Friday, June 7, 2013

TAZKIRAH JUMAAT...


Ada 3 perkara yang melambang kan KEMEWAHAN HIDUP di dunia....


  1. HIDUP AMAN DAMAI...hidup dalam keamanan tidak bergaduh dengan orang..tidak bergaduh dengan adik beradik..tidak bergaduh dengan jiran tetangga..
  2. SIHAT TUBUH BADAN...tidak sakit...boleh bekerja...boleh beribadat..dapat tido lena...
  3. MAKAN MINUM YANG CUKUP..cukup makan n minum untuk seisi keluarga...tidak sampai terpaksa meminta sedekah.....
kalau takde salah 1 diatas ni....
kehidupan kita di kira takde untung...n takde keberkatan...





disebabkan aku tak sempat nak tengok tanyer lah ustaz...
jadi kakak aku atar msj tadi..
jadi kongsi lah sikit2 kat sini..
kalau salah mintak diperbetolkan..
hari ni homestay aku masih lagi penuh..
secara automatik jadual harian aku bertukar...

23 comments:

Cik Pena said...

thanks kak...perkongsian menarik ^^

Tihara said...

alhamdulillah, cukup makan pakai, boleh beribadah dgn tenang, insha Allah moga damailah hati

wantie said...

alhamdulillah.. rasanya yang no 3 tu sangat sangat menepati dengan rakyat malaysia hari ini. hiksss

juanz said...

perkongsian yg menarik.... sayang, abg dh lama tggu sayang ni.... :-)

Gee GTG said...

salam kak eita..
wah!!
thanks for sharing..

^^

Jay Ar said...

Terima kasih kerana berkongsi ilmu...

Puan Kutu said...

nasib baik ada tiga2.hehe

Ujie said...

Betul...akak ada tengok gak masa tu.
Terus rasa syukur..hidup aku ni dah mewah rupanya!
Mewah harta, anak tu sume aksesori je..bkn yg hakiki.

Ujie said...

Betul...akak ada tengok gak masa tu.
Terus rasa syukur..hidup aku ni dah mewah rupanya!
Mewah harta, anak tu sume aksesori je..bkn yg hakiki.

MulutPayau said...

perkongsian yg menarik..thnks dear...

eita said...

cik pena..

untuk ingatn diri sendiri jugak ni

eita said...

kak tiha..

ha'ah kan dik...

eita said...

wantie...

rasa nyer dah melimpah ruah dah ni kan..

eita said...

juanz...

ayakkkk!!!!!

eita said...

gee...

wslm....
ingatan bersama

eita said...

jay ar...

sama2

eita said...

puan kutu..
alhamdulillah kalau dah cukup semua

eita said...

kak ujie..

ita tak sempat tengok..
orang ramai..
jadi memang tak terpasang tv tu..
nak tengok semula dalam tonton tapi loading tu lambat lah plok..
terpaksa tangguh lagi...


bersyukur sangat dengan apa yang ada kan..
ada anak tu nama dia rezeki..
takde anak pun masih tetap bersyukur dengan rezeki yang Allah bagi kan kak..
ada lah hikmah dia lambat di kurnia zuriat...

eita said...

mulut payau..
sama2

~SaL IjOu~ said...

smoga kita terus dikurniakan keberkatan berpanjangan~ =)

blog usang said...

hidup dalam rukun damai..alhamdulillah..

a.samad jaafar said...

salam buat adikku ieta..
lama tak bertanya kabar.. moga hidup dik ieta diberkati..

t kasih atas ingatan pada atasnamaaku..

Si Matatajam said...

Alhamdulillah dengan apa yg ada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...