Saturday, May 12, 2012

MUSANG...



Mat : apahal moyok ni?
ali    : biasalah ayah aku tu..selalu je hangin satu badan dengan aku..
mat : mung ni lah asik kena marah je...musang ayah mung deh..
ali    : wah..wah...wah..sedap2 nye mulut mung je kata ayah aku  
          musang...kan ada yang kena lesing di aku ni..
          (sambil genggam buku lali)...
mat  : bila masa plok aku kata ayah mung musang?..
          (mengelip2 kan biji mata.macam nak kena lempang je..)
ali :     tuuuuu....mung kata ayah aku musang...
mat: laaaa....mung ni....umur dah tua bangka...
         duk tganu berkurun 
         lama...base ganu pun mung dok faham jugak...
         musang tu bengkeng ..ngok....tu pun dok faham...
ali : lain kali cakap biar terang...

34 comments:

9n0L4 said...

huhu. siap dialog tu. yg penting ade sabdu atas huruf m di depan tu kan. mmusang!

cik.blogger. sengal said...

hahahaha

ainnoraini said...

Tumpang baca..
Selamat mlm..

HeNRieTTa JoSe said...

hehehe...rietta dok tahu gok musang tuh bekeng...

NOOR FATIN said...

hahhaha kalau saya pn marah, amboii cakap bapak kita musang pulakk.. kekekeke baru pahamm

IntaNBerliaN said...

hihiii.. adik sy yg lelaki, ms mula2 dtg perak.. kalu maghrib, org trg sebut garik kan.. so, dia smbanglah dgn seorg perempuan gtau doh garik tp perempuan tu ingat adik saya sy dia tu garik.. ohya, kalu kat perak ni, garik tu kira macam perempuan yg 'gatal' la..

Telor Power said...

kehkehkeh...kalau dialog memang susah sikit nak faham. kalau nak sebut musang kena sebut betul2 nahu nya.

keh orang pahang, nasib keh tohu gak sket bahasa loghrat ganu

Tihara said...

oo dia ada sabdu mcm bhs kelantan jugop eh..tak wajin denga musang ni, hehe :)

Papa Mifz said...

bengkeng pun papa mifz tak tau...huhu

Che Rosliza Che mat said...

musang gan bengkeng cik rose tahu...hehehe...

izan mama mia said...

wow mmg loghat kita berbeza sangat..kalau nk g ganu kena g kursus dulu ni...

eita said...

@9n0L4
ye ke ada sabdu..
tak perasan plok selama ni..
huhuhu

eita said...

@cik.blogger. sengal
gelak sakan nampak

eita said...

@ainnoraini
sila..sila...

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
hehehhe....unik n ganas tu...

eita said...

@NOOR FATIN
hahahha...salah faham..nak buat macamana

eita said...

@IntaNBerliaN
ahahhaha..semua ni kes salah faham belaka kan....

eita said...

@Telor Power
oho....orang pahang....

eita said...

@Tihara
sikit je sabdu dia tu...
1 harakat je...

eita said...

@Papa Mifz
sekarang dah tahu kan...

eita said...

@Che Rosliza Che mat
kalau tahu mesti orang ganu gok ni

eita said...

@izan mama mia
hahahha.....ambik ita jadi cikgu...
confirm jem base ganu...

cah_kesesi_ayutea said...

aku gak paham bahasanya mbak.,.. tapi ku coba terus pahami.. dok faham jugak.. gahahaha

Karukord Jagau's said...

nak tanya.....bengkeng tu apa? huhuhuuu

eita said...

@cah_kesesi_ayutea
hahahha...kalau tak faham jugak ni kena ambil kursus tambahan ni

a.samad jaafar said...

laa..baru tahu perkataan ni.. bagus jgk kalau eita selalu guna loghat ganu.. boleh saya belajar..

9n0L4 said...

wak lolok ade la kot. dok bbunyi gitu. hee.

Aine Ainun said...

hehe...
kalo akak pon mmg x faham...

fieda said...

suke sgt dgn entry loghat ganu ni..hihi

eita said...

@a.samad jaafar
kadang tu malas nak mikir....
huhuhuhu

eita said...

@9n0L4
wahi lah ja wat lolok ke orang...
:P

eita said...

@Aine Ainun
kalau bukan tganu memang tak faham..

eita said...

@fieda
:)

sHaR!Na eLyaNa said...

hehe~ sha baca sini :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...