Thursday, August 23, 2012

EDISI MENJELANG RAYA....

Lama benar tak menulis..
sibuk bebenor...
sibuk kemas umah nak raya kan...
la ni semua orang dah balik..
jadi xde apa nak buat..
lepak je depan pc..
hari ahad baru kita masuk opis....

yang ni isu menjelang raya...
seawal pagi aku bangun...
nak ke pasar ...cari bahan2 untuk raya...




sementara menunggu adik aku datang..
nak ke pasar beli barang ..
untuk raya..
lepak kat rumput ambik gambo..
bunga semalu...

petang tu plok ternampak burung kelekeng..
kat belakang umah..
cepat sangat dia lari..
tak sempat nak fokus mana..

sampai kat pasar..
fuhh!!!..giler sesak..
langsung takde parking..
mujur tak parking atas pokok..

lepas beli lepak tepi sungai kat depan pasar..
lama plok tunggu adik aku beli barang
untuk umah dia..

suasana pagi ...
sekitar pukul 8.30pg..

petang kakak aku sampai.
sibuk plok dengan batang lemang..
malam nanti abang ipar aku nak bakar lemang..
dah lama tak rasa suasana bakar lemang..

malam raya takde pertunjukkan bunga api..
adik aku kata bajet lari...
sudahnyer lepak sambil tunggu lemang lah...

testing..testing...
masak pun....
menjadi jugak lemang ni...
kalau tak jadi pun tetap kena makan jugak ni...

29 comments:

Cik.blogger said...

gambar no 1,3 dan 4 betul-betul menarik ^^ pandai kak eita snap..^^

Tihara said...

haah..gambar eita snap mmg cun2..pakai dslr dah ke..jelos ni...best nyew lemam, akk beli je eita, maleh nak bako...seme beli, rendang je buat...huha :D

Telor Power said...

slmt hari raya sis....mohon ampun salah dan silap eh.

eita said...

cik blogger...
takde keje..snap je apa yang jupe

eita said...

kak tiha...
kamera dulu jugak....

diorang rajin nak buat..ita layan je..
layan ambik gambo....
ita pun tak buat jugak...orang lain yang buat..ita tukang makan je...
heheheh

eita said...

telor power..
akak pun sama...

HeNRieTTa JoSe said...

Bestnye....lemang buat sendiri.....rietta beli jew....mesti meriahkan nk sediakan lemang tu....bakar lemang malam malam lg lew meriah....

kak tini (umialya) said...

tak makan lg lemang.. insya allah ader rezeki nnt

Uncle Jonni said...

owh... sedap tu lemang... tapi aku beli je.. pokok buluh tadak...

kehkehkehkehkeh

ainnoraini said...

Selamat hari raya..sedapkan lemang buat sendiri ni...kakain lemang beli jer tak buat pun..

sayA tonaH said...

mmm besnye lemang buluh

raya taun ni kita wat lemang segera jer kak eita

rsnyer bes agi lemang buluh

Masya said...

bile berkumpul ramai² terasa kemeriahannya kan.... lamenya x merasa lemang bakar sendiri ... sejak arwah atuk belah abah xde ...

~::Chenta::~ said...

Selamat Hari Raya ... Chenta BW sambil beraya nih !!

^___^

eita said...

rietta...
ada orang balik...leh lah buat lemang sendiri...

eita said...

kak tini....
kita tak berapa suka makan..tapi suka menyibuk masa orang masak...

eita said...

uncle jonni...
aku redah hutan cari buluh..
haahhah...

eita said...

ainnoraini...
selamat hari raya kak...

sedap2....

eita said...

saya tonah...
tak jupe lagi lemang segera..
guane rasa dia?

eita said...

masya...
ni lah baru setat balik bakar lemnag..
biasa takdenyer...
chef bahagian lemang ada balik..

eita said...

chenta...
selamat hari raya...
sama lah kite...
semua dah balik...
jadi bw sambil makan kuih raya...

sHaR!Na eLyaNa said...

nak dtg beraya..ada duit raya tak??hhehe

Puan Kutu said...

wah siap bakar lemang.area utara nie jarang bakar lemang sendiri.beli tepi jalan jer.hehe

izan mama mia said...

eita..konpius nie...lemang tuu tak guna daun pisang ker ??? gn daun apa tuu??

eita said...

sha..
meh lah...

eita said...

puan kutu...
saja nak test macamana rasa bakar lemang

eita said...

izan..

abang ipar tak guna daun pisang..
biasa dia guna daun lerek....

Karukord Jagau's said...

burung tu susah nk jumpa...

Che Rosliza Che mat said...

Burung kenyalang putih ya...kat kampung mil banyak..

Che Rosliza Che mat said...

Burung kenyalang putih ya...kat kampung mil banyak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...