Thursday, May 3, 2012

MERISIK KHABAR....

dah jadi tabiat aku..
gi mana2 mesti ambik gambo..
baru ni gi jalan2...
sempat lah jugak 2 3 keping..
nasib anak sedara aku sporting spirit..
leh jugak berenti2 ambik gambo...
huhuhuuhuh....


aku sebenarnya tak tahu nama apa..
nampak comel je duk dalam semak...
orang tak menghargai..
tapi aku menghargai nyer..
bunga ni kat teluk pasu...

ni plok..
bunga n buah ceri..
orang ganu panggil buah kekuk...
ni plok kat durian burung..
lawat umah mak anak sedara aku punyer suami..

ni bunga tahi ayam...
takde tahi pun kat bunga ni...
tapi aku ambik gambo ni .
kat saluran 32...
aiyaaakkk...sebenarnya tak perasan 
saluran tu...
ni pun kat durian burung..

sawah padi yang tinggal tak berapa relung pun..
ni pun sama ..
kat durian burung...

semua sawah padi orang dah 
tambun kasi buat umah..

titian usang...
di teluk pasu....
time air pasang..
leh mandi atas titi ni je..

titian pensel..
di waterfront...

45 comments:

izan mama mia said...

tak tahu nak komen apa..tapi semua gambar nampak menarik n hidup jer...err cantik pulak gambar bunga tu...
rasanya gambar bunga yg pertama tu..tak silap ader orag panggil..bunga tahi kucing...hihihi

eita said...

@izan mama mia
alamak!!!..taik kucing...
ermmm...
ada iras2 tu...

Acik Erna said...

ieta..cantik gambar2 yang ieta ambil tu.

Aine Ainun said...

pink kuning tu bunga taik ayam ye?berbeza bunga nya ngan pokok yg sy kenal..

eita canttiknya pmandangan gambar tu, nmpak tenang je..

Nazayiena said...

Ada bermacam2 gambar bunga yg Eita ambik nie dan kadang2 bunga yg x pernah tgk.....

Karukord Jagau's said...

Titian usang tu....mancing besss tuuu

Telor Power said...

owh sungguh indah gambar titian usang tu...rasa mcm nak dok melepak saja disitu

a.samad jaafar said...

salam eita..
lama saya tak menjenguk ke mari.. maaf ye.. tp hati tak pernah lupa..

buah ceri tu pernah jadi bahan gaduh saya waktu kecil2 dulu..iskk..rasa nak tulis kisah tu dlm blog plk hihihihi..

saya agak kesibukan kebelakangan ini.. selalu keletihan.. nanti saya datang lg ye dik eita..

Ujie said...

saluran 32 tu benda apa?

akak paling suka gmbar titi lama tu..

Tihara said...

merisik sape eita..cer citer2
cantik gambo2 ni..sejuk mata yang bergenang.. :)

Uncle Jonni said...

owh.... jeti itu sesuai utk mandi manda.... sayang tiada gambar orangnya... huhuhuhuhuhu

MOH KEMBARA said...

Salam Eita,
sawah padi tu dah jadi wetland, siannnn...

fieda said...

mmg eita terer la bab2 ambik gambor ni..sume menjadi..

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Masa kecil, Biasanya buah ceri ini selalu ambil makan yang 3/4 masak, manakalanya yang muda2 dijasdikan peluru utk main tembak2 dgn getah. Bunga macam tahi ayam tu, bukankah macam strawberi bila masak warna hitam. Tapi tak boleh makanle! Apa2 pun dalam hidup ini yang paling seronok masa zaman kanak2 yang tiada masalah nak pikir byk2.

Saya Disini said...

walapuon namanye tahi ayam..die tetap cntik..hehe

eita said...

@Acik Erna
cantik ke?..
tima kasih..

eita said...

@Aine Ainun
ntah..
anak sedra kata bunga tahi ayam...

ha'ah kan...

eita said...

@Nazayiena
ita suka jalan2 dalam semak..ke hutan ke...

eita said...

@Karukord Jagau's
memang banyak ikan pun situ..

eita said...

@Telor Power
aktiviti memancing situ..

eita said...

@a.samad jaafar
wslm yob..
tulah lama yob menghilang....

tulis je..
leh jugak baca..
yob kalau tulis citer best...

keje pun kena rehat jugak yob...

eita said...

@Ujie
saluran indah water lah kak...
hahahhahah...

port orang mandi dan memancing....

eita said...

@Tihara
merisik akak lah....
hehehehhe

mata yang bergenang?..
akak nangis ke?

eita said...

@Uncle Jonni
hahahhaha...aku saja tak letak orangnya..
takut mata kau terkeluar je....

eita said...

@MOH KEMBARA
dah tak dapat di selamatkan lagi....

eita said...

@fieda
masih dalam peringkat belajar lagi ni...

eita said...

@tajnur
waalaikumussalam.....
kalau dah masak sangat tak bst jugak...
lebik dan manis...
tak pernah plok tengok buah bunga taik ayam tu...

betol2...jadi budak2 lagi best..

eita said...

@Saya Disini
ha'ah kan..
memang cantik..

HeNRieTTa JoSe said...

comeinye gambo...pndai akak amek....suka sgt tgk...

Papa Mifz said...

usang sungguh titian tuh...hehe

eita said...

@HeNRieTTa JoSe
comel ke?...
tima ksih...

9n0L4 said...

kat losong ade gok se sawoh. duk la sekung situ. padan tumbuh lalang je. huhu.

eita said...

@Papa Mifz
xde orang jaga...
tu yang usang berkarat tu....

Karukord Jagau's said...

Kalau cam tu nk datang sana lah mancing :)

eita said...

@Karukord Jagau's
boleh2...
err....kenal ke kat mana tu?

eita said...

@9n0L4
kat aner gok...
x jupe pun...

Puan Kutu said...

cantik semua gmbarnya.mmg tak rugi suka tgkp gambar..:)

gO mi NaM said...

santeknye..

IntaNBerliaN said...

titian pensel tu nampak cantiklah... sk tgk tp kalu nak g naik situ gayatlah plak..hihii

Che Rosliza Che mat said...

Semua cantik...sejuk mata melihatnya..

eita said...

@Puan Kutu
suka adaptasi alam dalam photo..

eita said...

@gO mi NaM
:)

eita said...

@IntaNBerliaN
sikit je gayatnye...
hehehehe

9n0L4 said...

ade. kat jalan siakap. losong haji mat shafie. ;)

sHaRiNa eLyaNa said...

menarik hati sha tuk tgk gmbr2 ni ... mmg pro ohh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...