Saturday, May 5, 2012

MEH PAKAT MAKAN...

syok buat keje ..
tak sedar dah kul 4..
patut lah perut asik menyanyi riang je..
tak lunch lagi....
dah lapor sangat masak je lah apa yang ada dalam peti..
ada ayam goreng 4 ketul...
semalam punyer tak habis..
kakak ipar aku goreng banyak sangat..
dan hari ni cipta menu baru ..
kihkihkih...
menu baru sangat lah konon nyer


AYAM CAMPAK
(bukan ayam kena demam campak ye..)
ayam goreng...
kacang panjang..
buah pelam..
lada jarum...
(terlebih minyak)
dah siap masak gi makan kat umah jiran aku..
rasa dia pedas...masam..manis...
aku hanya ambik sayur2 je..
ayam..jiran aku makan....
ayam 

37 comments:

Telor Power said...

nampak sgt sdeap, tapi nama dia buat tertanyaa-tanya

eita said...

@Telor Power
hahahha...jangan tanyer....

Ujie said...

Lada jarum?
Akak fail bab nama sayur/tanaman ni.

Puan Kutu said...

sgt sedap..cuma lain kali kurangkan minyak tau.hehe..

eita said...

@Ujie
orang ganu panggil lada jarum...

orang bandar panggil lada kecik @ cili api....

eita said...

@Puan Kutu
dalam perot lapor..
tak sempat nak sukat minyak...

Acik Erna said...

IETA..Ssedap nama masak ayam ieta ni..he he

Tihara said...

macam ayam padpik..siam mari..nampak cedapp :)

MOH KEMBARA said...

Salam Eita,

Aikkk tak makan ayam ke Yong?

Uncle Jonni said...

hakhakhak... walau main campak... ttp nampak sedap... huhuhhuhu...

Azhafizah[フィザ] said...

Masak sedap je ayam campak ni..nasib campak dalam kuali kan..kalau campak tempat lain lain pulak jadi menunya.

IntaNBerliaN said...

ooo ada jugak resepi ayam campak yer.. hihii

HeNRieTTa JoSe said...

kcg ngn lada mmg rietta biasa...tapi pelam xpenah la plak...

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Kalau tengok dari sayur kacangnya, mmglah direcyclekan. Yang menyebabkan minyak berlinang tu, sebab nak panaskan ttn tuang minyak sikit ditambahkan pula ayam tu dah mmg ada lemak, makin jelaslah berminyak. Apa2 pun baguslah asalkan jgn membazir cuma jgn ayam kena demam campak sudahlah.
p/s mmg ayam pernah kena pykt begitu!

eita said...

@Acik Erna
hahahhaha...sedap sungguh dengar di telinga....

eita said...

@Tihara
dasat r kak...menu siam pun tahu jugak...

eita said...

@MOH KEMBARA
wslm kak..
kurang makan..
banyak makan sayur...

eita said...

@Uncle Jonni
nak ke?..
tapi dah terlambat...
dah habis pun...
huhuhuh

eita said...

@Azhafizah[フィザ]
hahahhaha...betol2....

eita said...

@IntaNBerliaN
ada...resepi orang malas...

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
kat umah akak ada sebijik tu je mempelam..
rasa sakit mata tengok...tu yang akak ambik..potong kecik2..masuk dalam ayam ni hah..

eita said...

@tajnur
waalaikumussalam...
ita tumis bawang ..lada...tu yang terlebih minyak....
huhuhuhu.....
sayang nak buang ayam tu....
kacang tu nampak layu sebab lama duk dalam peti..yang adik tanam..sibuk tak sempat nak goreng....
tu yang nampak macam recycle balik tu...

NOOR FATIN said...

la.. kenapa xmakan ayam..

cotton candy said...

terliur tegok gambo 2..hehe

Che Rosliza Che mat said...

Tengok gambar cam sedap jer ...

eMMe said...

Eita, kurangkan minyak dlm masakan, heeee... say no to Colestrol! heeee!!

eita said...

@NOOR FATIN
tak berapa suka...

eita said...

@cotton candy
tu baru tengok gambo..
tak makan lagi tu...
hehehe

eita said...

@Che Rosliza Che mat
resepi baru...

eita said...

@eMMe
hahahhah....lori minyak acident dalam kuali..hehehhe

izan mama mia said...

best juga kalau jd jiran eita..dapat makan free..mai dulu sebelah rumah ni meh...ada rumah kosong ni..hahaahah

Karukord Jagau's said...

Asek tgk lauk ja ni....bila la nk dpt rasa :)

eita said...

@izan mama mia
hahaha...tolong bayar deposit ye...

eita said...

@Karukord Jagau's
nanti singgah dungun leh lah makan...

Nazayiena said...

Sedaplah mkn ajak jiran,mkn ramai2 nie sedap....

Aine Ainun said...

alahai tang ada pelam tu...
mesti sedapnya kan.......=))

pasni cuba la nk buh pelam jugak=)

9n0L4 said...

pelam? dok napok pun ade pelam. hee.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...