Friday, June 14, 2013

CHEF YANG BERBAKAT BESAR..

meh layan chef  ahmad umar..

mula2 masuk kan hirisan timun ke dalam air..


dah masuk timun ..
masuk kan tangan plok..
untuk menghasilkan ubat pengasih yang melampau..
hahahhaha...
celup sekali dengan kaki pun ok jugak ni...
kihkihkih...

bila dah siap air pengasih tu..
leh lah masuk semula timun tu..
kalau nak lagi berhasil pengasih nyer..
rendam tangan n kaki selama 2 jam..
hahahhahah..
siap pembaris jahit aku lagi ..
dia bawak masuk dapur..
dasat..dasat..

terhasil lah acar timun berempah..
yang di buat dengan penuh kasih sayang oleh..
chef ahmad umar..
hahahhaha...
abang ngah aku lah nak makan acar timun ni..
katanyer rindu lama tak makan yang arwah mak buat...
nasib aku belajar..
leh jugak merasa kan...

25 comments:

juanz said...

ok nnt buatkan abg acar buah ni ye yang... :-)

izan mama mia said...

dasat...nnt tentu ababg eita sayang sangat kat ahmad umar tuu..hiihihhi....

eita said...

juanz.....

boleh je...

eita said...

izan...

hahahha...ni kalau tak ikut balik umah tak tahu lah ni....

Khamsi Abdullah said...

naisss! mkn ngan telur asin.. :D

Aine Ainun said...

Ala tomeyyyyy. ..
Mna tau satu hari jadi chef..rajin tlg kt dapur....eheheee

umi alya said...

bagilah resepi

Tihara said...

wah3 chef umar, makin comel kan dia..gewam2

nampak sedap acar timun berempah ni, buh halba tak ita?, rasa macam nak try :)

eita said...

khamsi...

tamboh plok dgn nasi yg suam2 kuku ..perghh

eita said...

aine...

tolong kacau orang..hahaha

eita said...

umi alya

nati ita bg ye

eita said...

kak tiha...

jp2 ada adik ni a.umar mkin gemok..bb nk kna jga adik..hahaha


x letak pun...hnya rempah kari..bwg merah...bwg putih..lada besar n halia je

sarangan tahu said...

lucu banget y,,,
Casino SBOBET

Puan Kutu said...

fulamak mabeles la chef kecik nie masak.haha

Gee GTG said...

owh hanya air kosong dan timun bersama tngn adalah cukup ye..
hmm.. kene cuba ni.. hmmm..
tapi kenapa kaler lauk tu lain benor dengan air kosong tadi..hmmm.. sila jawab master chef eita..hmmm

wantie said...

belum pernah makan lagi acar timun berempah ni. selalu dok makan yang jenis kering tu.

yang jenis kering tu pun akak tak pandai buat dik oi...

eita said...

sarangan tahu...

biasa lah budak2

eita said...

puan kutu...

ahhahaha...sedap kak..

eita said...

gee...

hahahah...cukup....
kaler lain ke?..
ermm..mesti daki kat kaki n tangan tu kaler bertukar...
hahahhahaha

eita said...

wantie.....

hehehe..dulu tak pandai jugak..
dah banyak2 kali cuba boleh lah masak sikit2

hana hadi said...

"nak masak untuk ibu dan ayah"

QasehnyaRania said...

akak, share la resepinya, boleh :)

Masya said...

hohohoho kemain chef cilik ni yer...

HeNRieTTa JoSe said...

ekekeke...chef umar masuk dapur..abis la semua org kena ilmu pengasih dia...ekekek....

fieda said...

sedak acor ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...