Wednesday, May 23, 2012

IKAN PAUS....

pagi ni gi pasar...
dalam peti dah kosong...
ingat nak cari sayur..
aku takleh hidup tanpa sayur..mati kutu aku kalau takde sayur...
rasa sunyi hidup tanpa sayur....
cari udang sikit..
ingat nak buat nasi goreng....
sambil jalan....
terperanjat jupe kepala ikan..
terus tak jadi nak ronda lagi kat dalam pasar...
balik je lah..

terkejut lalu tepi kepala ikan..
tu pun PA aku yang tegur...
mengundur balik aku...
aku memang takleh..
terbayang ikan ni merangkak ke arah aku..
dah macam citer ju on lah plok...
imaginasi aku memang kuat...
hahahah..imaginasi mengarut..
kalau dah pala besar ni..
tubuh tak tahu lah besar mana...
ada isi perut je kat tepi tu..
ingat ikan pari..rasanya macam ikan paus je kan..

beli nasi kerabu..
sedap giler..
mujur tak giler je aku ni
jom lunch..

51 comments:

Aine Ainun said...

erk..ikan tu ble makan ke??????

Eita....
nak nasi tu..feveret................=)))

sHaR!Na eLyaNa said...

wah..sdpnya..xpenah lg makan nasi biru tu..hehe

Ujie said...

ikan pari kot..tapi besar ya amat!
kesian pulak nengok jadi camtu.

ainnoraini said...

ngeri la pulak nengok ikan tuu...
kalau kakain pun takut...

nasi biru tu mmg kesukaan kuu..sedapnya..hari kakain pose lerr...

Tihara said...

seram jugak eh tinggal kepala je,wat kari pon sodapp...sedak nyerr nasik kerabuuu..tak leh jadi ni..ptg ni nak pi cari nasik kerabu... :)

HeNRieTTa JoSe said...

uiks...besonye....takut gak rietta tgk....mula ilang selera nak mam...

Kancil 8349 said...

wah...besarnya ikan...

Puan Kutu said...

seram gak tgok ikan..

tolong jgn tunjuk gambar makanan.peberet plak tu.adeh!

Djangkaru Bumi said...

ikannya serem, itu ikan paus betulan kah ???

Nazayiena said...

Kepala ikan pari tu kot,klu ikan paus ada org makan ke?

Akma Azlin said...

Terliur nasi kerabu.

Jemput singgah my blog ye.
http://deehanna.blogspot.com/2012/05/spanx-under-rm200_23.html

Azhafizah[フィザ] said...

Biar betul kak ikan paus tu?

eita said...

@Aine Ainun
rasanya boleh makan kot...
kalau tak takan dah hilang separuh...

sedap kak..rugi tak makan...
hahahhaha
(ayat nganjing)

eita said...

@sHaR!Na eLyaNa
aikkk!!!takan tak pernah makan nasi kerabu...
kena cube..sedap ni

eita said...

@Ujie
lain sangat kalau ikan pari..
nak gi dekat takutlah plok....

eita said...

@ainnoraini
memang ngeri...

takpe kak...
berbuka nanti suruh encik suami beli kan..sedap yang amat...

eita said...

@Tihara
boleh ke wat kari kak..
tak lalu rasanya nak makan ni....

kalau makan tu jangan lupa ajak ita sekali..
tak cukup lah yang ni...

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
kalau tengok dekat lagi lah hilang selera..
terbayang mata dia yang besar tu...tengok je...

eita said...

@Kancil 8349
kalau masuk pertandingan mengail ni mesti menang hadiah utama...

eita said...

@Puan Kutu
hahahah...lain kali nak tunjuk lagi...
saja nak kasi orang lain terliur...

eita said...

@Djangkaru Bumi
sebenarnya tak tahu lah ikan paus ke tak ni...
saja je tulis...
tak pernah tengok pun ikan ni...

eita said...

@Nazayiena
ikan pari ke..
besar sangat tu....
lagipun tak nampak plok sayap ikan pari...

tak tahulah ada orang makan ke tak ikan paus ni...

eita said...

@Akma Azlin
kalau terliur..meh makan...

eita said...

@Azhafizah[フィザ]
hahahahha...
betol lah tu kot..
akak pun tak tahu...

Djangkaru Bumi said...

beli nasi kerabu. mungkin kala udi tempatku namanya nasi lotes atau urapan.

Norzie hany said...

Salam Eita.
Ikan apa tu eita...tak pernah tgk la.
Sis selalu beli nasi kerabu kat pasar malam...sedap.

eMMe said...

suke ikan suka udang
nape akak takleh makan sayur bile keadaan skrg ni?
huhuuhuh....
tapi kene makan gak, takot baby2 tak cukup khasiat lak kan...

Telor Power said...

kepala ikan yu ni kan?

Uncle Jonni said...

buat kari sedap tu... huehuehuehuehuehue

FEDO said...

Nampak Enak..

Karukord Jagau's said...

beso nmpk gaya ikan tu.....

fieda said...

aduss..risau gak kot kang giler pulok eita pas eita makan nasi kerabu tu..ok lagi kan..dok sampai jadi giler kan..tp kak fieda pulok yg jadi giler ni tgk nasi kerabu pagi2...giler lapor.....

tetiba nk termuntah pulok tgk pale ikan tu pagi2...uwekkk...

Saya Disini said...

sedpnye nasi kerabu..

9n0L4 said...

mak aiii, besor gedabok kepale ikang tuh. hehe.

Masya said...

wahhh nasi kerabu.. lama x makan.. rindu jiran sebelah buatkan.. laksam pun rindu juga hahahahaha...

IntaNBerliaN said...

besarnya kepala ikan paus tu... kalu kne ngap tu.. sekali je terus hbs...

NOOR FATIN said...

amboii kepala ikan dah besar tu, badan dia mcm mana la besar kan. haha kalau saya pun seram! ciss! dah la letak atas lantaii. rasa mcm kepala tu nak lari kat kita je.. hehehe

eita said...

@Djangkaru Bumi
kalau nak tahu..
nasi ni penuh dengan ulam2an....
daging salai,sambal belacan budu,sarok lada,ayam goreng,ikan goreng,telor masin...leh buat pilihan lauk mana yang nak...

eita said...

@Norzie hany
tak dapat dikenalpasti ikan apa....

kat sini kalau kat pasar malam..memang tak sedap nasi dia..
huhuhuhu

eita said...

@eMMe
jangan macam tu..
kena makan sayur jugak...
sian baby..nanti tak sihat...

eita said...

@Telor Power
rasalah kot...
akak pun tak pasti ikan apa.

eita said...

@Uncle Jonni
kau nak makan ke?..
kalau aku lah tak tergamak nak makan ikan ni...

eita said...

@FEDO
ikan tak enak..
tapi nasi kerabu memang enak

eita said...

@Karukord Jagau's
kalau pertandingan memancing ni konpem dapat hadiah utama tu..

eita said...

@fieda
hahahahha...memang sedap giler kak...
takleh nak kata apa..
memang sedap...

alaaaa.....nape lah akak muntah sini...
tak sempat nak ambik baldi

eita said...

@Saya Disini
sangat2 sedap

eita said...

@9n0L4
hahahaha....memang gedabok pun

eita said...

@Masya
ermm..rindu kat jiran sebelah ke? rindu nasi dia?..
hehehhhe

eita said...

@IntaNBerliaN
memang tak dapat di selamatkan kalau kena ngap..

eita said...

@NOOR FATIN
hahahahha....memang lah....

man said...

ikan 2 nmpk besar plk..hehjehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...