Monday, April 8, 2013

CITER HARI INI....

disebabkan api takde hari ni..
jadi bos kata...leh balik awal..
yahooooooo...
melompat sehingga cecah siling tu...
disebabkan awal balik....
aku melencong kat umah kawan mak aku..
untie sally...
masa sampai dia tengah duk menanam pokok apa ntah..
dalam pasu..
katanyer anak dia bawak balik dari cameron highland...
melepak kat situ hampir berjam2 jugak...
lupa tengok jam..
huhuhuuhu


untie sally bagi aku kangkung..
kangkung tanam sendiri tak was2 pasal lintah..
huhuhuhu...

pahtu balik umah buat nasi goreng kangkung..
bagi kat untie sally sikit..
katanyer dari tengahari tadi tak makan lagi...
merempit plok gi semula atar nasi goreng...

sambil atar tu lepak lagi...
ambik gambo buah ni hah..
katanyer  buah mahkota dewa..
tapi takdok nampak plok mana mahkota nyer..
dewa soh2 lah tak nampak...
hahahha


 
balik umah plok..
kait buah pelam kat belakang umah...
nak bagi kat bos aku esok..
katanyer nak buat colek...
aku tak berapa gemar sangat..
sengal gigi....
penuh satu pokok..
pagi tadi pun padan kera je wat sarapan pagi...
mintak2 biar kera tu ceri beri...
makan buah aku tak minta izin..
hahahha..jahatnyer aku kan...

 
cukup lah kot banyak ni..
tak cukup nanti angkat dengan pokok2 lah kot...
hahahha...


bagi jawapan spek tu..
sedih nyer takde sapa yang menang..
huhuhu..
terpaksa simpan balik hadiah....

harga dia rm 370...

17 comments:

umi alya said...

eita wat le jeruk, pastu hantar kemari sebotol..

izan mama mia said...

wah..mahkota dewa..buah dia leh makan ker tak ?...

pelam..adoi..sedapnyer..pesen xleh tengok pelam muda ...gerenti rasa sedapjer nak mencicah...

Tihara said...

ntah-ntah ada pacat bertelor :P

dapnye woh pauh dilayang

dekat dah akak nye tekaan spek tu.mu ni gop :P

Jay Ar said...

Spek RM370 agak murahlah tu..sebab kebanyakan spek sekarang harga paling murah RM500...

jaakechik said...

nasik goreng sedap, colek pauh punsedap..aishhh berair mulut doh jaa ni...hehehehe..

p/s : ada wat teka-teka ka? aiyooo xsmpat nk join!

HeNRieTTa JoSe said...

Yummy...segar segar kangkung dia...meh antar sini sket nasi goreng tu....lapo jugak nie....hehehe....buah mahkota dewa?pertama kli rietta tgk...bleh mkn ke akk?

Psss...alaa sket lg nk btul....lebih sploh hengget jer..xkira xkira..nk jgak hadiaj...nk hadiah nasi goreng kangkung...ekekeke...

sHaRiNa eLyaNa said...

amboi enjoy btul hehe

Ujie said...

suka aunty sally tu, dia bagi kangkung dpt nasi goreng kangkung la pulak!

cantikkan buah mahkota dewa tu, warna merah dia tu..

tak sempat nak main teka2. smlm tak sihat, tak blogging.

wantie said...

ooo.. ni la pokok mahkota dewa. bukannya apa, akak ada nampak kopi mahkota dewa.

seumur idup tak pernah pun tengok buah mahkota dewa tu.

khasiat tuk kaum adam kot.

Aine Ainun said...

nak pelam...bestnya blakang umah je nak amek!

Masya said...

nasi goreng kangkung wow.. baru lps masak kangkung hujung minggu baru ni.. kangkung belacan.. terbaik...

Iqlima Jannah said...

Weiiii...aku teka betul laaaaa...mu delete post aku eh??? Tak kira nak jugak hadiahhh!!!

Iqlima Jannah said...

Weiiii...aku teka betul laaaaa...mu delete post aku eh??? Tak kira nak jugak hadiahhh!!!

Si Matatajam said...

Sedapnya buah pelam..buat M terlioq ja la Eita ni..

MaMa Rey said...

hahah..tak puas hati angkat sekali dgn pokoknya..

Che Rosliza Che Mat said...

first time dengar mahkota dewa....

9n0L4 said...

alaaaaaaa. mahai la jugak spek tu. nk teka dh 370. silap taip ke ehh. hahaha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...