Monday, May 28, 2012

NASIB SI BURUNG...


hari tu kan masa ribut kuat...
risau jugak pasal sarang burung..
ntah jatuh kemana pun tak tahu lah....
aku ni dah mengalahkan tunggu isteri bersalin je..
hahahhahah...macam ni lah perasaan suami tunggu isteri bersalin kot..
tapi aku risau kot2 kena makan di binatang yang memang pengemar telor tegar..
nasib tak jadi apa2...

pagi2 lagi aku dah turun.
intai...
pokok pandan tu memang dah senget sangat2...
sarang dia pun dah terkepit..
kat celah batang tu..

nasib takde apa2 kan..
tapi aku tak berani sentuh takut..
kena perambat dek mama dia..
hari tu ada nampak mama dia...

tadaaaa.....ni lah hasilnyer...
daripada orang lain makan..
baik aku yang rasa dulu...
aku kan pengemar telor yang tegar..
hahahahahha..
telor burung masak pedas..
sedap....






ermmm...
aku bukan jahat sangat pun...
takde nyer nak makan telor burung..
yang tu telor burung puyuh....
aku beli..
saja pedajal korang..
hahahah...

45 comments:

Djangkaru Bumi said...

oooh kirain yang di masak itu telur burung itu..., untungnya aku tidak jadi marah setelah baca kalimat terakhir dari postingan :))

teratak hati said...

Haha ingatkn btl2 mkn tlur brung tu..sdap tlur pyuh msk smbl..

cik.blogger. sengal said...

ekekekekekek..terkena sudah...hahahhaah

IntaNBerliaN said...

hahahaaa tekejut saya... ingat betoi telur burung tu td.. hihii

Acik Erna said...

eita..acik pun peminat tegar telur puyun..sedap..

MOH KEMBARA said...

Salam Eita,
dun wori, dia tau tempat yg dia pilih tu selamat...kecualilah berlaku puting beliung, gempa bumi dan tsunami. InsyaAllah selamat tu.

Mijoe said...

sambal telur puyuh tu memang favourite tuh..pembuka selera.. :)

Telor Power said...

hehehehe

mengapa telur.??? nasib bukan telur burung tu. kalau tidak dah sampai warning latter.

sis tu telur burung apa eh kaler merah2. tak pernah tahu la...

kalau rajin sila tampalkan sticker superman disitu


p/s: hati2 kalau nak buat, bila line dah clear dari mak burung tu baru ler buat tampal sticker tu hahahaha

HeNRieTTa JoSe said...

akk nkal lew...sedey rietta tgk real dua bji msak pdas.....upenye tlur pyuh....hehehe....

Uncle Jonni said...

ceh !! entah2 mmg telur burung tu... huahuahauhuahuahua

Saya Disini said...

hhish..ingtkan dh kene telan telur dlm sarang tu

wantie said...

saja wat suspen. nak jugak tengok anak burung tu. nanti tunjukkan yer

Asrul "iLham" Sany said...

aku tertipooo hahaha

9n0L4 said...

haha. tak dan nak marohhhh. napok sedak je telor tu. ;)

Ujie said...

ceh..akak dah terkejut tau..sampai hati ita ni buat lauk!

kahkahkah..terkena gak ya..

fieda said...

ingat tadi telur yg dlm sarang tu..sabor je la...tipu org..:)

Tihara said...

tah tah telo burung tu kan..saje nak pedajal eita plok..keh3 :D

sedapnya telo puyoh...tetiba je terngidam nih.. :)

eita said...

@Djangkaru Bumi
hahahahha...
tak tergamak rasanya nak makan telor burung tu...
saja je bikin ribut...

eita said...

@teratak hati
kalau makan betol lah memang kena pelangkung tu....

eita said...

@cik.blogger. sengal
hahahahah..jangan marah maaaa..

eita said...

@IntaNBerliaN
telor puyuh ni lagi sedap...

eita said...

@Acik Erna
leh lah join nanti...
kak acik masak ita makan..hehhehheh

eita said...

@MOH KEMBARA
wslm kak..
tu lah lambat sangat nak tunggu dia menetas..

eita said...

@Mijoe
sedap ....

eita said...

@Telor Power
amboi...surat warning..
habis lah akak kalau kena saman betol nanti...

rasanya telor burung merbah...
tak sempat jugak nak klik gambo mama dia...

alamak mana plok nak cari striker superman kau tu..

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
hahahahah...
saja suke2.....
xyah sedey2...
akak tengah sabar menunggu diorang menetas ni..

eita said...

@Uncle Jonni
aiseymen..kau jangan lah pecah lubang plok..

eita said...

@Saya Disini
rasanya kalau takde lauk ni boleh jugak...

eita said...

@wantie
insya allah..kalau sempat dia menetas..

eita said...

@Asrul "iLham" Sany
hahahahahhaha...

eita said...

@9n0L4
hahaha...nasib tak kena marah..

eita said...

@Ujie
hahahahah....tak tergamak nak makan kak....

saja je suke2..

eita said...

@fieda
bukan tipu kak...
bergurau senda....
heheheh

eita said...

@Tihara
sshhyyy!!!..
diam2 dah lah kak...
hehehhe...

nak makan ..jangan lupa ajak ita sekali...
kihkihkih

NOOR FATIN said...

tertipuu jugakk. kalau betol2 mmmg kejamm. hahaha :P

Che Rosliza Che mat said...

hahaha...ingatkan telur yg dekat daun pandan tue...

Siti K------- said...

xkan lah kamu sekejam itu kn...haha

Azhafizah[フィザ] said...

nasib telur burung tu masih selamat.

~SaL IjOu~ said...

mengalahkan mak burung pulak die tunggu anaknya menetas..hek2~

eita said...

@NOOR FATIN
ye akak memang kjam...
ahahhaha

eita said...

@Che Rosliza Che mat
memang telor tu pun ..
:P

eita said...

@Siti K-------
sesekali kena kejam jugak...

eita said...

@Azhafizah[フィザ]
sekarang dah tak selamat pun

eita said...

@~SaL IjOu~
memang lah

Aine Ainun said...

igtkan telur burung tu...

huhu...cian die=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...