Wednesday, May 9, 2012

MISAI KUCING....

ni bunga misai kucing..
pagi tadi jupe...
di sebabkan besar ..
susah nak zoom....
wat lepas gian...
huhuhuhu

'wat apa tu mek'
'klik gambo mokcik....bunga apa ni hah?'
'hoh ni..bunga misai kucing..'
'oooo...tapi takdok kucing pun'
(ayat yang agak2 nak kena lempang)..
'kucing lari ..malu misai dia terlekat kat bunga ni'
(sambil blah)..
waaaa....ada bakat makcik ni masuk raja lawak....


moral of the story......jangan suka sangat buat kelolor dengan orang tua....
huhuhuhuu.....
kelolor ni bahasa ganu...
bahasa moden.....it mean loyar buruk.....


44 comments:

Djangkaru Bumi said...

Hore saya yang pertamax, saya bbaru liat dan baru dengar jika ada bunga misai kucing, warna putihnya yang bikin menawan hati.

Ujie said...

Pokok ni biasa ditanam oleh org lama..mcm mak akak. ^_^

Eh..satu pokok je arini???

Acik Erna said...

diopis acik banayk orang tanam ni..

Azhafizah[フィザ] said...

pokok ni boleh buat ubat kan..ubat ape ye..lupe lak..hehe..tu la jangan loyar buruk lagi..alah,gurau gurau je kan.hihi

eita said...

@Djangkaru Bumi
waaa....suka banget tu....
saya pun baru jupe bunga ni....
tengok live lagi comel

eita said...

@Ujie
ita jupe kat tepi umah orang tadi..masa nak masuk kat tempat keje..
berenti jap ambik....

tak sempat kak..
kesiangan hari ni...

eita said...

@Acik Erna
tak pernah jupe..
ni baru jupe

eita said...

@Azhafizah[フィザ]
rasa nya buat ubat buah pinggang kan.....

hahahahha...akak kan suke wat kelolor jugak ni...
terbawa2...

MOH KEMBARA said...

Salam Eita,

Permaisuri Lawak!

9n0L4 said...

kelolor? huhu. lame dok dgr org gune perkataan ni.

Uncle Jonni said...

sedap buat teh tu... ini komen serius ya bukan kelolor... huehuehuehuehue

Telor Power said...

buleh tahan gok mokcik tu....
keh nok berkenalan, buleh

IntaNBerliaN said...

pnh jumpa pokok ni.. yeay.. dok darat sgt.. hihi

Kancil 8349 said...

orang sekarang sudah jarang tanam benda nie...

ingin mengetahui jawapan wordless wednesday semalam...jom singgah ke blog Kancil

http://kancil8349.blogspot.com/2012/05/jawapan-wordless-wednesday-37.html

fieda said...

mmg ada rupa misai kucing pun..

Saya Disini said...

sy xpernh tngk

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Kadangkala manusia terlupa satu perkara. Kebiasaannya, herba2 dan pokok renek yang hendak dijadikan ubat mempunyai cecair getah! Getah inilah yang sebenarnya berbahaya kerana ada keracunan. Dimana ada bahagian pohon yang baik utk jadikan ubat, maka disitu jugalah ada bahagian keracunannya. Jadi herba jenis2 ini perlu dikeringkan dahulu supaya hilang dan kering getahnya supaya selamat digunakan. Biasanya kalau pucuk dijadikan ulam tiada masalah sebab mengandungi `cell sap` yang baik utk kesihatan. Wallahualam

HeNRieTTa JoSe said...

hehehe...bleh thn mocik tu deh....hehehe....

Waqheh said...

org kedah pun sebut 'kelolor'.....

Papa Mifz said...

kelolor = loyar buruk...baru tau...:)

Tihara said...

kalo belah utara..keloloh..misai kucing utk kecing manis kan..

izan mama mia said...

wah..mmg kelolo laa..kelolo jgn sebarangan..tapi sifat kelolo mmg menghiburkan...lama tak guna perkataan kelolo ni....selalu jumpa geng...baru terkeluar perkataan camni...
bunga tu tak pernah tgk..selalu tgk org minum dah jd teh...teh misai kucing....pandai kucing tu buat teh...kasi tarik sikit...hiihih

eita said...

@MOH KEMBARA
wslm kak...
owoh..dapat title baru plok....
permaisuri je..king takde?

eita said...

@9n0L4
hahahahha...hanya orang yang suka merapu je guna perkataan ni...

eita said...

@Uncle Jonni
banayk lah kau punyer tea....
hahahha...

eita said...

@Telor Power
boleh je ..nanti aku minta no tipon makcik tu..
hhahahha

eita said...

@IntaNBerliaN
memang duk darat..kalau duk dalam air..mati lemas lah..
hahahha

eita said...

@Kancil 8349
memang pun....

dah singgah pun...
:)

eita said...

@fieda
ha'ah..sebijik je kan

eita said...

@Saya Disini
akak pun 1st time tengok

eita said...

@tajnur
waalaikumussalam....
lupa plok nak tengok hari tu ..
pokok ni ada getah ke tak....

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
nampak pun dah memang kelolor makcik tu..
selamba rock je

eita said...

@Waqheh
sama jugak ke?
lama tak nampak kau...

eita said...

@Papa Mifz
bagus...cepat belajar...

eita said...

@Tihara
beza cuma huruf r n h..
tu je..

tak tahu lah kak..
ada yang kata untuk ubat buah pinggang..

eita said...

@izan mama mia
hebak kucing leni ...
hahahha...leh proses teh sendiri tu...

cik.blogger. sengal said...

..heheh...

eita said...

@cik.blogger. sengal
:)

Telor Power said...

bereh bor....

Karukord Jagau's said...

oooo baru saya tau kelolor tu apa....hohohooo

NOOR FATIN said...

misai dia melentikkk.. pehh hoho

eita said...

@Telor Power
kihkihkih

eita said...

@Karukord Jagau's
bagus.....

eita said...

@NOOR FATIN
misai melentik hok orang takut tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...