe said...

Adeh...pnatnye....chantek lew orkid akk....

Pss...akk....kasi nama and alamat surat menyurat kat emel rietta yea....

henrietta3321@gmail.com

Karukord Jagau's said...

Sempot aku nk ngabihkan....hahaa
Tp x pe...cerita yg sgt menarik...ada buat siasatan tak tentang kematian tikus tu? Hehehee

Che Rosliza Che mat said...

seronoknya ieta dah berada kat kampung....jeles aii...hihihi

eita said...

telor power...
kawan kau tu dungun kat mana?

eita said...

sha....
ambik lah sha kalau nak...
hahaha..konpem takleh nyer

eita said...

qasehnya rania...
petang cik su...
tulah kata...
jenuh nak buang rumput tu satu hal...
nak mengemas satu hal lagi...

eita said...

9n0L4..
jangan terhenti terus dah lah

eita said...

wantie..
balik kat umah sendiri memang lah best...

eita said...

kak tiha...
gamoknyer lah..
biasa petang2 selalu lepak borak dengan pokok kan..
sebulan takde..
memang rindu lah tu..

eita said...

rietta...
bulan pose nak membaca pun jadi penat kan..

eita said...

karugord jagau's..
kalau semput sapulah minyak yu yee capa limau..
hahhahaha...
aku tak sempat nak siasat punca kematian dia tu...
hahahhaha...
geli wooo

eita said...

che rose..
balik umah sendiri seronok lah..

9n0L4 said...

main kasor napokkkk. hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...