Thursday, April 4, 2013

DIA,...MENGANGGU HIDUP AKU....

tajuk memang hampeh kan...
tu hah..binatang kat bawah tu selalu je ganggu hidup aku..
tido aku malam2...
asal malam je mesti berterbangan masuk dalam umah....
tak tahu masuk kot mana..
kalau bukak pintu luar gok..
penuh atas lambur....
susah lah...
satu keje plok aku nak kutip dia taruk dalam plastik..
kaki dia tu mencengkam...sakit jugak...
nasib..nasib...



sekali tengok macam darth vader je..
haahhahah...
biasa yang wana koko..
2 3 malam ni yang bertanduk ni plok...
tolong lah menjauh dari umah aku..


41 comments:

umi alya said...

akak bg cadangan jer, bek wat zoo kt umah eita

Tihara said...

oo natang ni, kaki dia tajam kan..goreng berlada sedap ni buh kicap setitik..hikhik
kat tempat akak takde benda ni..
tapi masa study kat ganu dulu memang banyok..orang panggil kabong ye dak

Kuazue Mohd said...

wah kumbang tanduk la..awat ghumah cek dekat dgn ladang kelapa sawit ka? lagu nie..buh bagi dia beratuq ramai2 ..facing face to face...bagi depa aci gusti...baru tak boring hang kutip..

Jay Ar said...

Masa kecik2 dulu JR dan kawan2 suka "ternak" binatang tu...sapa dpt kumbang yg paling besar dialah pemenangnya...

eita said...

umi alya...


hahahhaha...kan tutup plok zoo lain...

eita said...

kak tiha..

jom kita masak sama2..kihkihkih...
ingat esok nak wat bbq je...

kabong?..gula kabong pernah lah dengar...heheheh

kaboooo

eita said...

kuazue....

mana ada kelapa sawit kak....tapi tepi hutan....


eh?..boleh ke wat berlaga..
nanti nak kutip lah....
nak tengok guane diorang baloh

eita said...

jay ar....

oooooo...tak tau plok....
ni mesti kes buat berlaga jugak ni

nea lopah said...

Halamakkkk...geli betul dgn kumbang ni. huhu

❤Kamsiah❤ said...

haha..dimana ada bunga,disitulah ada kumbang..:)

sekeliling rumah ada pokok kelapa ke...kumbang ni suka makan pucuk kelapa atau pucuk rumbia...kalau kena serang,mmg mati la pokok tu..

Kesuma Angsana said...

eee kalau dia melekat kat pakaian payah nak tarik ni !

man said...

kumbang ye..hehe

HeNRieTTa JoSe said...

kumbang tanduk...comei...tpi geran...akak kutip byk byk...pastu p jual kt org buat key chain...ekekeke...

Ujie said...

kumbang tanduk ni mcm kumbang raksasa pun ada..imaginasi terlebih sudah..

Cho Zila said...

dulu masa kat kampung selalu gak jumpa.. tak tau nama apa .. musim hujanker musim apaker dia sll datang..

jaakechik said...

adeh kesian kak eita mcm2 binatang masuk menggangu adeh laa... btw, takut lak jaa tgk menatang tu bila di zoom dekat2... :)

Ello Aristhosiyoga said...

wah, disingkirin aja, kalo ganggu!

wantie said...

pesan abang akak. kalau kaboi ni lekat kat kaki ot tangan or mana mana lah. jgn tarik dia. jentik je..

kalau tarik, sekali ngan isi kita dia tarik keluat tau.

payah benor nak jumpa kat sini eita oi.. kat kampung pun dah tak jumpa. kat area umah ita tu banyak pokok kelapa dan kelapa sawit kot. dorang kan suka makan umbut.

Masya said...

arwah adik cukup takut dgn binatang ni.... mmglah lintang pukang dan dia akan menjerit sekuat hati...

Obat Sakit said...

image di atas namany apa kalau language malay. Di tempat saya namanya Engkis..

Puan Kutu said...

benda ni bunyinya mmg bingit.sabo jer la kan igtkan ada pakwe kacak dok menganggu hidup ieta..:)

izan mama mia said...

gaboo.... tu namanya akak panggil dier...

eita said...

nea lopah....

geli ke?....

eita said...

kamsiah...

hehehehhe..betol tu kak...

ada lah sebatang 2...

tapi rasa nyer kumbang ni duk kacau bunga pelam...
sebab habis bunga pelam..satu pun takde sipan....

eita said...

kesuma angsana..

memang lah.....perit tarik nak suh lepas..

eita said...

man...

yup..

eita said...

rieta...

hahahhaha...ada plok nak di buat keychain....

nanti habis lah terbang

eita said...

kak ujie..

hahahha...tu lah kan....

eita said...

cho zila...

kabooo...
nama kalau kat tganu...

eita said...

jaakechik..

nak wat guane lah..moga umah tepi hutan

eita said...

ello aristhosiyoga...

nape?..takut jugak ke?

eita said...

wantie..

memang lah....kalau tarik jangan harap lah nak lepas....


ada lah jugak sebtang 2 pokok nyor..

eita said...

masya...

teruk tu ketakutan dia

eita said...

obat sakit...

di malaysia di panggil kumbang....


indah nyer di panggil engkis...

eita said...

puan kutu...

memang lah..

hahhahahaha....takde nye pakwe nak kacau...

eita said...

izan...

ita panggil kabooo

Si Matatajam said...

Lama tak tengok kumbang jenis tu

QasehnyaRania said...

dia datang nak temn akak la tu..
* ta danya sy ghajin kak.. sekadar mengisi masa terluang..

9n0L4 said...

kabo je mende ehhh name die. huhu, dok kenal sgt binatang gini. :)

sHaRiNa eLyaNa said...

rrrr..sha pun takut..cabut~

Che Rosliza Che Mat said...

kah..kah..kah...suka pulak kabong bertandang umah ieta ya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...